Szukaj

Informacje o Daewoo Espero 1.8 i 95KM 70kW 1990-2000

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1990-1999. Espero powstawał między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. Konstrukcyjnie auto bazowało rozwiązaniach zastosowanych wcześniej w Oplu Ascona. Jego projektantem było studio Bertone. Początkowo projekt miał trafić do Citroena, ale gdy francuska marka nie była nim zainteresowana, kupiło go Daewoo. Na rynkach hiszpańskojęzycznych nazwę Espero zmieniono na Uranos, gdyż „espero” znaczy po hiszpańsku „zaczekaj”. Daewoo uznało, że to nieodpowiednia nazwa dla samochodu. Następcą Espero był model Nubira.
czytaj więcej
Produkowany od 1990 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,0
~ZACZEKAJ ESPERO
Sedan 1.8 i 95KM 70kW
Daewoo Espero
sAMOCHÓD KUPIŁEM 3 LATA TEMU ZA 5 KOŁA PLUS LPG NOWE 1500 ZŁ I 4000 TYŚ ZŁ NA WSZYSTKIE CZĘŚCI KTÓRE WYMIENIAŁEM RAZEM Z ALUFELGAMI OPONAMI SILNIKIEM DRUGIM PO AWARII ROZRZĄDU REMONTEM UKŁ HAMULCOWEGO ,WYDECHOWEGO SZYBA PRZEDNIA NOWA , ŁOŻYSKA W KOŁACH. TRZEBA JESZCZE POWIEDZIEĆ ZE ZOSTAŁO MI DURZO CZĘŚCI ZAMIENNYCH W ZAPASIE. 10500 ZŁ NA 3 LATA TJ . 3500 ZŁ NA ROK NIE WIEM CZY TO DUŻO CZY MAŁO W PORÓWNANIU ZA TO ŻE AUTEM BYŁEM NA PÓŁWYSPIE KRYMSKIM 4600 KM W TYDZIEŃ:) JEŻDZĘ CZĘSTO TRASY PO 500 KM W JEDEN DZIEŃ DOTYCHCZAS 31 RAZY I RAZ AWARIA ROZRZĄDU. NAD MORZE TAKŻE NIE SPOSÓB ZAPAMIĘTAĆ ILE RAZY I 2 RAZY W GÓRACH BEZPROBLEMU. AUTO NAWALIŁO RAZ A PORZĄDNIE ALE NAWET NOWE AUTA MAJĄ PODOBNE USTERKI A MOJE ESPERO MA JEŻ 11 LAT .MYŚLE ŻE ESPERO TO DOBRE AUTO DLA KOGOŚ KTO MA MAŁO KASY I UMIE NAPRAWIĆ SAM AUTO PROSTE W NAPRAWACH I TANIE CZĘSCI KTÓR TRZEBA DOŚĆ CZĘSTO WYNIENIAĆ. ALE MYŚLE ŻE WARTO.AUTEM TAKŻE JEŻDŻE DO PRACY I ZAWSZE ODPALAŁO NAWET PRZY MINUS 30 STOPNI.CO CIEKAWE AUTEM MIAŁEM WYPADEK MOJA WINA ZA SZYBKO JECHAŁEM NA ŚNIEGU WIĘCEJ SZCZĘŚCIA NIŻ ROZUMU . PO WYPADKU PRZY 80 KM NA GODZ STWIERDZAM ŻE AUTO JEST BEZPIECZNE MA DOBRĄ STREFĘ ZGNIOTU DO PRZODU I DO TYŁU.NAPRAWA KOSZTOWAŁA MNIE 160 ZŁ KLAPA TYLNA ŚWIATŁO I SZPACHEL.SAMOCHODEM ROCZNIE ROBIĘ OK 30000 TYŚ KM.
4,5
~bordowe espero
Sedan 1.8 i 95KM 70kW
Daewoo Espero
Na początku kiedy kupiłem mojego Esperaka widziałem w nim więcej wad niż zalet poza tymi że jest duży i wygodny. Ale teraz auto odwdzięcza się niezawodnością jak żadne moje inne auto dlatego uważam ,że za te pieniądze nie kupimy lepszego auta .psują się tylko pierdoły które sam naprawiam i śą w dodatku tanie jak barszcz.Najbardziej denerwuje mnie korozja drzwi z tyłu i progów szczególnie prawego przy plastiku przy nadkolu. przez dwa lata włożyłem w niego niecałe 2 tyś zł ale wiem co mam - nowy wydech cały hamulce z przodu zawieszenie, łożyska,reflektory itp 2 tyś razem z olejami i filtrami to stosunkowo nie dużo biorąc pod uwagę wiek auta i przebieg . wiele rzeczy nie musiałem wymienić ale zrobiłem to dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy to tyle .
3,7
~Marcin J.
Sedan 1.8 i 95KM 70kW
Daewoo Espero
Samochód użytkuję od 2005r.Oprócz karoserii i jakości plastików jest OK. Wygodny, przestronny, bagażnik pojemny jak średniowieczne lochy.Ogólnie samochód trwały i niezawodny. Bardzo stabilna elektryka (żarówki nie przepalają się wcale)
Średnie spalanie dla Daewoo Espero 1.8 i 95KM 70kW 1990-2000
9,1
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Sedan 1.8 i 95KM 70kW
Daewoo Espero
Przejechałem moim Espero w ciągu 4,5 roku 162tys km. W tym czasie bez problemu wyjeżdżałem w dalekie trasy czy to na Mazury czy to w Bieszczady. Nigdy nie zwiodło. Tak technicznie jak i ekonomicznie. Przy długiej trasie udało mi się zejść do 7.8l na 100km. Zbiornik lpg to 42l, czyli do jazdy 33.5l. Na tym zbiorniku przejechałem 426 km. Ale jeśli zaniedbałem przewody wn czy kopułkę to spalanie wzrastało przedziału 8.9-9.3. A średnio po mieście przejeżdżałem około 330 km. Silnik nie do zdarcia, gorzej z blachą, warto naprawdę dbać o olej i kable - wtedy spalanie jest więcej niż atrakcyjne. Na autostradzie udało mi się wydobyć 170 km/h na gazie choć tylko na około 5km odcinku, a spalanie w całości w zasadzie nie wzrosło. Polecam tym, którzy potrafią sami zadbać o wymianę tak uszczelek, jak przewodów, kopułki, świec - wtedy będziecie zadowoleni z osiągów i ekonomiczności Waszych esperaków - tak jak ja ze swojego.
7,0
Sedan 1.8 i 95KM 70kW
Daewoo Espero
Auto miał mój tata. To auto obala pogląd słabych aut Koreańczyków. Silnik 250k km bez wycieków, auto od nowości u nas w rodzinie, żadnych poważniejszych napraw oprócz wymian klocków hamulcowych itd. Jedynie po założeniu gazu termostat nawalał. Karoseria więcej do życzenia, lecą drzwi i progi. Ojciec jeździł oszczędnie średnio pałił 7,5 w mieście, poniżej 7 na trasie. Jego znajomym paliły po 12, ale to kwestia nogi i zmiany biegów. Przepiękny moment obrotowy, zmiana biegu przy 2300 obr/min daje dobrą dynamikę przy małym spalaniu. Nie wierzcie w spalania powyżej 10 bo tak jeżdzą rajdowcy, nie spokojni ludzie :)
10,6
Sedan 1.8 i 95KM 70kW
Daewoo Espero
Rekord mojego życia to 6,7 litra GAZU na 100km. Wykluczam asbsolutnie pomyłkę w obliczeniach. Jechałem sam, nie przekraczałem 90 km/h. Przyspieszałem ładodnie, nie wciskając pedału gazu na więcej niż 1/3. Posiadam instalacje gazową II gen. Mam wyłączoną funkcję cutt off (odcięcie dopływu gazu przy hamowaniu biegami), dlatego gdy dojezdzam do świateł albo jade z górki, wrzucam na luz. Co innego na benzynie rzecz jasna. Jedna z zasad ekonomicznej jazdy mówi, żeby przyspieszać energicznie aby szybko osiągnąć żądaną prędkość ( wciskając pedał gazu na 3/4 skoku) oraz aby nie przekraczać 2,8 tys obrotów ( chociaż to też bywa różnie w zależności od usytuowania granicy max momentu obrotowego) W przypadku ekonomicznej jazdy na gazie moim espero sprawdza się to połowicznie. Najlepsze wyniki osiągam gdy pedał gazu wciskam delikatnie i niegłęboko. Bieg zmieniam przed osiągnięciem 2,5 -2,8 tys obr/min. Poniżej przykładowe spalania w zależności od stylu jazdy. Styl zwykły - obroty do 3,5 - 4 tys, jazda normalna, bez szaleństw - miasto - 13,5 -14,5 Styl ekonomiczny - obroty do 2,5 -2,8, gaz wciskany energicznie (3/4) - miasto 11,4-12,8 Styl eko-emeryt - obr do 2,5 - gaz wciskany delikatnie ( 1/3) - miasto 10,5 - 11,4 W mieścnie nie udało mi się jeszcze zejść poniżej 10 litrów. Trasa do średnio 8-9 litrów. Bardzo duże znaczenie ma ciśnienie w oponach. Różnica pomiędzy 2 barami a 3 barami to okolo 0,5 litra gazu/100km na korzyść większego ciśnienia w oponach. Klimatyzacja zabiera około 1-1,5 litra gazu więcej na 100km.
Daewoo Espero