Szukaj

Informacje o Dacia Logan I Sedan

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2004-2012. Według pierwotnych planów Renault, Logan miał być premierowym modelem odrodzonej marki Dacia, skierowanym do mniej zamożnej klienteli, tanim autem kosztującym mniej niż 5 tys. euro. Dlatego niemal w całości oparto go o rozwiązania z innych samochodów Renault, takich jak: Modus (zmodyfikowana płyta podłogowa B0), Clio (zawieszenie) czy Thalia i Megane (silniki). W latach 2006 i 2008 Logan przechodził modernizacje. Był też dostępny w wersjach: siedmiomiejscowego kombi (Logan MCV), Logan Pick-up oraz dostawczego vana (Logan Van).
czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz

Dacia Logan I Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,5 m
Długość 4288 mm
Szerokość 1740 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1989 mm
Wysokość 1534 mm
Rozstaw osi 2630 mm
Rozstaw kół - przód 1483 mm
Rozstaw kół - tył 1470 mm
Zwis przedni 800 mm
Zwis tylny 858 mm
Prześwit 155 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 906 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 873 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1418 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1428 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1390 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1420 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1685 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 510 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1030 mm
Wysokość bagażnika 520 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1005 mm
Wysokość progu załadowczego 690 mm
Maksymalna ładowność 560 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Piotr
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
Jeśli ktoś ma auto z innej marki najczęściej wypierdzianego parcha od niemca to daje niską ocene i ma kompleksy,bo nie stać go na nowe auto.Jeśli chodzi o logana to auto to zaskakuje solidnością i ekonomicznością.Od nowości wymieniłem 5 razy olej,2klocki i 1 łożysko i żarówki od świateł mijania.Myśle,że jak na auto za taką cenę to niezły wynik,którego nie powstydziłaby sie toyota!:-) To auto jest tańsze,bo produkowane jestw rumunii i dlatego jest tańsze od innych marke (niższe koszty prodkcji płaca min. 358 euro).Szkoda tylko,że polacy nie potrafią stworzyć wlasnego auta jak rumunii i za samo to należy im się szacun:-) pozdro
3,9
~wieczan
Sedan 1.6 MPI 87KM 64kW
Dacia Logan I
Jestem mile tym samochodem zaskoczony, co prawda trochę siermiężny i plastikowy w środku ale za to łatwo utrzymać go w czystości. Duży prześwit gwarantuje bezstresową jazdę po naszych wybojach i leżących policjantach. Prostota konstrukcji gwarantuje niski koszt napraw, a wcześniej czy później coś się musi zepsuć. Bagażnik jak na tą wielkość samochodu bardzo pojemny. Spalanie ja na mój gust bardzo przyzwoite zwłaszcza że nie jeżdżę szczególnie oszczędnie choć muszę przyznać że komputer pokazujący bieżące spalanie trochę hamuje moje zapędy ;)
4,4
~waldiron
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
Kupiłem ten samochód z zagranicy jako dwulatek z przebiegiem 50 tyś km. Celowo wybrałem jednostkę napędową 1.5 dci bo auto z tym silnikiem ma lepsze hamulce, lepsze wytłumienie kabiny i skrzynia biegów jest perfekcyjna. Polecam ten samochód bo jest niezawodny, od zakupu wymieniałem tylko olej, filtry, rozrząd i jedną żarówkę! Od nowości samochód ma te same hamulce, zawieszenie i całą resztę - nic mu nie dolega. Jestem bardzo zadowolony bo samochód jest duży i ekonomiczny. To najtańszy samochód w utrzymaniu jaki do tej pory miałem. Nie można zapominać też o wadach, głównymi są: klapa bagażnika otwierana tylko z kluczyka oraz brak możliwość złożenia tylnych siedzeń w celu powiększenia bagażnika. Słyszałem o innych niedogodnościach, jak ciężko pracująca kierownica. Na szczęście posiadam samochód w pełnym wyposażeniu więc wspomaganie kierownicy pomaga w manewrowaniu. Ogólnie polecam ten samochód.
Średnie spalanie dla Dacia Logan I Sedan
6,8 – 7,2
l/100 km
4,8 – 5,9
l/100 km
7,1 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
Przy jezdzie 80-90km/h mozna osiagnac spalanie na poziomie 4,5-4,7 l/100km. Na trasie zasuwajac 110-120km/h spalanie wzrasta do 6,2-6,4l/100km. Wciskajac gaz w podloge spalanie wzrasta do 7,5l/100km. W cyklu miejskim w godzinach szczytu w Warszawie spalanie na poziomie 6,5-7,2 , w nocy i w poludnie okolo 6,2-6,5. Tanie czesci. Komplet rozrzadu (pasek rolka pompa wody) w granicach 350 zl (po znizce taksowkarskiej) wzglednie ekonomiczne i tanie w eksploatacji auto. Jednakze na samochod rodzinny Logana bym nie wybral.
8,9
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
Tylko rzeczy eksploatacyjne plus drobne elektryczne. Trzeba pamiętać o częstszej regulacji zaworów na LPG, ze względu na brak hydraulicznej kompensacji luzu w silniku K7J. Odwdzięcza się jeśli sprawy eksploatacyjne załatwiane są na bieżąco.
4,8
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Dacia Logan I
Auto jest tanie w zakupie. Ceny części w normie, auto rzadko ma poważne awarie. Zazwyczaj psują się pierdoły, które tanim kosztem można naprawić. Spalanie bardzo niskie. Na trasie Zgierz - Sieradz i z powrotem w 4 osoby na pokładzie + lekki bagaż wg komputera pokładowego spaliłem 3,2 l/100km przy bardzo oszczędnej jeździe. W mieście z gazem w podłodze spali potrafi spalić max 9,5 l/100km. W normalnym, codziennym użytku po mieście z włączoną klimą bierze 5,5 l/100km oleju napędowego.

Usterki Dacia Logan I

Liczba wpisów: 8
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze
Przebarwiający się lakier.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
Po trzech latach użytkowania, wystąpiły jaśniejsze plamy na lakierze pokrywy komory silnikowej i pokrywy bagażnika, w miejscach pomiędzy wzmocnieniami tych elementów (na jednowarstwowej blasze). Polerowanie mleczkiem lekko ściernym likwiduje przebarwienia na około 5 miesięcy, preparatów czyszcząco barwiących, na bazie związków chemicznych jeszcze nie stosowałem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
5,0
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Gaz LandiRenzo. Zaryzykowałem i założyłem do nowego samochodu w salonie/serwisie Renault w Jaworznie dzięki temu oszczędzałem na eksploatacji już od nowości auta. Mam już przejechane 94k km. Moje uwagi. LandiRenzo ma słabe reduktory. 1 padł i został wymieniony na gwarancji. Drugi został wymieniony (na gwarancji) bo serwis nie wiedział dlaczego samochód chwilę po odpaleniu...
4,3
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
SILNIK PRERYWAŁ LATA PRACOWAŁ POPRAWNIE-ZACZOŁ PRZERYWAĆ KIEDY BYŁO MAŁO GAZU W BUTLI .JEDYNA AWARIA TO WYMIANA WTRYSKÓW Z 2A-16/2,0 NA 2A-14-/1.8 DOSZŁEM DO WNIOSKU ZE ZAPCHANY FILTR GAZU CIEKŁEGO ELEKTRONICZNY CZUJNIK CIŚNIENIA FAZY LOTNEJ(brak tych filtów na rynku filtr na zślepiony otwór zjednej strony -dostałem w servisie Dewoo -KIEDY WYKRYŁ ZA NISKIE CIŚNIENIE...
5,0
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja Lovato Smart w moim aucie okazała się wielkim sukcesem , przede wszystkim cena i jakość jest rewelacyjna z instalacją nie miałem żadnych problemów od 45 tyś km wszystko serwisowane co 10-15 tyś km . Leje Gaz i jeżdżę .
Dacia Logan I Sedan