Szukaj

Informacje o Daihatsu Terios II 1.5 16V 105KM 77kW od 2006

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mały SUV (segment I) produkowany od 1997 roku. Pierwsza generacja modelu debiutowała jako miejski mikrovan o nazwie Terios Kid i była początkowo sprzedawana wyłącznie w Japonii. W 2000 roku, po gruntownej modernizacji, samochód zyskał bardziej terenowy charakter. Na innych rynkach auto funkcjonowało też jako m.in. Toyota Cami (Japonia), Perodua Kembara (Malezja) oraz Daihatsu Taruna (Indonezja). W 2006 roku zaprezentowano odmienionego Teriosa II, który bazował na prototypie o nazwie D-Concept 4x4. Model powstał we współpracy z Toyotą. Jego bliźniaczym modelem jest Toyota Rush.
Powagosław
Nad pierwszą generacją tego auta lepiej spuścić zasłonę miłosierdzia. Terios po zmianach przynajmniej przypomina samochód godny zaufania. Może dlatego, że przypomina przy okazji Toyotę RAV4. ~Powagosław
Luzacjusz
Terenowe auto na jagody. Do tego równie oryginalne, jak polskie komedie romantyczne. I jeszcze jedno Terios jest trochę jak tania wódka – kupujesz, a potem masz potężnego kaca. Nie polecam. ~Luzacjusz

Dane techniczne Daihatsu Terios II 1.5 16V 105KM 77kW od 2006

Produkowany od 2006 roku
Pojemność skokowa 1495 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Daihatsu Terios II 1.5 16V 105KM 77kW od 2006

Liczba ocen: 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Koszty utrzymania - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Marek
Hatchback 5d 1.5 16V 105KM 77kW
Daihatsu Terios II
Bardzo fajne, małe autko. Kupiłem je ze względu na wysoką pozycję za kierownicą i wygodne wsiadanie/wysiadanie. Na razie nic się dzieje. Bardzo mały promień skrętu, wystarczające osiągi, dobra jakość wykonania. Posiadam wersję z tylnym napędem, więc pewnie wersja 4x4 jest jeszcze lepsza w prowadzeniu. Przy okazji uwaga do autocentrum o poprawienie danych z napędu przedniego na tylny i położenie silnika z poprzecznego na wzdłużny. Skrzynia biegów mogłaby być bardziej precyzyjna.
4,4
~Oxydry
Hatchback 5d 1.5 16V 105KM 77kW
Daihatsu Terios II
Bezawaryjne autko. Zero problemów wsiadasz i jedziesz tam gdzie chcesz. Nie po mechanikach :-) autko jak dotąd niesprawia żadnych problemów. Szczerze polecam. Z tyłu przestrzeń dla pasażera wieksza niż w rav-4
4,9
~MortenOl
Hatchback 5d 1.5 16V 105KM 77kW
Daihatsu Terios II
Siostrzeniec wypożyczył mi go na 4 mies.w Austrii. Podobno to klon Toyoty RAV4, ale wg mnie sporo lepszy i tańszy. Nie wiem czemu nie trafił do Polski, bo to najfajniesze autko jakim jeżdziłem. Nawet subaru nie jest chyba lepsze. Na dodatek bardzo ładne estetyczne i świetnie wykonane. Może bym i ściągnął sobie do kraju takiego Terioska ale boję się o serwis. SZKODA !
Daihatsu Terios II