Szukaj

Informacje o Dodge Caravan V

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz

Dodge Caravan V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dodge Caravan V

Liczba ocen: 46
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Silnik

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~Ms
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Dodge Caravan V
Wcześniej jeżdziłem poprzednią generacją tego modelu - rocznik 2003 z silnikiem 3,8 218KM. Obecna generacja jest lepiej wykończona, praktyczniejsza i znacznie lepiej się prowadzi. Auto jest bardzo duże, obszerne zaś wnętrze robi bardzo pozytywne wrażenie . Wielką zaletą jest bardzo duży bagażnik nawet przy rozłożonej tylnej 3 kanapie. Wadą moim zdaniem układ siedzeń 2+2+3. Auto jest szerokie - w drugim rzędzie można by umieścić 3 kapitańskie fotele i 3 dorosłe osoby wciąż miałyby królewskie warunki. Ale cóż w tym układzie przynajmniej nasz pies ma swoje wygodne miejsce pośrodku na podłodze. Sumarycznie auto bardzo wygodne - trasa 1650km jednego dnia z Miediolanu do Warszawy przez Alpy, zimą wykonana bez bólu pleców i specjalnego zmęczenia! Świetny samochód dla dużych rodzin na długie wypady.
4,2
~Otto
Grand Caravan 3.3 178KM 131kW
Dodge Caravan V
Nie jest to luksusowe auto. Ale kupujac prawie nowy duży samochód za cenę nowego średnio wyposażonego golfa, nie spodziewałem się luksusów. Duża uzyteczność wynikająca z wymiarów auta i kilku fajnych patentów np. chowane w podłodze dwa rzędy siedzeń, wydajna klima. Ten samochód nie rozpieszcza użytkownika, on po prostu ma byc użyteczny.
4,9
~Gracjan
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Dodge Caravan V
Komfort, osiągi, koszty utrzymania, uniwersalność. Świetny rodzinny samochód na wakacje w długie trasy, ale na miejscu też świetnie sobie radzi.

Raporty spalania Dodge Caravan V

Liczba raportów: 52
Średnie spalanie dla Dodge Caravan V
10,3 – 13,7
l/100 km
12,0 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Dodge Caravan V
Spalanie na poziomie 14-15l LPG nie jest małe, ale to z drugiej strony cenowo jest to to samo co 7l benzyny, czyli koszt eksploatacji średniego kompakta. Ceny materiałów eksploatacyjnych standardowe. Jedyne ale: wymiana oleju (6l) i filtrów teoretycznie co 13 tys km. Dodatkowo klocki hamulcowe przednie (nieoryginalne zaznaczam) wytrzymały 10tys km. Masa auta i automat robią na pewno swoje, ale i tak to lekka przesada. Pozostaje mieć nadzieję, że to wina kiepskiej jakości zamiennika firmy Atlas...
13,1
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Dodge Caravan V
Na stronie jest błąd, ten silnik ma 251KM przy 6000 obr./min. Spalanie na trasie do 110km/h jest naprawde niewiarygodnie niskie, zwlaszcza, ze on ciagnie w zasadzie na kazdym biegu. Jednak w trakcie aktualnej zimy (grudzien 2010), gdy drogi byly nieodsniezone, gololedz, odpalanie silnika 10min przed wyjazdem i podgrzewanie wszystkich 4 foteli, spalanie siegnelo 17 L/100km. Ale to i tak tyle, ile Durango 5.7 w lato przy delikatnej jezdzie. W porownaniu z silnikiem 3.8L (o mocy 197KM - blad na stronie) 4.0 jest duzo elastyczniejszy, lepiej brzmi i bezpieczniejszy na drodze. (rozpedza sie niewiele wolniej od Durango z HEMI, a roznica 90KM!!) Wszystko dzieki "dziwnie" dzialajacej nowej 6-cio biegowej skrzyni. Nie za bardzo rozumiem dzialania, a w zasadzie sposobu zmiany pierwszych trzech biegów. Te trzy biegi są bardzo krotkie i pozwalaja na jak najszybsze rozpedzenie do 100km/h, jednak zmiana tych biegow odbywa sie bardzo... drastycznie - jak w manualu. Czuc silna przerwe przy kazdej zmianie i mocne kopniecie mocy. Bywa tak, ze ESP sie jeszcze zaswieci wlaczajac 3. bieg. Pozostale 3 biegi wchodza wrecz cudownie gladko. Podsumowując, silnik 4.0L to najlepszy wybór - 3.8L za slaby do ciagniecia 2 ton (jezdzilem - typowy cruiser), to o 3.3L nie wspomne. A co do europejskiego diesla. Jak ktos lubi slyszec, jak pod maska halasuje "mucha w kasku", smierdzi, trzesie, nie brzmi i nie jedzie, ale mniej pali, to nie ma problemu. :)
14,1
Grand Caravan 3.3 178KM 131kW
Dodge Caravan V
Na gazie można wytrzymać. W dużych korkach oscyluje koło 18L gazu/100 km (tak jakby palił 9 l ropy). Na trasie można bez specjalnych wyrzeczeń zejść do 12L gazu/100 km. Większość części silnikowych i filtrów pasuje od starszych modeli i są tanie, nawet w ASO. Dosyć częste wymiany oleju (10000km), teoretycznie 5W20, który jest dosyc drogi, ale ponoć można wlac półsyntetyczny 5W30 i działa równie dobrze za połowe ceny. Bezobsługowy rozrząd. Troche nietytpowy wymiar opon, ale może z czasem się poprawi i będzie taniej.
Dodge Caravan V