Szukaj

Informacje o Citroen Xantia II Liftback 3.0 V6 190KM 140kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga i ostatnia generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Pod względem stylistycznym Xantia nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki. Zmiany objęły m. in. kształt przednich i kolor tylnych lamp, zderzaki, którym nadano bardziej opływowe kształty oraz atrapę chłodnicy, która została zintegrowana z maską. Choć produkcja modelu oficjalnie zakończyła się w 2001 roku (w tym samym roku przedstawiono następcę Xantii, Citroena C5), jeszcze w ubiegłym roku Xantię wytwarzano w Iranie (na licencji sprzedanej firmie Saipa).
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2946 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 267 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Citroen Xantia II Liftback 3.0 V6 190KM 140kW 1998-2001
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Citroen Xantia II
Liftback 3.0 V6 190KM 140kW
hehe to już inny temat. V6, Activa + polskie drogi i buspasy w mieście = nie ma tragedii :) W mieście, gdzie nie ma sensu się rozpędzać bardziej niż 60km/h można jeździć tym silnikiem do 2 tys obrótów i wtedy spala się 10L/100km. Jak ktoś chce poszaleć...no cóż coś za coś. Zawieszenie jest bardzo mocne i trwałe tylko ludzie nie potrafią o nie dbać odpowiednio. Regularny serwis (wcale nie jest drogi) zapobiega awariom i wszystko jest ok.PS. SERWIS TYLKO I WYŁĄCZNIE U WYKWALIFIKOWANYCH MECHANIKÓW. Nie polecam ASO ani pana zdzisia ze stodoły z krowami.
11,4
Citroen Xantia II
Liftback 3.0 V6 190KM 140kW
przy zimowej jeździe po mieście,przy padniętej sondzie i wejściu w tryb awaryjny spaliła 25 l/100. normalnie nie wychodzi poza 15/100 (fabryka na miasto przewidziała 17,2/100km). w długiej trasie(2200 km) uzyskałem 8,18/100- i to jest powód do dumy.. po 2 latach wiem,że w automacie nie zejdę poniżej 8. plus jest na trasie-niezależnie od prędkości(130 czy 230) nie wyjdzie ponad 9/100... i do tego komfort...
10,6
Citroen Xantia II
Liftback 3.0 V6 190KM 140kW
Szczerze mówiąc kupując ten samochód spodziewałem się spalania na poziomie 16-17 litrów w mieście, zostałem jednak mile zaskoczony; w drodze do domu po zakupie samochodu (ok 300 km)przy jezdzie z prędkościa 100 km/h i kilkukrotnym gwałtownym rozpędzaniu go do ok 170-180 km/h spalił mi niecałe 9 litrów, natomiast w miescie przy dośc dynamicznej jezdzie pali mi ok 13 litrów na 100, myślę, że jeśli kreciłbym go tak do 2000-2500 obr to spokojnie zszedłbym jeszcze 2 litry.

Usterki Citroen Xantia II

Liczba wpisów: 17
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
check engine
  • Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
  • silnik
Witam. Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki. Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał. Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie. Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również. To są parametry z zamrożonej ramki: Calculated Loud Volue 70% Engine Coolant Temperature 79C Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa Engine RPM 2560rpm Vehicle Speed Sensor 122km/h Intake Air Temperature 10C Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s Absolute Throttle Position 48.6% Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xantia II Liftback