Szukaj

Informacje o Daewoo Espero 1.8 i 90KM 66kW 1990-2000

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1990-1999. Espero powstawał między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. Konstrukcyjnie auto bazowało rozwiązaniach zastosowanych wcześniej w Oplu Ascona. Jego projektantem było studio Bertone. Początkowo projekt miał trafić do Citroena, ale gdy francuska marka nie była nim zainteresowana, kupiło go Daewoo. Na rynkach hiszpańskojęzycznych nazwę Espero zmieniono na Uranos, gdyż „espero” znaczy po hiszpańsku „zaczekaj”. Daewoo uznało, że to nieodpowiednia nazwa dla samochodu. Następcą Espero był model Nubira.
czytaj więcej
Produkowany od 1990 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 131 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Daewoo Espero 1.8 i 90KM 66kW 1990-2000
8,8
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,2
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
Daewoo Espero
U mnie ze spalaniem jest różnie ale któregoś razu miałem parę dni urlopu latem jechałem odpocząć na parę dni i się uparłem że zmierzę dokładnie ile wciąga mój Esperak na kilka metod nie ma możliwości pomyłki bo przy wyprzedaniach czy dojazdach do stacji paliw przełączałem na benzynę, a wyszło tak: 1. 4km miasto 50km/h 6x światła 25km trasa 120km/h 6 km miasto 9x światła spalił 12 L/100km zmiana biegów przy 3000obr/min 2. Ten sam odcinek co powyżej ale tym razem 90km/h po za miastem 11L gazu na 100/km zmiana biegów przy 3000obr/min 3. Autostrada 150km/h 13,5L/100km zmiana biegów przy 3000obr/min 4. Ta sama autostrada ale tym razem jazda emeryta 90km/h 12,5L zmiana biegów przy 3000obr/min 5. Krajówka średnio kręta spokojnie można było trzymać 90km/h odcinek ok 50km 12L 6. Jak powyżej ale tym razem zmiana biegów przy 2800obr/min czyli max moment obrotowy silnika 11L na 100km 7. Trasa z punktu pierwszego ale zmiana przy 2800obr/min i co ciekawe spalanie wyszło 11L czyli tyle co przy 90km/h zmieniając biegi przy 3000obr/min 8. I kolejna autostrada tym razem 120km/h 10L zmiana przy 2800obr/min 9. Powrót autostradą z punktu 8 150km/h 12,5L zmiana przy 2800obr/min Wychodzi na to że trzymając max moment obrotowy zaoszczędza się paliwa (:
11,8
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
Daewoo Espero
Autko prowadzi się dobrze, dużo musiałem w tym aucie naprawić rzeczy. Początkowo palił mi benzyny przy normalnej jeździe w mieście 20 litrów!!!! W tej chwili odkąd podłączony jest gaz w najprostszy sposób, to gazu pali średnio około 13 litrów po mieście, natomiast muszę się zmotywować i zalać pełen bak benzyny i zobaczyć ile spali mi w tej chwili. Natomiast byłem miło zaskoczony przy jeździe w trasie, Warszawa - Jarocin w sumie 630 km, gdzie średnie spalanie na tej trasie w dwie strony wyszło 9,6 litra gdzie około 400km z tej całej trasy było przy prędkości 160-175 kmh. Jak dla mnie jest to dobry wynik tego samochodu.
9,7
Sedan 1.8 i 90KM 66kW
Daewoo Espero
Zaznaczyłem doskonale z tego względu że zużycie paliwa w stosunku do pojemności silnika jest w normie. Tu różnie od 8 do 12L benzyny, gazu nie więcej jak 14 nie mniej niż 8L\100km Koszty napraw niskie tak jak części Espero to po prostu Vectra w innej budzie, oprócz elementów blacharskich prawie wszystkie pasują od Vectry "B"
Daewoo Espero