Szukaj

Informacje o Citroen Xantia II Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga i ostatnia generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Pod względem stylistycznym Xantia nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki. Zmiany objęły m. in. kształt przednich i kolor tylnych lamp, zderzaki, którym nadano bardziej opływowe kształty oraz atrapę chłodnicy, która została zintegrowana z maską. Choć produkcja modelu oficjalnie zakończyła się w 2001 roku (w tym samym roku przedstawiono następcę Xantii, Citroena C5), jeszcze w ubiegłym roku Xantię wytwarzano w Iranie (na licencji sprzedanej firmie Saipa).
czytaj więcej
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2088 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 3
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~tomek
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
auto rewelacyjne. super wygodne i komfortowe. mało awaryjne. hydraulika o ile doglądana nie wymaga dużego nakładu finansowego. jeżeli mamy sprawne ręce i chcemy zaoszczęðzić trochę pieniędzy sporo rzeczy konserwacyjno/czyszcząco/regulacyjnych przy hydro zrobimy sami, oczywiście mając jakąś wiedzę. jeżeli nie to są mechanicy którzy za nie duże pieniądze naprawiają ten układ. niestety na rynku jest sporo aut z hydrauliką w opłakanym stanie i ktoś kto sie nie zna może wpakować się w spore koszta bo doprowadzenie hydro do porządku przekroczy koszt auta. a cena auta jest śmieszna dlatego wiele ludzi ze względu na cenę i wyposażenie i zerowym pojęciu o hydro pakuje sie w bagno albo niszczy auto. dlatego ten kto chce jeździć autem i nie doglądać do niego to xantia nie jest dla niego. przez takich potem krążą mity że francuzy są złe a jeszcze z hydro to całkiem złom. mechanicy też nie mają pojęcia o hydro dlatego jeżeli ktoś przychodzi o poradę jakie auto kupić to najlepiej vw bo jeździ jak taczka ale naprawi się go młotkiem i przecinakiem bo zazwyczaj lepszych narzędzi nie ma. także auto z hydrauliką dla ludzi którzy wiedzą co kupują i do jakiego mechanika tzreba z nim jeździć. hydraulika jest naprawdę tania w utrzymaniu i naprawach jesli się dogląda i robi wszystko na czas. ze swojej strony obalam wszystkie mity o autach francuskich. mam jeszcze peugeota 306 i jakością i kosztami części a także bez awaryjnością nie odbiega od golfa a jazda o niebo lepsza. mam też szwagra który ma passata b5. w pierwszym roku go wychwalał a teraz szlag go trafia jak co chwile to inny wahacz stuka albo skrzypi a jedno razowo kupić komplet firmowego zestawu go nie stać. w xantii nabijamy sfery za 25 zł i wymieniamy tuleje metalowo gumowe oraz łączniki stabilizatora - razem ok 500 zł co ok 3 lata :). w passacie za te pieniądze mamy komplet chińskiego zawieszenia albo 2 porządne firmowe wahacze :). jakieś pytania? chyba nie. ale i tak 9 na 10 osób wybrało by passata. auto jest naprawdę super ale owiane wieloma mitami o awaryjności które są nie prawdziwe. nie oznacza to że xantia jest autem idealnym bo tak nie jest. ma swoje wady wynikające z wieku. auto polecam każdemu kto chce się wyrózniać na drodze i lubi dbać o auto. ale niestety zadbanego ze świecą szukać. polecam też motor 2.1 td który jest żadko spotykany ale jeżeli ktoś by się wahał między 2.1 td a 2.0 hdi to polecam 2.1. spalanie wyższe, ceny części droższe ale wg lepsze osiągi i awaryjność znikoma.
4,6
~edek
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
na poczatku mówię że mam nadwozie kombi. nie wiem czego nie ma tego silnika w wersji kombi przy ustalaniu parametrów na poczatku. bardzo nie docenione auto i niemalże doskonałe ale do ideału dużo mu brakuje. francuzi to jednak dziwolongi. potrafili trochę spieprzyć to auto. wielki minus za to że zapomnieli o bezpieczeństwie. kto do takiego ciężkiego i wmiarę szybkiego wozu pcha plstikowy pas przedni !!!. tego nie mogę im wybaczyć. gdyby nie to i dociagniete zostały drobiazgi to auto było by bardziej docenione. całe szczęście że opamiętali się przy c5 i to za owocowało wiekszą sprzedażą. ale trzeba cieszyć sie tym co jest. auto jest piękne, ładnie wygląda na zawnątrz i w srodku. jest bardzo wygodne i komfortowe za sprawą zawiesznia hydraulicznego. idealne na polskie drogi. hamulce żyletki nawet jak masz blachy zamiast klocków. w srodku jest dużo miejsca. mam kombi więc bagarznik spory i foremny. auto długie więc trochę parkowanie sprawia trudnosc. auto żadko spotykane. złodzieje się go nie czepiają. na ulicy przyciąga wzrok i wzbudza zainteresowanie innych. ogólnie auto bardzo dobre. nalezy pamiętać aby wszystko przegladać od czasu do czasu i wymieniać jesli jest potrzeba. to auto wymaga większego zainteresowania i doglądania niż inne.
4,5
~władek
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
bardzo dobrze oceniam to auto ale jeszcze musze troche nim pojeździć. narazie jest dobrze. pare rzeczy muszę wymienić ponieważ wysłurzyły się ale jest to normalne a auto nie jest nowe.
Średnie spalanie dla Citroen Xantia II Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1998-2001
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
w brew pozorom xantia to ekonomiczne auto*. czemu gwiazdka(*)? bo jest ekonomiczne jeśli kupiliśmy zadbane auto i sami o nie dbamy. głównie chodzi tu o hydraulike. jeżeli ktoś dbał o nią i doglądał to autem jeździ się super a kłopoty są z nią praktycznie zerowe. jeżeli było odwrotnie to okaże sie że to skarbonka bez dna tym bardziej o ile ktoś nie ma zielonego pojęcia o hydro. jeżeli chodzi o silnik to części owszem są drogie ale awaryjność silnika jest znikoma. przez 5 lat z poważnych rzeczy to padło mi koło pasowe (ze zurzycia) i stanęły wentylatory. po za tym tylko rzeczy eksploatacyjne. jeżeli chodzi koszta napraw to jeżeli ktoś ma pojęcie i poczyta w internecie to auti naprawi sobie sam, zarówno silnik jak i hydraulikę bo ona w tych autach jest czysto mechaniczna. a jeśli nie mamy pojęcia o mechanice to szukajmy naprawdę dobrego mechanika. i przestroga ... unikać aso!!! oni się tam mało znają na hydro i zostawicie tam fortunę a auto i tak nie będzie jeździć jak trzeba.
6,7
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
ekonomiczność tego silnika to jego wada. jak się nim normalnie jeździ bez szaleństw to jest przyzwoicie, jednak jak mu się depnie to swoje łyknie. ale chyba nie jest źle bo słyszałem że słynne TDI od 120 w górę mają większy apetyt na ON niż przy spokojnej jeździe. silnik ten jest mało awaryjny jednak gdy się cos zepsuje to zaczynają się schody. części są droższe i mniej dostępne niż w przypadku silnika 1.9td. trzeba znaleźć gościa na aukcji albo na forum który sprowadza te auta i z częściami nie powinno być problemu. należy też znaleźć dobrego mechanika który zna się na francuzach bo w razie czego pan henio który ma tylko młotek i przecinak nie naprawi tego auta.
5,8
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Tu rewelacja, niskie zuzycie paliwa, niedrogie czesci i naprawy, duzo zamiennikow. Spalanie w zimie, srednia za 10tys km wyszla mi 6,3 a nie jestem najspokojniejszym kierowca i mysle ze okolo 30-40% z tej trasy to bylo miasto.

Usterki Citroen Xantia II

Liczba wpisów: 17
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
check engine
  • Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
  • silnik
Witam. Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki. Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał. Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie. Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również. To są parametry z zamrożonej ramki: Calculated Loud Volue 70% Engine Coolant Temperature 79C Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa Engine RPM 2560rpm Vehicle Speed Sensor 122km/h Intake Air Temperature 10C Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s Absolute Throttle Position 48.6% Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xantia II Liftback