Szukaj

Informacje o Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM 103kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz

Dane techniczne Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM 103kW 2006-2010

Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 169 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM 103kW 2006-2010

Liczba ocen: 47
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Brak drobnych usterek + Brak poważnych usterek + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Widoczność - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,6
~Adrian
Hatchback 1.8 i 16V 140KM 103kW
Dodge Caliber
Moja ocena po roku użytkowania - POLECAM - w skrócie - bezawaryjny, oszczędny, wygodny, pakowny, tani w eksploatacji, ze świetnym zawieszeniem, nietuzinkowy i nie nudny a do tego do kupienia za niewielkie pieniądze ! Nie którzy zarzucają mu plastikowy środek, ale w jasnej wersji kolorystycznej wygląda on bardzo dobrze, a po 143 tys km 100 razy lepiej niż plastiki w niejednym samochodzie. W moim DODGEu środek jest jak nowy co raczej świadczy o tym, że plastiki są naprawdę dobrej jakości.
4,1
~pablo
Hatchback 1.8 i 16V 140KM 103kW
Dodge Caliber
Samochód bardzo wygodny nie meczacy podczas podróży lecz słabo nadajacy sie na miasto. Robi wrażenie na przechodniach i innych kierowcach. Jest nietuzinkowy co jest jego zaleta lecz równiez po cześci i wadą. Ocena pisana po 2 latach użytkowania wiec ma właściwą perspektywe.
4,8
~Miki
Hatchback 1.8 i 16V 140KM 103kW
Dodge Caliber
Wcześniej jeździłem Renault z 2004 r. (wziety nowy z salonu) Przez pierwsze 2 lata było ok. później koszmar - ciągle serwis i jeszcze raz serwis. W końcu sprzedałem i kupiłem Caliberka i to był strzał w dziesiątkę - auto ponad przeciętne, bezusterkowe - jak narazie. Dla mnie rewelacja