Szukaj
Dacia
Dacia
4,1 (1 001 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Dacia w pigułce

Test euroncap Dacia Sandero Stepway 1.0TCe, LHD

Dacia Sandero Stepway 1.0TCe, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1111 kg
Wynik testu
70%
Ochrona dorosłego
72%
Ochrona dziecka
41%
Zabezpieczenie przechodnia
42%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

26.9 pkt | 70 %

Przedział pasażerski pojazdu Dacia Sandero Stepway, pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały, że ochrona była co najmniej wystarczająca dla kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Jednakże ze względu na strukturę deski rozdzielczej, która zwiększała ryzyko powstania obrażeń dla osób o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach, wynik został obniżony do wartości marginalnej. Ochrona klatki piersiowej została również oceniona jako marginalna dla obu manekinów siedzących na przednich siedzeniach. Sandero Stepway jest dość mały i lekki, więc analiza odkształcalnej bariery po teście wykazała, że Dacia byłaby łatwym przeciwnikiem podczas zderzenia. W teście zderzenia ze sztywną barierą, ochrona kierowcy i pasażera na tylnym siedzeniu była co najmniej wystarczająca dla wszystkich krytycznych części ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przedstawiającym uderzenie innego pojazdu, ucisk klatki piersiowej manekina wskazywał na marginalny poziom ochrony. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub wystarczająca. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słaba. Sandero Stepway nie jest wyposażona w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa.

Uderzenie przodem
12,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
12,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
10,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

35.6 pkt | 72 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona klatki piersiowej i szyi manekina imitującego 10-letnie dziecko została oceniona jako słaba. W przypadku manekina imitującego 6-letnie dziecko ochrona szyi była znikoma, podczas gdy ochrona głowy i klatki piersiowej była odpowiednia i dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Sandero Stepway został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
18,6pkt

Uderzenie z przodu
10,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix XP (Booster only)
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

22.2 pkt | 41 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca, ale bardzo słaba przednich słupkach i u podstawy przedniej szyby. Zderzak zapewnił dobrą lub odpowiednią ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy została oceniona jako słaba na znacznej części (szerokości) samochodu. System AEB montowany w Sandero Stepway nie wykrywa niechronionych użytkowników drogi, takich jak pieszych i rowerzystów.

Głowa
14,1 pkt
Miednica
2,3 pkt
Nogi
5,8 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
22,2 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6.8 pkt | 42 %

Przypomnienia o zapięciu pasów, dla wszystkich miejsc oraz ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę, znajduje się w standardowym wyposażeniu pojazdu. Dacia Sandero Stepway nie został wyposażony w asystenta pasa ruchu. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) jest montowane w standardzie. System dobrze sprawdził się w testach wykrywania i reakcji na inne pojazdy, przy czym w większości przypadków udało się uniknąć lub złagodzić uderzenia.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Systemy AEB
4,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Active Emergency Braking
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry