Szukaj

Informacje o Daihatsu Sirion I 1.3 i 16V 102KM 75kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Auta małe
Miejski samochód należący do segmentu B, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca modelu Eufor. Sirion wypełnił lukę między najmniejszym w ofercie Cuore oraz kompaktowym Charade. Auto powstało we współpracy z Toyotą. Bliźniaczym modelem pierwszej generacji Siriona była Toyota Duet. W latach 2000, 2001 i 2004 samochód był poddawany kilku modernizacjom. Od 2005 roku dostępna jest druga generacja modelu. Jego bliźniaczym modelem jest Toyota Passo. Na innych rynkach auto znane jest też jako Daihatsu Boon (Japonia) Perodua Myvi (Malezja) i Subaru Justy (Europa).
Powagosław
Miejski samochodzik dla klientów Daihatsu szukających czegoś większego od modelu Cuore. Jeśli dość zgrabna sylwetka i niska cena to za mało, można wybrać bliźniaczy model Subaru Justy. Z wiadomych względów. ~Powagosław
Luzacjusz
Sirion jest jak chińska zupka. Mała, tania i trudno uznać go za coś wyszukanego. Ale znajdą się tacy, którzy na jedno i drugie będą mieli apetyt. W sumie sam wolę zupkę instant od przerafinowanych sałatek z rukolą. ~Luzacjusz

Dane techniczne Daihatsu Sirion I 1.3 i 16V 102KM 75kW 2000-2005

Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1298 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 7200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Daihatsu Sirion I 1.3 i 16V 102KM 75kW 2000-2005

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Brak drobnych usterek + Całokształt + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Fan Sirion Sport
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Fajne, nietuzinkowe auto, ale z pewnością nie dla każdego. Zewnętrzenie wygląda mało poważnie, ale wzbudza duże zainteresowanie i pozytywne reakcje. Ma miekkię blachy i zdarza mu się korodować. Wersja Sport jest dużo atrakcyjniesza wizualnie z uwagi na zderzaki i dokładki. Wewnątrz przestrzeni na przednich siedzeniach wystarczająco, z tyłu raczej skromnie, bardziej dla dzieci niż dorosłych. Nietypowa pozycja ze kierownicą - deska rozdzielcza wydaje się być bardzo nisko. Materiały wykończeniowe przeciętnej jakości, ale za to ciekawe wzrornictwo. Wersja Sport w przedlifcie ma znacznie lepsze fotele oraz wzór tapicerek. Bagażnik mały, ale nie bardzo mały. Na plus bogate wyposażenie. Mój egzemplarz miał: klimatyzację, halogeny, wspomaganie, ABS, 4xelektryczne szyby, aluminiowe felgi, niezle naglośnienie, białe tarcze zegarów, peforowaną kierownicę i mieszek dzwigni zmiany biegów...Na prawdę dużo jak za tak skromne pieniądze za jakie obecnie nabywa się te auta. Kluczową sprawą jest jednak zespół napędowy. Z silnikiem 1.0 to auto jest dość dynamiczne, ale z 1.3 w wersji Sport wręcz narowiste. Do setki fabrycznie w ok. 9s, w praktyce mój osiągał lepsze wyniki. Bardzo łatwo gubił przyczepność na mokrym na pierwszym i drugim biegu, mimo wybitnie długich przełożeń (jedynka ponad 60km/h, kręci się do prawie 8tys. obrotów). Zdradliwy w szybkich zakrętach z uwagi na niską masę i miękkie zawieszenie.. Przy swoim usportowionym charakterze, nadzwyczaj ekonomiczny: 5-7,5l na 100km. Wynik rewelacyjny w korelacji z osiągami. Podczas mojej eksploatacji nie zepsuło się nic, a zjeździłem nim pół Polski. Zawsze wiedziałem, że mogę liczyć na to auto. Wsiadałem i jechałem. Części eksploatacyjne typu filtr, tarcze, klocki dostałem bez problemu. Patrząc po portalach, z karoseryjnymi i używanymi mechanicznymi również nie ma kłopotów. Podsumowując - polecam to auto jeżeli komuś zależy na maksimum wrażeń z jazdy przy minimum nakładu finansowego. Dla szukających luksusu czy lanserów się nie nada.
4,3
[email protected]
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
bardzo ładne ,zwinne, szybkie, dobrze wyposażone autko
3,8
~Marjan
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Jak na 1.3 przy mocy 103 koni. Samochód jest naprawdę bardzo żwawy i szybki jadąc we dwie osoby i bagażnikiem zakupów. Udało nam się rozpędzić w 9,84s do 100tki. (Silnik)

Raporty spalania Daihatsu Sirion I 1.3 i 16V 102KM 75kW 2000-2005

Liczba raportów: 9
Średnie spalanie dla Daihatsu Sirion I 1.3 i 16V 102KM 75kW 2000-2005
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Sirion sport - Po miejscie jezdzac delikatnie mieszcze sie w 7L zimą - przy ostrej jezdzie spali 8L (latem nie sprawdzalem bo mam go od niedawna). Na trasie przy butowaniu czyli 130km/h na 3 [email protected] :P pali 6,5 - delikatna jazda 5 bieg i 90-100km/h nie wezmie wiecej niz 5L. Ogolnie samochód kosa (1,3L 102KM) - 1bieg 60km/h / 2bieg 100km/h / 3bieg 130km/h / 4bieg 200km/h - piatka jest dla dziadków :D. Samochód ogolnie jest przeznaczony dla 2 osob - nie ze wzgledu na moc (bo nawet przy maxymalnym obciazeniu sie spadku mocy nie odczuwa) a ze wzgledu na baaaaardzo miekkie tylnie zawieszenie. Ogolna ocenia 101% :D (Silnik)
5,7
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Samochód jest jako drugi w rodzinie kupiłem go od Niemca jak miał 9 miesięcy i przejechane 16.447 kilometrów.( nie mam pojęcia jak ludzie kupują samochody 10 letnie z przebiegiem poniżej 100,000 kilometrów.). Auto 2004 rok do tej pory czyli 9 lat tylko leje paliwo i wymieniam oleje i filtry, dla mnie rewelacja. Przy jeździe po Niemczech autostrada 180-200 pali 8 litrów dla porównania Citroen Xsara Picasso 1800 benzyna przy 180-200 pali 15 litrów. (Silnik)
5,7
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Samochód jest jako drugi w rodzinie kupiłem go od Niemca jak miał 9 miesięcy i przejechane 16.447 kilometrów.( nie mam pojęcia jak ludzie kupują samochody 10 letnie z przebiegiem poniżej 100,000 kilometrów.). Auto 2004 rok do tej pory czyli 9 lat tylko leje paliwo i wymieniam oleje i filtry, dla mnie rewelacja. Przy jeździe po Niemczech autostrada 180-200 pali 8 litrów dla porównania Citroen Xsara Picasso 1800 benzyna przy 180-200 pali 15 litrów. (Silnik)