Szukaj

Informacje o Dacia Logan

Lata produkcji: 2004 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Budżetowy sedan segmentu B produkowany od 2004 roku. Pierwsze auto rumuńskiej marki w jej najnowszej historii pod skrzydłami Renault. Samochód zbudowano w oparciu o rozwiązania stosowane w innych autach Renault. Logan okazał się sukcesem komercyjnym – dotychczas sprzedano go w liczbie ponad 2,1 mln egzemplarzy. Oferowany też w wielu innych wersjach nadwoziowych, a na innych rynkach – także pod innymi nazwami, m.in. Renault Logan, Symbol oraz Tonda czy Nissan Aprio. Z kolei w Indiach Logan produkowany jest jako wspólne dzieło Renault i marki M&M, pod nazwą Mahindra Verito. Od 2013 roku dostępna jest druga generacja Logana.

czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz

Dacia Logan – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Dacia Logan

Liczba ocen: 377
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Brak poważnych usterek

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~pablo
MCV 1.6 105KM 77kW
Dacia Logan I
Auto jest poprostu doskonałe jesli chodzi o praktyczność. Zmieścisz wszystko Nie ma kombika w tej klasie który ma więcej powieżchni bagażowej. Zapakujesz psa, torby, dzieci i silnik 1.6 benzynowy 105 konny daje rade bez problemu. Przewoziłem kuchnię z IKEI w niej + przyczepa i auto dało radę. Prześwit jak w audi allroad :P Zabudowany od spodu silnik metalową osłoną. Auto bezawaryjne. Te nowsze generacje to są bez porównania do wersji jedynki po lifcie. Wygląda ładnie i ma wszystko co trzeba. Spalanie wcale nie jest duże jak na benzyniaka. Zero rdzy, prowadzi się super. Auto dodatkowo nie traci na wartości. U mnie samochód zostaje w rodzinie. Pozdrawiam szczęśliwych właścicieli rumunki.
4,3
~krakus 2
MCV Facelifting 1.2 SCe 73KM 54kW
Dacia Logan II
Pojazd kupiony do firmy głównie do przemieszczania się z punktu A do punktu B. 90% trasy jest robione w mieście. W tym segmencie cenowym i wielkościowym, praktycznie nie ma konkurencji. Wyposażenie pojazdu jest adekwatne do ceny i kupując Logana , świadomie podejmowałem decyzję godząc się na takie niskobudżetowe rozwiązania. Mocy i przyspieszenia są wystarczające do jazdy po mieście ale na trasie to już mu brakuje. No cóż - to nie jest Ferrari ani BMW M3. Plusem tego autka są gabaryty ( BAGAŻNIK JEST ZDECYDOWANIE WIĘKSZY NIŻ W BMW E 91 kombi), wysokie zawieszenie i jest ono dosyć komfortowe. Spalanie benzyny też nie jest za wysokie. Jedno co mnie zastanawia to czemu taki mały akumulator producent wsadził. Postoi sobie z pół godziny na światłach awaryjnych a macie gwarantowane, że akumulator wam rozładuje się do zera. Jako auto do roboty to sprawdza się, pod kątem praktyczności też ale jakbym miał kupować auto do celów prywatnych i żeby sąsiedzi mi zazdrościli to wybrałbym ze stajni Dacia właśnie DUSTER.
3,6
~niezadowolony
Sedan Facelifting 0.9 TCe LPG 90KM 66kW
Dacia Logan II
Tani samochód do miasta i sporadyczne wyjazdy poza miasto. Słabe materiały wykończenia, tu skrzypi tam szeleści. Bardzo długi czas nagrzewania się silnika, i słaby nadmuch. Beznadziejna fabryczna instalacja LPG Bardzo duży bagażnik, wysoko położony. Przestronny w środku. Nie warto kupować najbogatszej wersji z LPG,która to instalacja na poważne wady.W mojej ocenie lepiej pomyśleć o uboższej wersji bez gazu dopłacić do klimatyzacji a GAZ zamontować w niezależnej stacji montażowej i wykupić ubezpieczenie na silnik.

Raporty spalania Dacia Logan

Liczba raportów: 409
Średnie spalanie dla Dacia Logan
5,3 – 9,5
l/100 km
4,4 – 8,0
l/100 km
7,1 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
MCV Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Dacia Logan II
Witam wszystkich. Postanowiłem dodać komentarz dla osób zainteresowanych tym samochodem, kupiłem go w tym roku prosto z salonu. Spalanie na trasie krakow-chłopy(nad morzem) z prędkością 90 km/h wyniosło 4,1 l. Tak pokazał komputer. Jechałem nocą,przez Wrocław, Poznań,dwoje małych dzieci,samochód ful załadowany jak wiadomo. Koło domu spalanie wynosi około 6,2 ,jak się jeździ delikatnie to około 5,7l. Podaje dane z komputera,które pokrywały się z tankowaniem. Mam pół roku daćkę, jeździ się fajnie, wiadomo że samochód nie jest z najwyższej półki,ale dla tradycyjnej rodziny jest wystarczający.moge go polecić pomimo że zrobiłem nim 5000 km. Moim zdaniem jest to samochód typowo miejski, najbardziej ekonomiczny i nie paliwożerny do 100km/h. Pozdrawiam
7,6
MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90KM 66kW
Dacia Logan II
Witam wszystkich. Na wstępie chce powiedzieć, że odebrałem moją dacie 2 tygodnie temu i zrobiłem nią dopiero 1000 km. Wstępnie mogę napisać że ogólnue jestem zadowolony z wyboru auta i z jego eksploatacji. Stosunek ceny za nowe auto do wygladu, wykończenia auta, dynamiki jadzy , systemów bezpieczeństwa i komfurtu jazdy ocenia bardzo dobrze. Jeśli ktoś chce kupić to auto to szczerze polecam. Co do spalania to z góry mowie, że spalanie oscyluje w granicach 8l / 100km bez wzgledu na styl jazdy, tryb eco, s&s i klimatyzacje. Tryb eco mozecie sobie z góry datować. Strasznie zamula auto i odbiera cala frajde z jazdy a spalanie jest takie samo jak nie wyższe. Jak zwykle producent mocno przesadzil z podanie spalania. Mialo byc w miescie 6l/100 a wychodzi ponad 2l wiecej wiec slabo. Jednak biorac pod uwage ilosc miejsca w środku, pojemność bagaźnika i dynamike jazdy to ogólnie jest ok. Kupując nowe auto za 54000zł nie znajdziemy tak duzego auta a zarazem tak ekonomicznego.
5,9
MCV 1.2 16V 75KM 55kW
Dacia Logan II
Auto kupiłem jako 2 letnie z przebiegiem 55tyś km. Silnik 1.2 16v jest bardzo oszczędny. W trasie jadąc z prędkością 90km/h spalanie waha się w granicy 4,5-4,7l/100km. W cyklu mieszanym średnie spalanie wynosi około 6,5l/100km natomiast jeżdżąc tylko i wyłącznie po mieście trzeba liczyć się ze spalaniem w granicy 7,5-8l PB. Jak na swoje gabaryty i mały silnik ( w praktyce jest to 1.1 - pojemność skokowa 1149cm) spalanie przyzwoite. Osiągi nie powalają ale do przemieszczania z punktu A do punktu B czy wyjazdy wakacyjne z rodziną wystarczają. Jak trzeba bez problemu jedzie licznikowe 170km/h. Jak na razie nic w aucie się nie psuje od zakupu przejechałem ponad 6tyś. km i auto jest prawie w 100% oryginalne - po zakupie wymieniłem tarcze + klocki z przodu ( TRW po zniżkach komplet 300zł), świece zapłonowe+ filtry+ olej ( 300zl), Jak na 5 miesięcy użytkowania i ponad 6 tysięcy przejechanych km super. Z wad to słabej jakości boczki drzwiowe które szybo się rysuje, niewygodne fotele na większe trasy ( ponadto od 1,5 tys km zaczęły wydawać dźwięki jak stare zardzewiałe zawiasy) ale te wady nie skreślają samochodu, za podobne pieniądze można kupic 10cio letnie auto wyższej klasy mi Avensis II, Passata B5 FL, Focusa MK2 FL ale będzie miało większy przebieg i z pewnością na start po zakupie trzeba było by zainwestować parę złotówek mi. w zawieszenie czy zapłon. Jak ktoś nie potrzebuje auta aby chwalić sie sąsiadom i znajomym to gorąco polecam auta spod znaku otwieracza. W rodzinie mam 4 dacie ( Duster 2010, MCV II 2013, MCV II 2014 , Sandero II 2015) i żadne z tych aut nigdy nie zawiodło. Pozdrawiam

Usterki Dacia Logan

Liczba wpisów: 8
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze
Przebarwiający się lakier.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po trzech latach użytkowania, wystąpiły jaśniejsze plamy na lakierze pokrywy komory silnikowej i pokrywy bagażnika, w miejscach pomiędzy wzmocnieniami tych elementów (na jednowarstwowej blasze). Polerowanie mleczkiem lekko ściernym likwiduje przebarwienia na około 5 miesięcy, preparatów czyszcząco barwiących, na bazie związków chemicznych jeszcze nie stosowałem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Gaz LandiRenzo. Zaryzykowałem i założyłem do nowego samochodu w salonie/serwisie Renault w Jaworznie dzięki temu oszczędzałem na eksploatacji już od nowości auta. Mam już przejechane 94k km. Moje uwagi. LandiRenzo ma słabe reduktory. 1 padł i został wymieniony na gwarancji. Drugi został wymieniony (na gwarancji) bo serwis nie wiedział dlaczego samochód chwilę po odpaleniu...
4,3
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
SILNIK PRERYWAŁ LATA PRACOWAŁ POPRAWNIE-ZACZOŁ PRZERYWAĆ KIEDY BYŁO MAŁO GAZU W BUTLI .JEDYNA AWARIA TO WYMIANA WTRYSKÓW Z 2A-16/2,0 NA 2A-14-/1.8 DOSZŁEM DO WNIOSKU ZE ZAPCHANY FILTR GAZU CIEKŁEGO ELEKTRONICZNY CZUJNIK CIŚNIENIA FAZY LOTNEJ(brak tych filtów na rynku filtr na zślepiony otwór zjednej strony -dostałem w servisie Dewoo -KIEDY WYKRYŁ ZA NISKIE CIŚNIENIE...
4,5
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ
przebieg: 6 tys. km
użytkowana przez: 175 tys. km
instalacja montowana w Auto Compol w Poznaniu, serwis po gwarancji w autoryzowanym serwisie Elpigaz w Borówcu. Po 10 latach wymieniony zbiornik, oraz (przy 160 kkm) reduktor + większość węży gumowych. Poza tym regulacji wymagają zawory - co 25-30 kkm.
Dacia Logan