Szukaj

Informacje o Daihatsu Sirion I

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta małe
Miejski samochód należący do segmentu B, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca modelu Eufor. Sirion wypełnił lukę między najmniejszym w ofercie Cuore oraz kompaktowym Charade. Auto powstało we współpracy z Toyotą. Bliźniaczym modelem pierwszej generacji Siriona była Toyota Duet. W latach 2000, 2001 i 2004 samochód był poddawany kilku modernizacjom. Od 2005 roku dostępna jest druga generacja modelu. Jego bliźniaczym modelem jest Toyota Passo. Na innych rynkach auto znane jest też jako Daihatsu Boon (Japonia) Perodua Myvi (Malezja) i Subaru Justy (Europa).
Powagosław
Miejski samochodzik dla klientów Daihatsu szukających czegoś większego od modelu Cuore. Jeśli dość zgrabna sylwetka i niska cena to za mało, można wybrać bliźniaczy model Subaru Justy. Z wiadomych względów. ~Powagosław
Luzacjusz
Sirion jest jak chińska zupka. Mała, tania i trudno uznać go za coś wyszukanego. Ale znajdą się tacy, którzy na jedno i drugie będą mieli apetyt. W sumie sam wolę zupkę instant od przerafinowanych sałatek z rukolą. ~Luzacjusz

Daihatsu Sirion I – wybierz silnik

Oceny Daihatsu Sirion I

Liczba ocen: 29
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Widoczność + Brak drobnych usterek + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Fan Sirion Sport
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Fajne, nietuzinkowe auto, ale z pewnością nie dla każdego. Zewnętrzenie wygląda mało poważnie, ale wzbudza duże zainteresowanie i pozytywne reakcje. Ma miekkię blachy i zdarza mu się korodować. Wersja Sport jest dużo atrakcyjniesza wizualnie z uwagi na zderzaki i dokładki. Wewnątrz przestrzeni na przednich siedzeniach wystarczająco, z tyłu raczej skromnie, bardziej dla dzieci niż dorosłych. Nietypowa pozycja ze kierownicą - deska rozdzielcza wydaje się być bardzo nisko. Materiały wykończeniowe przeciętnej jakości, ale za to ciekawe wzrornictwo. Wersja Sport w przedlifcie ma znacznie lepsze fotele oraz wzór tapicerek. Bagażnik mały, ale nie bardzo mały. Na plus bogate wyposażenie. Mój egzemplarz miał: klimatyzację, halogeny, wspomaganie, ABS, 4xelektryczne szyby, aluminiowe felgi, niezle naglośnienie, białe tarcze zegarów, peforowaną kierownicę i mieszek dzwigni zmiany biegów...Na prawdę dużo jak za tak skromne pieniądze za jakie obecnie nabywa się te auta. Kluczową sprawą jest jednak zespół napędowy. Z silnikiem 1.0 to auto jest dość dynamiczne, ale z 1.3 w wersji Sport wręcz narowiste. Do setki fabrycznie w ok. 9s, w praktyce mój osiągał lepsze wyniki. Bardzo łatwo gubił przyczepność na mokrym na pierwszym i drugim biegu, mimo wybitnie długich przełożeń (jedynka ponad 60km/h, kręci się do prawie 8tys. obrotów). Zdradliwy w szybkich zakrętach z uwagi na niską masę i miękkie zawieszenie.. Przy swoim usportowionym charakterze, nadzwyczaj ekonomiczny: 5-7,5l na 100km. Wynik rewelacyjny w korelacji z osiągami. Podczas mojej eksploatacji nie zepsuło się nic, a zjeździłem nim pół Polski. Zawsze wiedziałem, że mogę liczyć na to auto. Wsiadałem i jechałem. Części eksploatacyjne typu filtr, tarcze, klocki dostałem bez problemu. Patrząc po portalach, z karoseryjnymi i używanymi mechanicznymi również nie ma kłopotów. Podsumowując - polecam to auto jeżeli komuś zależy na maksimum wrażeń z jazdy przy minimum nakładu finansowego. Dla szukających luksusu czy lanserów się nie nada.
3,4
~EveryStep
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
Daihatsu Sirion I
Moim zdaniem autu należy się ocena jedynie przeciętna. Kształty trochę nietypowe jak na nasze euroejskie gusty. Mnie się nie podoba. Jak na lata w których zostało wyprodukowane jest to mimo to konstrukcja nowoczesna. Nowoczesne znaczy zgodne z panującymi trendami ale nie zmienia to faktu,że w latach 2000+ u wiekszosci producentow samochodow japonskich po zdobyciu renomy dokonała sie rewolucja. Rezultatem tej przemiany były samochody, które nie były doskonałe lecz miały jedynie zapewnić zysk firmom. Takim samochodem jest własnie opisane tu Daihatsu.
3,4
[email protected]
Hatchback 1.0 i 69KM 51kW
Daihatsu Sirion I
Pierwsze moje wrazenie po zakupie tego auta to wszechobecna tandeta. Auto jest jak chinska zabawka. Niby jest bogato wyposazone: posiada 4 poduszki, klime.Niestety np. klima jest malej wydajnosci i raczej przypomina atrape klimatyzacji niz prawdziwe urzadzenie.Podobnie z reszta.Napewno nie jest to auto na lata czy tez miliony kilometrow jak poprzednie japonce.To auto ma chodzic bezawaryjnie podczas trwania gwarancji a potem zgodnie zasadami ekologii zostanie przetworzone, przetopione i tak otrzymamy natepne nowe auto z lekkim retuszem nadwozia-modniejsze i najprawdopodobniej bardziej badziewne.Mozna sie zgadzac z taka polityka lub nie ale dzis za naprawde porzadne a w dodatku spelniajace wymogi ekologii auto trzeba zaplacic fure kasy.Moze wiec lepiej kupic sobie porzadny rower?????

Raporty spalania Daihatsu Sirion I

Liczba raportów: 33
Średnie spalanie dla Daihatsu Sirion I
5,6 – 6,4
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
Daihatsu Sirion I
Malutki silnik dobrze radzi sobie z tym autem nie spalając dużo paliwa.Jak jeżdżę tym autem w koło komina - na zakupy,do pracy 15 km w jedną stronę , do teściów 10 km - to pali mi w okresie jesiennym ok 5,5 - 5,7 l/100 km.Nie mam lekkiej nogi i myślę że spokojny starszy pan przy takich niedużych trasach spokojnie zejdzie do 4.5 l.W trasie nie wiem,bo dalej niż 40 km w jedną stronę jeszcze tym autem nie miałem okazji jechać. Wiadomo że jakby deptać tym autkiem cały czas na maxa to i 7 litrów by spalił.Jeżdzę normalnie i jestem z zużycia zadowolony.Żadne polo , corsa itp nie zszedł by tak nisko przy mojej jeżdzie.
6,3
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Sirion sport - Po miejscie jezdzac delikatnie mieszcze sie w 7L zimą - przy ostrej jezdzie spali 8L (latem nie sprawdzalem bo mam go od niedawna). Na trasie przy butowaniu czyli 130km/h na 3 [email protected] :P pali 6,5 - delikatna jazda 5 bieg i 90-100km/h nie wezmie wiecej niz 5L. Ogolnie samochód kosa (1,3L 102KM) - 1bieg 60km/h / 2bieg 100km/h / 3bieg 130km/h / 4bieg 200km/h - piatka jest dla dziadków :D. Samochód ogolnie jest przeznaczony dla 2 osob - nie ze wzgledu na moc (bo nawet przy maxymalnym obciazeniu sie spadku mocy nie odczuwa) a ze wzgledu na baaaaardzo miekkie tylnie zawieszenie. Ogolna ocenia 101% :D
5,7
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Samochód jest jako drugi w rodzinie kupiłem go od Niemca jak miał 9 miesięcy i przejechane 16.447 kilometrów.( nie mam pojęcia jak ludzie kupują samochody 10 letnie z przebiegiem poniżej 100,000 kilometrów.). Auto 2004 rok do tej pory czyli 9 lat tylko leje paliwo i wymieniam oleje i filtry, dla mnie rewelacja. Przy jeździe po Niemczech autostrada 180-200 pali 8 litrów dla porównania Citroen Xsara Picasso 1800 benzyna przy 180-200 pali 15 litrów.