Szukaj

Informacje o Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW 1990-2000

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1990-1999. Espero powstawał między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. Konstrukcyjnie auto bazowało rozwiązaniach zastosowanych wcześniej w Oplu Ascona. Jego projektantem było studio Bertone. Początkowo projekt miał trafić do Citroena, ale gdy francuska marka nie była nim zainteresowana, kupiło go Daewoo. Na rynkach hiszpańskojęzycznych nazwę Espero zmieniono na Uranos, gdyż „espero” znaczy po hiszpańsku „zaczekaj”. Daewoo uznało, że to nieodpowiednia nazwa dla samochodu. Następcą Espero był model Nubira.

Dane techniczne Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW 1990-2000

Produkowany od 1990 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 169 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW 1990-2000

Liczba ocen: 67
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Jychu
Sedan 2.0 i 105KM 77kW
Daewoo Espero
Czy można mieć auto z niezawodnym, mocnym silnikiem, klimą, abs , elektryką, wygodnymi fotelami zprzynajmiej 1995 roku za nie wielkie pieniądze - wręcz śmieszne. Dodatkowo czy ten samochód może byż bezproblemowy i bezawaryjny? Może być sprawdzony i bezpieczny i łatwy w naprawie! Czy może być wygodny i może ładnie wyglądać? Espero - takie jest. Kto miał to auto w wersji z zachodu wie o czym piszę. Niestety polskie wydania zepsuły wszystko bo są tandetne i sypią się jak organki organisty w Mroczenku. Auto niedocenione, a zadbane i konserwowane jest naprawdę dobrym rozwiązaniem. Mając to auto w dobrym stanie dojedziemy wszędzi wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest to, że auto można zostawić wszędzie i nikt go nie weźmie bo po co? Nie przejmują nas parkingi w sklepach i żyjemy w mniejszym stresie. Naprawdę auto to jest dobre dla każdego kto szuka czegoś taniego, a jednocześnie uniwersalnego!
4,6
[email protected]
Sedan 2.0 i 105KM 77kW
Daewoo Espero
Całoksztalt? ponad 4 metry samochodu, z mocnym silnikiem, ogromnym wmętrzem i komfortem. A wyposażenie: ABS, airbag, klimatyzacja, 4xel. szyby, el. i podgrzew. lusterka, radio+el antena. Czego więcej? Za takie pieniądze mogę wybaczyć wiek konstrukcji i to że może najnowoczesniejszy technicznie to on nie jest. Ale za to sprawdzony. Za 7- 10 tys mozna kupic autko z roczników 95-97, najczesciej własnie 96. Gdybym chciał kupić Passata(B5) z tego rocznika musialbym się pożegnać z ok 25 tys. zł. Potem nie spać po nocach (lubią go złodzieje), za drążki i inne częsci płacić x2 albo i 3. Jedyne co mógłbym mieć to zazdrość sąsiada jeżdżacego Vectrą ´96 za 18 ts zł.... HAHAHAHAHAHAHAHA
4,8
~JAREK
Sedan 2.0 i 105KM 77kW
Daewoo Espero
Mam już drugiego i jest OK. Jak znajdę egzemplarz z dobrym przebiegiem i wyposażeniem to będę miał trzeciego - to chyba mówi samo za siebie. Jak na auto z tego rocznika i z takim przebiegiem - rewelacja. Lepszy byłby tylko nowy. Auto sprawdzone - Vectra lub Ascona się kłania. Ma swoje wady - np. szybko się starzeje i rdzewieje. Ale jak mówią - stara miłość nie rdzewieje. Mechaniczie z tym silnikiem - mam wrażenie że nie do zdarcia. Poprzedni też był 2.0 i też był super. Poskładany przez palanta mechanika z Radomia (komis FART - ostrzegam!) byle jak, podpicowany troszkę i tyle - ledwo się toczył a przejeździłem rok (25 000 km) bez większych napraw i bez inwestycji. Wygodne auto - super wyposażenie dla przeciętnego zjadacza chleba. Łatwo się przyzwyczaić :-) Naprawdę nie żałuję ani tego ani poprzedniego egzemplarza... nie ma nad czym się zastanawiać przy wyborze - auta tej klasy kosztują nawet 3 razy drożej !

Raporty spalania Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW 1990-2000

Liczba raportów: 53
Średnie spalanie dla Daewoo Espero 2.0 i 105KM 77kW 1990-2000
9,6
l/100 km
11,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Sedan 2.0 i 105KM 77kW
Daewoo Espero
Spalanie w dużym mieście (Poznań) 13.5-14.5 litrów gazu zimą, latem około litr mniej. Trasa ze średnią prędkością 120-130km/h - około 10 litrów, ogólnie jest dobrze. Ceny części są niskie, niestety częstotliwość napraw likwiduje wszystko co zaoszczędzimy na gazie.
7,9
Sedan 2.0 i 105KM 77kW
Daewoo Espero
Jak czytam opinie o spalaniu i widze sredenie to nie moge uwierzyc bo strasznie wysoki wychodzi, ja pomykalem nie raz dosc ostro i nie spalil wiecej jak 9l w cyklu mieszanym, na trasie 7,0-7,2 przy predkosciach do 130. Ja nie wiem skad minimum 7,7 w komentarzach? Fakt w miescie to potrafil wychylic nawet kolo 12l, ale buta ma i tyle, nie raz na swiatlach niepozorne daewoo dalo rade lepszym furkom.
8,7
Sedan 2.0 i 105KM 77kW
Daewoo Espero
Ekonomiczność do drugie imię tego auta! Pali przeciętnie, ale za to ceny napraw czy części są śmieszne. Naprawdę za małe pieniądze można naprawić wszystko. Może bez przesady, że wszystko, ale większość! Ten silnik zna każdy mechanik! Te auto nie ma prawa zaskoczyć, bo i czym??? Espero jest autem konstrukcyjnie prostym, bez żadnych udziwnien, dlatego koszty jego eksploatacji nie rujnują budżetów nawet skromnych!