Szukaj

Informacje o Dodge Caliber 1.8 VVT 16V 150KM 110kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz

Dane techniczne Dodge Caliber 1.8 VVT 16V 150KM 110kW 2006-2010

Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1797 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 168 Nm przy 5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Dodge Caliber 1.8 VVT 16V 150KM 110kW 2006-2010

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Brak poważnych usterek + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,9
~Łukasz
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Cóż mogę powiedzieć, jest po prostu piękne. Linia nadwozia jest super, wyróżnia się z tłumu. Jest duży, bardzo wygodny i w dodatku ma wysoki prześwit w końcu to crossover czyli ni to osobówka ni to suv. Na masce znaczek koziołka co tym bardziej czyni go dla wielu kierowców zakazanym owocem, który większość chciała by mieć a nie ma jaj żeby go kupić bo przecież cały czas panują głupie przesądy, że części drogie, że się psuje i najważniejsze, że nie niemiec. Pozycja za kierownicą idealna, siedze wysoko, ogromne lusterka, wszystko pod ręką i najważniejsze to wszechobecna prostota z czego najbardziej ciesz się moja żona.
4,1
~muflon
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Jestem bardzo mile zaskoczony tym samochodem. Po pierwsze, i najważniejsze, auto po prostu wyróżnia się z tłumu- świetnie wygląda, a w dodatku to Dodge. Stawiając go obok europejskiego pojazdu za te same pieniądze zdecydowanie wyróżnia się. Po drugie- do wyrwania za ŚMIESZNE pieniądze. Kupiłem go za cenę 5 lat starszego Golfa, a klasa samochodu (wg mnie oczywiście) zupełnie inna. Po trzecie- prowadzenie. Jeździ się nim o wiele lepiej, niż mogłoby się wydawać. Po czwarte- nie sprawia problemów. Po piąte- ma w sobie to \'coś\'. I ostatnie- PROSZĘ, nie popadajmy w monotonię VW, Audi, Fiatów i innych. Dodge, Chrysler, Alfa Romeo, Jaguar, Infinity to naprawdę marki, które urozmaicają nasze nudne, szare, dziurawe drogi. A opisywany tutaj Dodge Caliber to świetna propozycja dla osób szukających auta w segmecie C, lub nawet troszkę większego.
3,0
~adrianbhc
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Samochód prezentuje się bardzo dobrze i to jest jego największa o ile nie jedyna zaleta. Za tą cenę ciężko kupić samochód, który tak dobrze wygląda. Reszta już gorzej.. Komfort niewielki, spalanie duże a przyśpieszenie w stosunku do ilości koni śmiesznie małe. Awaryjności dużej nie zaobserwowałem, tylko kilka drobiazgów. W środku plastikowo, ale znośnie. Ogólnie nie polecam.

Raporty spalania Dodge Caliber 1.8 VVT 16V 150KM 110kW 2006-2010

Liczba raportów: 18
Średnie spalanie dla Dodge Caliber 1.8 VVT 16V 150KM 110kW 2006-2010
8,6
l/100 km
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Ha, i tu jest fantastycznie. Swoje auto kupiłem jako używane od dealera z przebiegiem 119.000, początkowo było ich autem pokazowym a pózniej jeżdzili nim pracownicy salonu/serwisu. W dniu zakupu wiedziałem, że do wymiany jest tuleja wahacza. Po zakupie auta i powrocie do domu od razu siadłem do Allegro i ? Miła niespodzianka kupiłem od razu 2 komplety ale nie tuleji tylko całych nowych wahaczy uzbrojonych w tuleje i sworzeń za chyba 140zł/ szt. Super prawda? Wymieniłem także miesiąc temu krótki wahacz poprzeczny na tylnej osi, wygląda raczej jak łącznik stabilizatora, cena - niecałe 70zł/szt. Jak więc widać DODGE nie szarpie kieszeni kierowców. Poprzednie moje auto do Volkswagen Caravelle i teraz z perspektywy czasu widzę, że niby bardziej popularny, niby niebiecki i bardziej dostępne części to jednak było dużo drożej.
8,8
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Gdybym chciał oszczędzać, to kupiłbym coś jednolitrowego z gazem, np. punto. No, ale mogło być gorzej, suvy palą więcej. Ten pali normalnie, części dostępne, a ceny jak u innych. Szkoda, że z drobiazgiem trzeba do serwisu albo się potrudzić
10,3
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Dodge Caliber
Witam mam CALIBRA od 3 miesiecy normalnie pali mi gazu 11l.