Szukaj

Informacje o Cupra Leon II

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Oceny Cupra Leon II

Liczba ocen: 16
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~bart
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 190KM 140kW
Moja trzecia ocena tego samochodu - po okazałych 65 kkm po 2 latach eksploatacji. 3 ocena na tym portalu. Tym razem bardziej trzeźwa. System infotaiment psuje i przesłania sporą ilość zalet tego auta, ale nawet dla kogoś to nie jest pedantem jego niestabilność, niepodświetlone pola pod ekranem, czy znikający pasek klimatyzacji z góry ekranu po włączeniu Android Auto - mogą skutecznie zgasić największy entuzjazm. Oprócz infotaiment najbardziej razi plastikowe wykonanie i imitacje...skóry, aluminium, rur wydechowych i innych szlachetnych materiałów. Może inne auta też takie są. Ale to nie jest zupełnie premium. Seat Leon poprzedniej generacji jest pod wieloma względami lepiej wykończony, wykonany, spasowany - a i wtedy narzekano na skrzypienia i trzaski.
4,7
~Damian
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW
Stosunek ceny do osiągów w tym aucie jest po prostu rewelacyjny. W momencie zakupu oferowało najtańsze konie mechaniczne na rynku. Po przejechaniu niemal 50 tys. kilometrów w ciągu 3 lat wciąż dostarcza mi ogromną radość i niesamowitą frajdę z jazdy. Przed zakupem testowałem przez weekend Audi S3, aby porównać oba modele – ostatecznie wybrałem Cuprę i ani przez chwilę tego nie żałowałem (po prostu poczułem, że Audi nie oferuje absolutnie nic, w zamian za sporo wyższą cenę). Jeśli chodzi o zawieszenie, w trybie komfort w mojej opinii nie jest zbyt twarde, wbrew opiniom niektórych użytkowników. Natomiast w trybie Cupra zawieszenie staje się wyraźnie sztywniejsze, co sprawdza się szczególnie na trasach, gdzie auto prowadzi się wtedy jeszcze pewniej. Generalnie wydech jest stosunkowo cichy jak na ten segment aut, jednak z biegiem czasu „wypalił się” i stał się nieco głośniejszy. Szczególnie na drogach ekspresowych da się zauważyć większy hałas w kabinie, zwłaszcza na tylnej kanapie. Dla mnie osobiście jest to minus, ponieważ przy dłuższych trasach może być to męczące dla pasażerów z tyłu. Mimo wszystko, przy prędkości około 130 km/h auto wciąż oferuje przyzwoity komfort, a stosunek spalania do hałasu pozostaje na zadowalającym poziomie. Z drobnych minusów: zdarza się, że dwa razy do roku pojawiają się błędy systemowe, które po około 15 minutach same znikają. Do tego z wyrównawczego zbiorniczka płynu chłodniczego minimalnie ubywa płynu – to znana przypadłość w autach grupy VAG, ale serwis nie traktuje tego jako problem, dopóki ubytek nie jest znaczący. A ich próby szczelności niczego nie wykazały. Napęd to atut tego auta – czuć, jak tylna oś się aktywuje i pomaga wyciągnąć pojazd z zakrętu. Koła nie buksują przy intensywnym starcie z zera. Auto prowadzi się bardzo pewnie i trudno wyprowadzić je z równowagi. Na plus możliwość pełnego wyłączenia kontroli trakcji, co pozwala na trochę zabawy, np. kręcenie bączków na śniegu. Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i bez wahania zdecydowałbym się na jego zakup jeszcze raz.
3,9
~Paweł
Cupra Leon II
Sportstourer 1.5 TSI 150KM 110kW
Uczciwie nie polecam - samochód ładnie się prezentuje, dobrze prowadzi i to by było na tyle... Silnik słaby, ergonomia zostawia wiele do życzenia, pojemność bagażnika (nieregularny kształt) znikoma(Golf rozwala system), Spalanie spore jak na taki silni (Ceed bije go na głowę większą mocą i mniejszym spalaniem o średnio 1 ltr), No i do tego fotel kierowcy - nieprzyjemny, niewygodny, na dłuższe trasy porażka.. NO I PARSZYWE PLASTIKOWE WYKONANIE - serce boli jak się dotyka tych chamskich plastików ( jak w Golfie)... Przestrzegam - są lepsze samochody w lepszym wykonaniu. Jak już się zastanawiacie - to kupujcie KIA Ceed w kombi - dobrze wykonany samochód, mocniejszy silnik, mniejsze spalanie, bagażnik większy i komfort codziennego użytkowania zdecydowanie lepszy.
Średnie spalanie dla Cupra Leon II
4,3 – 13,1
l/100 km
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

2,5
Cupra Leon II
Sportstourer PHEV 1.4 e-Hybrid 245KM 180kW
Bardzo Fajny samochód. Co prawda ma za duże przełożenie mocy na przednią oś bo 245 koni sprawia że auto się ślizga na suchej powierzchni ale względy ekonomiczne czyli ilość zużytego paliwa i energii w stosunku do przejechanego dystansu sprawia że auto jest super. Przykłady spalań których nie mogę umieścić w tabelkach: Jazda na samym prądzie temperatura 23 na zewnątrz zużycie 15-16 kW przyjeździe ekonomicznej do 70 km/h Jazda w stylu hybrid do 70 km na godzinę spalanie 1,2 l na 100 + prąd około 10 kW czyli 10 *0.8= 8 zł/ 100 km czyli jakieś 1.3 l benzyny Podsumowując to przy oszczędnej jeździe z pani 2,5 litra przeliczajac prąd z paliwem. Jeśli jadę w dalsze trasy na przykład 200 km to spalanie jest na poziomie około 2 3 l do momentu kiedy jeszcze jest zasięg prądowy Jeśli w baterii nie ma już prądu auto działa tak jak Toyota hybrid i spalanie jest na poziomie 4,6 litra benzyny samego paliwa. Prąd jest produkowany z kół i hamulców. Super sprawą w tym aucie jest opcja jazdy z żegluga. Czyli możesz rozpędzić swoje auto do prędkości przykładowo 80 km/h i przyjechać bez hamowania spory kawałek czasami 3 - 4 km. Auto wtedy nie pracuje nie pobiera energii ani paliwa to daje sporo oszczędności. Miesięcznie robię około 3000 km i tankuję i jeden raz auto za 170 zł do pełna. Jedyny problem w tym aucie to komunikacja Bluetooth. Myślę że wszyscy producenci aut mają z tym problem mój sąsiad ma Toyotę z 2023 roku i też ten sam problem. Wiąże się to z tym że telefon potrafi rozłączyć się w trakcie rozmowy i zablokować cały układ audio. Trzeba wtedy zatrzymać auto i uruchomić ponownie silnik by zresetować układ.
7,4
Cupra Leon II
Sportstourer Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW
min. spalanie 4.4 to średnia z 1h jazdy ze śr. 70kmh, nastepnie 5.7 to ok 600km, miasto 10%, Droga Krajowa 90kmh 30%, Ekspresowa 120kmh 30%, Autostrada 140kmh 30%., zaś 12l, to mega korek w Warszawie , zazwyczaj na odcinkach 2x8km dziennie wychodzi między 8 a 10 l.
6,4
Cupra Leon II
Hatchback 1.5 eTSI MHEV 150KM 110kW
Jeździ się bardzo komfortowo. Przy 8.5 tys. wystąpiła "awaria układu napędowego". Sprawę załatwiła "aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni biegów". Podaję wskazania wg komputera (po zatankowaniu +/- 5PLN). 6,5 - jazda pomiędzy 100 a 120 km/h przez ok 50 km + 50 km/h przez 10 km 4,7 - tempomat na 70 km/h, płynna jazda prawym pasem, raczej "z górki" 8,0 - jazda pomiędzy 130 a 150 km/h przez ok 500 km.
Cupra Leon II