Szukaj

Informacje o Dacia Logan

Lata produkcji: 2004 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Budżetowy sedan segmentu B produkowany od 2004 roku. Pierwsze auto rumuńskiej marki w jej najnowszej historii pod skrzydłami Renault. Samochód zbudowano w oparciu o rozwiązania stosowane w innych autach Renault. Logan okazał się sukcesem komercyjnym – dotychczas sprzedano go w liczbie ponad 2,1 mln egzemplarzy. Oferowany też w wielu innych wersjach nadwoziowych, a na innych rynkach – także pod innymi nazwami, m.in. Renault Logan, Symbol oraz Tonda czy Nissan Aprio. Z kolei w Indiach Logan produkowany jest jako wspólne dzieło Renault i marki M&M, pod nazwą Mahindra Verito. Od 2013 roku dostępna jest druga generacja Logana.

czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz

Dacia Logan – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dacia Logan

Liczba ocen: 393
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Katowiczak
Sedan Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Dacia Logan II
Fajne auto, przestronne, małe spalanie po mieście 6litrów, wygodne miękkie fotele, fajna tapicerka, pełne wyposażenie z tempomatem, podłokietnikiem, tylne szybami elektrycznymi, skóra na kierownicy i lewarku i czujnikami parkowania poniżej 39 tys. Fajne miękkie zawieszenie, ogromny bagażnik ponad 500l z wnęką pod wykładziną jeszcze jest z 60 litrów pojemności dodatkowo. Auto do 120km/h i po dotarciu ciche. Poniżej 100km/h zaskakująco ciche. Dynamiczny silnik i masa w okolicy 1 tony robi robotę. Auto dużo lepsze niż Tipo, lepsza wygoda foteli, kabiny i silnik mniejsze spalanie. Polecam poniżej 40 tys najlepszy wybór.
3,9
~Wojtek
Sedan Facelifting 0.9 TCe LPG 90KM 66kW
Dacia Logan II
Samochód używałem od nowości jako służbowy. Przed odbiorem miałem "już wyrobioną opinie", na podstawie wszystkich dacio krytyków którzy samochodu nie widzieli ale na podstawie ceny skazują auto na porażkę. Jednak co się okazało? Samochód jak na swoją cenę jest super, jest po prostu dobrze wyceniony. Po przejechaniu ponad 50 tys km tylko utwierdziłem się w przekonaniu. Obecnie samochodu już nie mam, ale wnioski pozostały w głowie i rozważam kupno swojego pierwszego nowego samochodu - właśnie Daci, może Dustera, ale dalej Daci. A nie 5 letnie, po gwarancji z niewiadomą historią. Tym bardziej że o auta dbam, więc wolę czas na naprawianie i próbę przywrócenia dobrego stanu samochodu od kogoś, poświecić na inne rozrywki. Do rzeczy, konkrety które pamiętam najbardziej: - silnik do miasta wystarczający - na początku odczuwalna straszna turbodziura. Prowadząca wręcz do niebezpiecznych sytuacji. Po czasie albo się ułożyło albo ja się ułożyłem - względny komfort przy dużych prędkościach kończy się na 120 km/h. Można i 160 km/h pojechać ale nie jest to miłe przeżycie - przeogromny bagażnik, duża wnęka - skrzynia chodząca średnio. - bardzo słabe hamulce, zbyt czuły abs. - żenujący poziom obsługi serwisowej - być może to wina tego że auto było w leasingu - w środku czuć taniochę, prostotę (to akurat plus). Boczki przy drzwiach bardzo podatne na rysy. - samochód kompletnie bezobsługowy, żadnych awarii. Tylko przednie klocki wymienione przy około 50 tys km. Auto jest głośne przy dużych prędkościach, tanie w odczuciu, nie budzi podziwu u sąsiadów (choć moim zdaniem bryła jest bardzo ładna - tu chyba bardziej chodzi i logo), ale tanie w zakupie i bezawaryjne. Do tego tanie w eksploatacji, bardzo pojemne. Czy w tej cenie można dostać coś podobnego?
4,6
~banasiak mariusz
MCV 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
Moja ocena po kilkuletnim użytkowaniu tego samochodu .Samochod został zakupiony jako drugi w domu do ciężkich zadań które spelnia super o ten samochod nie dbam po prostu go uzytkuje do wszystkiego i jestem po wrazeniem .Nie jestem niewolnikiem samochodu on pracuje dla mnie znajomi patrza na mnie z politowaniem ze jezdze loganem a ja patrze na nich z politowaniem ile pieniędzy wkladaja w swoje zachodnie fury.ostatni dwa lata pracowałem 700km od domu i logan nigdy mnie nie zawiodl i koszty paliwa chodzi o lpg sa niskie mój skuter przeliczając na pln spala tyle samo'Wiem ze dla niktorych ludzi jest wstyd jezdzic dacia a ja i tak ja wole niz te zachodnie fury tyle mojej opini

Raporty spalania Dacia Logan

Liczba raportów: 428
Średnie spalanie dla Dacia Logan
5,3 – 9,5
l/100 km
4,4 – 7,6
l/100 km
7,1 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
MCV 1.2 16V 75KM 55kW
Dacia Logan II
Dacia Logan II MCV rocznik 2019 silnik 1.0 Sce. (auticentrum nie uzupełniło) . W trasie jadąc 60 km na h komputer pokazywał 3,2 l/100 km. Jednak po zatankowaniu wyszło więcej. Na razie rekord w trasie przy dłuższej jeździe wyszło 4,1. Ogólnie w trasie wychodzi miedzy 4,2 a 4,7 czyli średnia w trasie około 4,5 l/100 km. W mieście latem 5,2. zimą około 5,7. Na razie mieszany wychodzi 4,9. po 20 tys km. Wcześniej miałem Skodę Citigo. Uważam ten samochód za jeden z najoszczędniejszych i po 85 tys km wynik 4,7. Czyli Logan pali nie wiele więcej od takiego maluszka jak Citigo. Moim zdaniem jeżeli chodzi o praktyczność i niskie koszty to najlepsze autko. Jest megoa praktyczne, można w nim przenocować, pali niewiele, serwis nawet w ASO to około 300 zł. Jest w trasie bardzo wygodne. Jeżeli komuś nie przeszkadza jakość wykonania to jest to naprawdę fajny samochód.
7,9
Sedan 1.2 16V LPG 75KM 55kW
Dacia Logan II
Wynik z trasy przy pełnym obciazeniu, 5 osób i piesek;-) + bagaże pełny "kofer" cały czas klima i światła mijania. Prędkość głównie 110 do 120-130 miejscami. Ogólnie starałem się trzymać 3500 obrotów. Jazda przez Alpy. 30,5 litra na 400 km z groszami. Bez obciążenia i mniejsza prędkość na pewno mniej. Na trasie na autostradzie spokojnie leci 130-140. Przy dynamicznej jeździe wychodzi około 8,5 litra miasto czy trasa podobnie. Jeśli jedziesz powyżej 150-160 i nieco wyżej to może spalić 10-11 litrów ale to już powyżej 5000 obrotów - kto się zna to wie o co chodzi. Czasami przydała by się "szóstka" szczególnie na równinach znacznie by go wyciszyło. Auto dla rodziny OK, do miasta OK, na trasę OK. Powiem tak: dostatecznie spisuje się w każdym terenie. Takie mocne 3 w pięciu stopniowej skali. Cena auta z porządnym wyposażeniem to oczywiście 5. Po 4,5 roku użytkowania niska awaryjnosc. Koszt utrzymania w dużej mierze zwraca LPG. Polecam oczywiście jeżeli ktoś potrzebuje samochodu a nie szpanu i popierniczania 180+.
5,3
MCV Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Dacia Logan II
Witam wszystkich. Postanowiłem dodać komentarz dla osób zainteresowanych tym samochodem, kupiłem go w tym roku prosto z salonu. Spalanie na trasie krakow-chłopy(nad morzem) z prędkością 90 km/h wyniosło 4,1 l. Tak pokazał komputer. Jechałem nocą,przez Wrocław, Poznań,dwoje małych dzieci,samochód ful załadowany jak wiadomo. Koło domu spalanie wynosi około 6,2 ,jak się jeździ delikatnie to około 5,7l. Podaje dane z komputera,które pokrywały się z tankowaniem. Mam pół roku daćkę, jeździ się fajnie, wiadomo że samochód nie jest z najwyższej półki,ale dla tradycyjnej rodziny jest wystarczający.moge go polecić pomimo że zrobiłem nim 5000 km. Moim zdaniem jest to samochód typowo miejski, najbardziej ekonomiczny i nie paliwożerny do 100km/h. Pozdrawiam

Usterki Dacia Logan

Liczba wpisów: 9
Blokada zamka tylnej klapy
  • Dacia Logan II MCV Stepway 0.9 TCe 90KM 66kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 21 tys. km
Zamek tylnej klapy zablokował się (21400 km). Prawdopodobnie spowodowały to silne wstrząsy jakie auto zebrało na ok. 1,5 km odcinku brukowanej drogi. Nie można go było wcisnąć, a tym samy otworzyć klapy bagażnika. Podczas klikania pilotem zamka centralnego, mechanizm w klapie reagował słyszalnym dźwiękiem jak zwykle ale przycisk nadal był zablokowany. To samo przy użyciu grota kluczyka, w zamku grot się obracał ale przycisk zamka nadal był zablokowany. Podobno to dość typowa usterka w tym modelu.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 26
5,0
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Gaz LandiRenzo. Zaryzykowałem i założyłem do nowego samochodu w salonie/serwisie Renault w Jaworznie dzięki temu oszczędzałem na eksploatacji już od nowości auta. Mam już przejechane 94k km. Moje uwagi. LandiRenzo ma słabe reduktory. 1 padł i został wymieniony na gwarancji. Drugi został wymieniony (na gwarancji) bo serwis nie wiedział dlaczego samochód chwilę po odpaleniu...
4,3
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Dacia Logan I
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
SILNIK PRERYWAŁ LATA PRACOWAŁ POPRAWNIE-ZACZOŁ PRZERYWAĆ KIEDY BYŁO MAŁO GAZU W BUTLI .JEDYNA AWARIA TO WYMIANA WTRYSKÓW Z 2A-16/2,0 NA 2A-14-/1.8 DOSZŁEM DO WNIOSKU ZE ZAPCHANY FILTR GAZU CIEKŁEGO ELEKTRONICZNY CZUJNIK CIŚNIENIA FAZY LOTNEJ(brak tych filtów na rynku filtr na zślepiony otwór zjednej strony -dostałem w servisie Dewoo -KIEDY WYKRYŁ ZA NISKIE CIŚNIENIE...
5,0
MCV 1.6 105KM 77kW
Dacia Logan I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja BRC SQ 32. W aucie już 4 lata. Sprawdza się dobrze. Nic poza standardowymi przeglądami i wymianą filtrów nie musiałem robić. Spalanie na jednolitym poziomie. Odchyły max +/-1l/100km w zależności od jazdy. Nie mam zastrzeżeń, inwestycja trafiona. Zwrot kosztów po niecalym roku.
Dacia Logan