Szukaj

Informacje o Daewoo Leganza

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Klasa średnia

Daewoo Leganza – wybierz silnik

Oceny Daewoo Leganza

Liczba ocen: 271
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Adam
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
Najnowsze roczniki tego historycznego już modelu to 2002 i jeśli ktoś przymierza się do zakupu auta powyżej 10-letniego a chce mieć auto niezawodne, którym chce wygodnie jeździć, nie szaleć i w dodatku chce wydać małe pieniadze to choćby ze względu na mała popularność u \"gówniarzy\" jest ono godne polecenia. Żaden Golf, Astra czy nawet Vectra II ( wyłączając elastyczniejsze silniki ) nie zapewnią takiego komfortu jak poczciwa Leganza. Poza tym ma dośc oryginalny wygląd i nawet mijający czas nie sprawił, że wygląda archaicznie. Jeśli ktoś ma czas aby dbać o to auto to jego żywotność jest zdecydowanie ponadprzeciętna.
4,5
~emkalegi
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
Super stosunek ceny do jakosci. Szukalem auta malego, majacego sluzyc jako drugie na krotkie dojazdy, Mial nie rdzewiec, miec tanie czesci, miec zywotny silnik i dobrze znosic LPG. Ogladalem wiele aut w nizszej cenie a przypadkowo trafilem na Leganze. Musialem troche dolozyc ale nie zaluje. To auto jest swietne, niezawodne, wygodne. Wykonczenie wnetrza pod wzgledem jakosci odbiega nieco od renomowanych marek ale silnik, skrzynia biegoiw i sprzeglo sa wysmienite. Niejedno mlodsze auto jest gorsze. 140 tys km przelatane na LPG a silnik zdrowy. Jedyna wada to spalanie choc z drugiej strony ciezka furmanka, 2.0 silnik robi swoje. Przez to auto coraz rzadziej uzywam innego, ktore jest nowe i sluzy na dalsze wypady. Dziekuje losowi, ze trafilem na Leganze. Napewno lepiej kupic zywotna Leganze niz zaorane auto niemieckie czy japonskie kilka lat starsze.
3,9
~JK
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
Po przejechaniu blisko 0,5 miliona km mogę subiektywnie ocenić auto i oceniam bardzo pozytywnie. Silnik dobrze znosi instalację LPG. Pomimo upływu lat wnętrze się dobrze trzyma. Niedrogie części i tanie naprawy rekompensują niemałe spalanie. Osobom chcącym kupić Leganzę polecam szukać dobrze utrzymany egzemplarz. Przy w miarę regularnym serwisowaniu auto odwdzięcza się niezawodnością i potrafi jeszcze sprawić dużo frajdy z jazdy. Niżej podam trochę więcej szczegółów które wpłyneły na moją ocenę. W silniku po przebiegu blisko 0,5 miliona km trochę kucy zdechło, ale nadal trzyma się raźno mimo jazdy na gazie od przebiegu 127 000. Słabo się zbiera do przyspieszania i mało ekonomiczny. Na autostradzie i przy spokojnej jeździe na drogach "normalnych" OK. Zawieszenie to chyba najsłabsza strona auta, mimo wytrzymałego zawieszenia i mało kosztownego w naprawach. Auto zbyt miękkie zwłaszcza w szybszych zakrętach, słabo tłumi nierówności nawet po wymianie amortyzatorów na firmowe. Dość dobrze sprawuje się na śliskich nawierzchniach. Komfort jazdy z punktu kierowcy i pasażera jest więcej niż zadowalający. Wygodne fotele, sprawnie działająca klimatyzacja, niezłe wyciszenie przy małych i średnich prędkościach, przełączniki na właściwym miejscu nie sprawiające problemu w obsłudze, przyzwoite audio i komfortowe zwieszenie sprawiają że jazda Leganzą może sprawiać przyjemność. Pojazd nie jest pozbawiony wad. Niedogodności typu parujące szyby przy opadach i jednocześnie wyłączonej klimatyzacji, duże zużycie paliwa, czasami psujące się drobiazgi, moim zdaniem niewiele wpływają na całościową pozytywną opinię opisywanego pojazdu. Podsumowując, auto nie jest demonem szybkości lecz pojazdem do spokojnego i bezpiecznego przemieszczania się z punktu A do punktu B w bardzo przyzwoitych warunkach.

Raporty spalania Daewoo Leganza

Liczba raportów: 192
Średnie spalanie dla Daewoo Leganza
7,8 – 11,7
l/100 km
9,8 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
Witam mam te auto od trzech miesięcy, kupiłem je za grosze , było troche zniszczone, ale że kocham auta powoli je dopieszczam , silnik (oplowski), w porównaniu z omegą 2.0 a leganza 2.0 , to omega nawet niech nie startuje, moje autko ma instalacje lpg firmy vialle lpi , spalanie w maxie 10 l gazów nawet przy prędkościach po trasie około 150km/h niema siły aby wzieła więcej , samochód na gazie ma większe osiągi niż na benzynie, w dodatku samochód od 1997r jeździ na gazie a silniczek zdrowy , na tej instalacji która jest bezobsługowa, miałem już różne auta fiaty, audi , ople , vw , ale ten samochód przeszedł moje wszystkie oczekiwania, jak narazie niebyło takiego samochodu który byłby lepszy od mojego daewoo. Polecam
12,0
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
Leganze kupiłem rok temu. Nie mogłem uporać się z dużym moim zdaniem spalaniem. Było to 16 litrów w mieście. Po pół roku jazdy nią nauczyłem się, że tym samochodem trzeba umieć jeździć, żeby mało palił... żeby palił po Warszawie 12 litrów trzeba ruszać spokojnie, zmieniać bieg 1/2 przy 1800 obrotów, później 2/3 przy 2200 obrotów, 3/4 też przy 2200, a 4/5 przy 2500. Wszystko robimy z wciśniętym na centymetr pedałem gazu. Może wyda się Wam, że będziecie jeździć jak zawali drogi, ale będziecie jeździć normalnie, jak inni. Jeżeli powiecie, że jestem idiotą, to zatankujcie gazu do pełna i przejeździjcie w mieście 150-200km i okarze się, że miałem rację. :)
8,7
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
Codzienna jazda w umiarkowanym ruchu w Warszawie to spalanie rzędu 9l LPG w lato i 10l w zimę. Do tego dochodzi odpowiednio 0,5l i 2l PB98 chociaż to jest zależne od dystansu. Na trasy nie znam samochodu o lepszym stosunku komfortu do ceny podróży bo da się zejść do 7l LPG przy niskich kosztach zakupu samochodu, części eksploatacyjnych i prawie zerowej utracie wartości.

Usterki Daewoo Leganza

Liczba wpisów: 10
silnik szarpie po nagrzaniu sie
  • Daewoo Leganza 2.0 133KM 98kW 1997-2001
  • silnik
witam,problem polega na tym że po zagrzaniu się silnika tak do okolo 60 i wzwyż silnik pracując na wolnych obrotach chodzi równo w momencie gwałtownego wciśnięcia pedału gazu dostaje czkawki dopiero po przekroczeniu 2000 obrotów chodzi ładnie,nie przeszkadzałoby mi to gdyby nie to że w czasie jazdy gdy obroty silnika spadną poniżej magicznych 2000 silnik dławi się i nie może się rozpędzić,podobnie jest podczas ruszania,muszę ruszać z większymi obrotami,czasami zdarzy się że szarpnie przy większych obrotach w czasie jazdy ale to bardzo rzadko,gdy rano odpalam samochód wszystko jest ok,chodzi jak trzeba,samochód podłączany był pod kompa-żadnych błędów,wszystko ok,wymiana świec nie pomogła.miał ktoś podobny problem lub ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną takiej pracy silnika ? NIE MAM POJĘCIA CO Z TYM ZROBIĆ
Oczekuje na rozwiązanie
Słabe hamulce - rdzewieją osłony tylnych tarcz.
  • Daewoo Leganza
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Ogólnie hamulce słabo hamują. Najgorzej jest z tylnym hamulcem - rdzewieją osłony ochraniające tarczobębny - wszystko rdzewieje i jest potem problem z zaciskami z tyłu. Ja po nieudanych próbach napraw w \"pożal się Boże\" rzeszowskim serwisie Daewoo (nie posiadającym w ogóle części) sam wymieniłem całe zaciski i problem grzania się tylnych tarcz zniknął. Oryginalne zaciski daewoo w sklepie koszt ok. 640 zł/szt. Ja kupiłem na allegro za 300/kpl i śmigam :). Nadal mam prawie całkiem skorodowane tarcze kotwiczne z osłonami więc w deszczową pogodę z ręcznego wydobywa się pisk - ścieranie osadzonej rdzy z powierzchni trących.
wzrost obrotów na ciepłym silniku
  • Daewoo Leganza 2.0 133KM 98kW 1997-2001
  • inne
Gdy odpalam jest wszystko OK. Gdy samochód osiągnie temp. ok. 70-80 st C. obroty wzrastają do ok. 1400 - 1500 i czasem falują. Wymieniłem krokowca (oczywiście reset) czujnik temp powietrza zasysanego. Bez zmian, Wcześniej tzn kilka dni wcześniej na wymienionym już krokowcu i wyczyszczonej przepustnicy działał normalnie. nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
2,0
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Korzystam z instalacji gazowych od 10 lat, cztery dni wcześniej umówiłem się na wymianę zbiornika i regulacji, przyjechałem na wyznaczony termin i godzinę, po półtorej godzinie zabrano się za mój samochód. Została wymieniona butla, regulacja mojej instalacji wyglądała na pomiarze miernikiem energetycznym, ładowania, gdzie nikt się nie pofatygował sprawdzenia instalacji...
5,0
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
homologacja: P.H. ALEX, Tadeusz Ożarowski, Brzozowo Antonie
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 155 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
Instalacja dobrej jakości i dobrana do samochodu. To już trzeci samochód, który "zagazowałem" w tej firmie. Moim zdaniem przy montażu instalacji najważniejsza jest fachowość i wiedza oraz dokładność, staranność montażu. Na Modrzewiowej w Łochowie jest bardzo kompetentny właściciel z szeroką wiedzą specjalistyczną i praktyczną. Poooolecam :)
5,0
Sedan 2.0 133KM 98kW
Daewoo Leganza
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME DIEGO
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
REWELACJA!!!! Wczesniej mialem fiata maree II generacja - i auto padalo i instalacja ciagle musialabyc regulowana. Opinio o tym ze auta koreanskie najlepiej znosza lpg -sie potwierdzila!!! zadnych problemow, strzalow, zwarc!!!! jazda, jazda i jazda!!!!! instalacja zwrocila sie po 17 tys km. zadnych problemow. Pozdrawiam montazownie z Blonia pod Warszawa!
Daewoo Leganza