Szukaj

Informacje o Citroen Xantia II

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga i ostatnia generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Pod względem stylistycznym Xantia nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki. Zmiany objęły m. in. kształt przednich i kolor tylnych lamp, zderzaki, którym nadano bardziej opływowe kształty oraz atrapę chłodnicy, która została zintegrowana z maską. Choć produkcja modelu oficjalnie zakończyła się w 2001 roku (w tym samym roku przedstawiono następcę Xantii, Citroena C5), jeszcze w ubiegłym roku Xantię wytwarzano w Iranie (na licencji sprzedanej firmie Saipa).
czytaj więcej

Citroen Xantia II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen Xantia II

Liczba ocen: 149
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Adam
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
8 lat i raz rozszczelnił się układ chłodzenia, raz zatarła pompka paliwa w zbiorniku. Tyle. Komfort i prowadzenie na naprawdę dobrym poziomie. Załadujesz do bagażnika 300 kg i trzyma poziom:) Dużo miejsca w środku i pakowny bagażnik. Spalanie 5,5 l w trasie, max. 7. Byłem i na Węgrzech i w górach. Osiągi silnika wystarczające. Nie jest to rakieta ale przyspieszenie przy każdej prędkości przyzwoite i da się spokojnie wyprzedzać. Poza tym auto dużo ładniejsze od wielu nowszych modeli. Fotele i wykończenie jak za dawnych dobrych czasów. W zimie grzeje w lecie chłodzi i o to właśnie chodzi:) Problemów z hydrauliką przez cały okres użytkowania nie miałem. Dopiero po 8 latach zrobiła się dziura w jednym wężyku więc mity o awaryjności hydrauliki to tylko legendy. W dwudziestoletnim samochodzie zrobiły się dziury w progach ale były one już wymienione jak zauważyłem. Podłoga natomiast cała zdrowa wytrzymała by następne 10 lat. Ogólnie blacha w porządku. Miałem drobną przecierkę z 10 lat młodszą Toyotą Avensis i przekonałem się że tamta blacha jest z papieru, bo się wgniotła a u mnie ubezpieczyciel szukał śladów i nie mógł znaleźć bo były tylko zarysowania.
4,6
~Adam
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
8 lat i raz rozszczelnił się układ chłodzenia, raz zatarła pompka paliwa w zbiorniku. Tyle. Komfort i prowadzenie na naprawdę dobrym poziomie. Załadujesz do bagażnika 300 kg i trzyma poziom:) Dużo miejsca w środku i pakowny bagażnik. Spalanie 5,5 l w trasie, max. 7. Byłem i na Węgrzech i w górach. Osiągi silnika wystarczające. Nie jest to rakieta ale przyspieszenie przy każdej prędkości przyzwoite i da się spokojnie wyprzedzać. Poza tym auto dużo ładniejsze od wielu nowszych modeli. Fotele i wykończenie jak za dawnych dobrych czasów. W zimie grzeje w lecie chłodzi i o to właśnie chodzi:) Problemów z hydrauliką przez cały okres użytkowania nie miałem. Dopiero po 8 latach zrobiła się dziura w jednym wężyku więc mity o awaryjności hydrauliki to tylko legendy. W dwudziestoletnim samochodzie zrobiły się dziury w progach ale były one już wymienione jak zauważyłem. Podłoga natomiast cała zdrowa wytrzymała by następne 10 lat. Ogólnie blacha w porządku. Miałem drobną przecierkę z 10 lat młodszą Toyotą Avensis i przekonałem się że tamta blacha jest z papieru, bo się wgniotła a u mnie ubezpieczyciel szukał śladów i nie mógł znaleźć bo były tylko zarysowania.
4,6
~Adam
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
8 lat i raz rozszczelnił się układ chłodzenia, raz zatarła pompka paliwa w zbiorniku. Tyle. Komfort i prowadzenie na naprawdę dobrym poziomie. Załadujesz do bagażnika 300 kg i trzyma poziom:) Dużo miejsca w środku i pakowny bagażnik. Spalanie 5,5 l w trasie, max. 7. Byłem i na Węgrzech i w górach. Osiągi silnika wystarczające. Nie jest to rakieta ale przyspieszenie przy każdej prędkości przyzwoite i da się spokojnie wyprzedzać. Poza tym auto dużo ładniejsze od wielu nowszych modeli. Fotele i wykończenie jak za dawnych dobrych czasów. W zimie grzeje w lecie chłodzi i o to właśnie chodzi:) Problemów z hydrauliką przez cały okres użytkowania nie miałem. Dopiero po 8 latach zrobiła się dziura w jednym wężyku więc mity o awaryjności hydrauliki to tylko legendy. W dwudziestoletnim samochodzie zrobiły się dziury w progach ale były one już wymienione jak zauważyłem. Podłoga natomiast cała zdrowa wytrzymała by następne 10 lat. Ogólnie blacha w porządku. Miałem drobną przecierkę z 10 lat młodszą Toyotą Avensis i przekonałem się że tamta blacha jest z papieru, bo się wgniotła a u mnie ubezpieczyciel szukał śladów i nie mógł znaleźć bo były tylko zarysowania.
Średnie spalanie dla Citroen Xantia II
8,2 – 11,6
l/100 km
5,8 – 6,8
l/100 km
9,8 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xantia II
Czas na update wyniku sprzed 6 lat. :D Samochód przeszedł pewne optymalizacje, ja się do niego przyzwyczaiłem, więc udało się urwać kilka dziesiątych litra. ''Średnie minimalne'', to faktyczna średnia tego wozu z przebiegu ponad 100 tys. km. Zastrzegam jednak, że nie jeździ dookoła komina. Jest używany wyłącznie przy odległościach >30 km od domu. Jeździ umiarkowanie szybko (90-110 km/h, 120-140 km/h na trasach gdzie można) i płynnie, choć bez nachalnego ecodrivingu - nie używam 5. biegu poniżej 2000 obr/min, przy spokojnym rozpędzaniu kręcimy się do 3000-3500 obr/min, a gdy (rzadko) żądam pełnej mocy, to sięgam do czerwonego pola. "Średnie maksymalne" - wykręcił inny kierowca na mocno zimowym wyjeździe z 4 pasażerami i kupą bagażu. M.in. przez godzinę szukał drogi w Bielsku-Białej. Do dziś niepobity rekord :D "Minimalne spalanie" - to efekt uboczny badania ile czasu zajmuje mi jazda zgodna z przepisami, na 70-kilometrowym szosowym odcinku, który "mam w paluszku". Badanie odbyło się o godz. 1-2 w nocy. Średnia prędkość 58 km/h. Prawie zasnąłem. ;-) Co ciekawe, moja normalna jazda referencyjna na tej samej trasie innej nocy dała wyniki 6,2 l/100 km przy średniej 74 km/h.
5,8
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Pełen bak (65 litrów) pozwala na przejechanie nawet 1300 kilometrów. Spalanie jest niskie i to jeden z atutów tego silnika. A inne koszty? Z nietypowych napiszę o oleju LHM. na wymianę potrzeba 5 litrów płynu x ~35 zł / litr. Nie jest to wielki wydatek... Koszty jednak w rakietowym tempie szybują w górę gdy trzeba czegoś typowego do hydrowozu. Pomp LHM nie ma. Zaworku hamulcowego nie ma. Inne rzeczy jak przewody wysokiego ciśnienia także niezwykle trudno dostępne, a jeżeli są to kosmicznie drogie (nawet używki). Jednak na co dzień auto jest mniej więcej tak samo kosztowne w utrzymaniu jak jakaś Corsa czy Clio. Bo jeśli coś ma się zepsuć to daje o sobie znać pół roku wcześniej.
5,2
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Jest to samochód leciwy i bądź co bądź niszowy. Podstawowe części jak klocki, elementy zawieszenia typu sworznie, tuleje, półosie czy drążki są tanie i dostępne. Elementy hydro jak sfery czy płyn LHM także. Sfery kosztują poniżej 150 zł za sztukę, LHM poniżej 30 złza litr (rok 2014). Natomiast takie części jak pompa LHM, zawór hamulcowy czy przewody (rurki, węże) hydrauliczne nie występują. Jest to polityka Citroena, że o starych autach zapomina i nie produkuje do nich części. I tak, pompa to koszt 3000 zł (nowa z ASO Citroena, pewnie leży tam już od x lat). Węże można natomiast dosztukować samemu. Muszą być olejoodporne. Koszty codzienne: Tak jak przy silniku HDi w Xantiach, Xsarach i tam, gdzie był stosowany. Pie'rdoły jak np. żarówki tanie.

Usterki Citroen Xantia II

Liczba wpisów: 17
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
check engine
  • Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
  • silnik
Witam. Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki. Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał. Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie. Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również. To są parametry z zamrożonej ramki: Calculated Loud Volue 70% Engine Coolant Temperature 79C Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa Engine RPM 2560rpm Vehicle Speed Sensor 122km/h Intake Air Temperature 10C Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s Absolute Throttle Position 48.6% Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xantia II