Szukaj

Informacje o Citroen Xantia II

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga i ostatnia generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Pod względem stylistycznym Xantia nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki. Zmiany objęły m. in. kształt przednich i kolor tylnych lamp, zderzaki, którym nadano bardziej opływowe kształty oraz atrapę chłodnicy, która została zintegrowana z maską. Choć produkcja modelu oficjalnie zakończyła się w 2001 roku (w tym samym roku przedstawiono następcę Xantii, Citroena C5), jeszcze w ubiegłym roku Xantię wytwarzano w Iranie (na licencji sprzedanej firmie Saipa).

Citroen Xantia II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen Xantia II

Liczba ocen: 143
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,7
~EmIkar5321
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xantia II
Zdecydowanie jest to jedno z najprzyjemniejszych i najwygodniejszych aut używanych za przyzwoite pieniądze które daje mega komfort podróżowania przez bardzo dobre zawieszenie i komfortowe wygodne fotele, nagłośnienie fabryczne jest naprawdę super, bagażnik spory a miejsca w środku jak i na tylnej kanapie sporo. Hamulce specyficzne bo pedał hamulca ma mały skok i wystarczy lekko wcisnąć a auto już zaczyna hamować i trzeba się troszkę przyzwyczaić - ja uznaje za plus, ponieważ noga się mniej męczy i można szybciej zareagować w różnych sytuacjach na drodze. Wygląd auta też zasługuje na plus - studio Bertone spisało się na medal :)
4,4
~RenaultQuadra
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Auto mega wygodne- fotele mięciutkie a zawieszenie to bajka. Hydropneumatyka sprawia, że Xantia płynie po nierównościach. Dla czterech osób jeździ się tym autem rewelacyjnie. Miejsca na nogi nie zabraknie, jest wygodny podłokietnik więc jest naprawdę wygodnie. W piątkę tez nie ma tragedii. Wykonanie jest niezłe, dużo przyjemnych materiałów. Fajne jest to, że sporo Xantii jest bogato wyposażonych- klima czy elektryczne lusterka są bardzo częste. Jedynie co drażni to praca 110 konnego 2.0 HDI na wolnych obrotach ale to już kwestia gustu. Wygląd tego auta także się wg mnie nieco wyróżnia bo takich aut jest na ulicach coraz mniej. Czasami zdarzają się usterki ale są to pierdoły typu zepsuty przełącznik szyb. Podsumowując- mega wygodne, duże, komfortowe, dobrze wykonane i nietuzinkowe auto, które mimo drobnych awarii można polecić
4,5
~PN1500
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Citroen Xantia II
Z ponad 20 samochodów, które miałem przez 20 lat, najlepiej wspominam Xantię. Jeździłem nią 7 lat, kupiłem od ojce, gdy miała przejechane 120 tys. km, sam nim przejechałem 140 tys km.. Model kupiony jako nowy w Polsce. 1. Wygląd. Im starsze Xantie, tym bardziej mi się podobają. Przytulne, eleganckie wnętrze. Mimo drobnych odprysków czy otarcia, nigdzie nie wystąpiła korozja, a auto jeździło 9 lat w słońcu, deszczu i po zasolonych drogach. Kierownica wytarła się nieco już przy ok. 180 tys, natomiast jakość elementów wnętrza jest bardzo dobra. Obicia drzwi, deski rozdzielczej są miękkie, palec zapada się w nie na pół centymetra. 2. Zawieszenie. Rewelacyjne. Nie jest to CX czy DS, ale przepaść w stosunku do Mondeo, Accorda czy innych sprężynowców. MA jednak złą stronę: zachęca do szybkiego przejeżdżania po dziurawych drogach, jazdy 120-150km/h starą pohitlerowską drogą z płyt betonowych, gdzie inni podskakują jadąc 80km/h Nie wytrzymują tego.. felgi. Nieco się krzywią na przestrzeni lat. Pierwszy element - łącznik stabliizatora został wymieniony dopiero przy 150 tys., drugi przy 180 tys. Niestety nowy element nie był już tak wytrzymały - po 50 tys. trzeba było znów łącznik wymienić. Dwa razy nabijałem sfery azotem - raz przy 180 tys, drugi raz przy 240 tys. , raz wymieniałem płyn LHM - to wszystkie czynności serwisowe. 3. Silnik - 2.0 16v to bardzo przyjemna jednostka do Xantii. Wystarczająco dynamiczna, średnio pali około 9 litrów. 4. Drobne usterki zdarzały się sporadycznie. Dwa razy był to łącznik czujnika poziomowania - za kilkadziesiąt złotych drobiazg, ale przez niego tył auta nie podnosił się. 5. LPG - to była krzywda, któą wyrządziłem Xantii. Nie było źle, ale to ją skrzywdziło. Brzydka butla w bagażniku, za mało gazu przy 6 tys. obr.. i gaśnięcie przy przełączaniu zimnego silnika na gaz ( po ok. 1.5km jazdy ). W końcu przy 250 tys. padła pompa paliwa, prawdopodobnie przez utrzymywanie zbyt małej ilości benzyny w baku.

Raporty spalania Citroen Xantia II

Liczba raportów: 160
Średnie spalanie dla Citroen Xantia II
8,2 – 11,6
l/100 km
5,8 – 6,8
l/100 km
9,8 – 10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xantia II
Czas na update wyniku sprzed 6 lat. :D Samochód przeszedł pewne optymalizacje, ja się do niego przyzwyczaiłem, więc udało się urwać kilka dziesiątych litra. ''Średnie minimalne'', to faktyczna średnia tego wozu z przebiegu ponad 100 tys. km. Zastrzegam jednak, że nie jeździ dookoła komina. Jest używany wyłącznie przy odległościach >30 km od domu. Jeździ umiarkowanie szybko (90-110 km/h, 120-140 km/h na trasach gdzie można) i płynnie, choć bez nachalnego ecodrivingu - nie używam 5. biegu poniżej 2000 obr/min, przy spokojnym rozpędzaniu kręcimy się do 3000-3500 obr/min, a gdy (rzadko) żądam pełnej mocy, to sięgam do czerwonego pola. "Średnie maksymalne" - wykręcił inny kierowca na mocno zimowym wyjeździe z 4 pasażerami i kupą bagażu. M.in. przez godzinę szukał drogi w Bielsku-Białej. Do dziś niepobity rekord :D "Minimalne spalanie" - to efekt uboczny badania ile czasu zajmuje mi jazda zgodna z przepisami, na 70-kilometrowym szosowym odcinku, który "mam w paluszku". Badanie odbyło się o godz. 1-2 w nocy. Średnia prędkość 58 km/h. Prawie zasnąłem. ;-) Co ciekawe, moja normalna jazda referencyjna na tej samej trasie innej nocy dała wyniki 6,2 l/100 km przy średniej 74 km/h.
5,8
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Pełen bak (65 litrów) pozwala na przejechanie nawet 1300 kilometrów. Spalanie jest niskie i to jeden z atutów tego silnika. A inne koszty? Z nietypowych napiszę o oleju LHM. na wymianę potrzeba 5 litrów płynu x ~35 zł / litr. Nie jest to wielki wydatek... Koszty jednak w rakietowym tempie szybują w górę gdy trzeba czegoś typowego do hydrowozu. Pomp LHM nie ma. Zaworku hamulcowego nie ma. Inne rzeczy jak przewody wysokiego ciśnienia także niezwykle trudno dostępne, a jeżeli są to kosmicznie drogie (nawet używki). Jednak na co dzień auto jest mniej więcej tak samo kosztowne w utrzymaniu jak jakaś Corsa czy Clio. Bo jeśli coś ma się zepsuć to daje o sobie znać pół roku wcześniej.
5,2
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Jest to samochód leciwy i bądź co bądź niszowy. Podstawowe części jak klocki, elementy zawieszenia typu sworznie, tuleje, półosie czy drążki są tanie i dostępne. Elementy hydro jak sfery czy płyn LHM także. Sfery kosztują poniżej 150 zł za sztukę, LHM poniżej 30 złza litr (rok 2014). Natomiast takie części jak pompa LHM, zawór hamulcowy czy przewody (rurki, węże) hydrauliczne nie występują. Jest to polityka Citroena, że o starych autach zapomina i nie produkuje do nich części. I tak, pompa to koszt 3000 zł (nowa z ASO Citroena, pewnie leży tam już od x lat). Węże można natomiast dosztukować samemu. Muszą być olejoodporne. Koszty codzienne: Tak jak przy silniku HDi w Xantiach, Xsarach i tam, gdzie był stosowany. Pie'rdoły jak np. żarówki tanie.

Usterki Citroen Xantia II

Liczba wpisów: 16
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
check engine
  • Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
  • silnik
Witam. Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki. Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał. Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie. Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również. To są parametry z zamrożonej ramki: Calculated Loud Volue 70% Engine Coolant Temperature 79C Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa Engine RPM 2560rpm Vehicle Speed Sensor 122km/h Intake Air Temperature 10C Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s Absolute Throttle Position 48.6% Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xantia II