Szukaj

Informacje o Dodge Caravan V Grand Caravan

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz

Dodge Caravan V Grand Caravan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Średnica zawracania 11,9 m
Długość 5151 mm
Szerokość 1998 mm
Wysokość 1725 mm
Rozstaw osi 3078 mm
Rozstaw kół - przód 1665 mm
Rozstaw kół - tył 1647 mm
Prześwit 142 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1012 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 963 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1619 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1575 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1483 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1651 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 4072 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 934 l
Wysokość bagażnika 620 mm
Szerokość bagażnika 1172 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1245 mm
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Silnik

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Dodge Caravan V Grand Caravan
10,3 – 13,7
l/100 km
12,0 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Dodge Caravan V
Na stronie jest błąd, ten silnik ma 251KM przy 6000 obr./min. Spalanie na trasie do 110km/h jest naprawde niewiarygodnie niskie, zwlaszcza, ze on ciagnie w zasadzie na kazdym biegu. Jednak w trakcie aktualnej zimy (grudzien 2010), gdy drogi byly nieodsniezone, gololedz, odpalanie silnika 10min przed wyjazdem i podgrzewanie wszystkich 4 foteli, spalanie siegnelo 17 L/100km. Ale to i tak tyle, ile Durango 5.7 w lato przy delikatnej jezdzie. W porownaniu z silnikiem 3.8L (o mocy 197KM - blad na stronie) 4.0 jest duzo elastyczniejszy, lepiej brzmi i bezpieczniejszy na drodze. (rozpedza sie niewiele wolniej od Durango z HEMI, a roznica 90KM!!) Wszystko dzieki "dziwnie" dzialajacej nowej 6-cio biegowej skrzyni. Nie za bardzo rozumiem dzialania, a w zasadzie sposobu zmiany pierwszych trzech biegów. Te trzy biegi są bardzo krotkie i pozwalaja na jak najszybsze rozpedzenie do 100km/h, jednak zmiana tych biegow odbywa sie bardzo... drastycznie - jak w manualu. Czuc silna przerwe przy kazdej zmianie i mocne kopniecie mocy. Bywa tak, ze ESP sie jeszcze zaswieci wlaczajac 3. bieg. Pozostale 3 biegi wchodza wrecz cudownie gladko. Podsumowując, silnik 4.0L to najlepszy wybór - 3.8L za slaby do ciagniecia 2 ton (jezdzilem - typowy cruiser), to o 3.3L nie wspomne. A co do europejskiego diesla. Jak ktos lubi slyszec, jak pod maska halasuje "mucha w kasku", smierdzi, trzesie, nie brzmi i nie jedzie, ale mniej pali, to nie ma problemu. :)
14,1
Grand Caravan 3.3 178KM 131kW
Dodge Caravan V
Na gazie można wytrzymać. W dużych korkach oscyluje koło 18L gazu/100 km (tak jakby palił 9 l ropy). Na trasie można bez specjalnych wyrzeczeń zejść do 12L gazu/100 km. Większość części silnikowych i filtrów pasuje od starszych modeli i są tanie, nawet w ASO. Dosyć częste wymiany oleju (10000km), teoretycznie 5W20, który jest dosyc drogi, ale ponoć można wlac półsyntetyczny 5W30 i działa równie dobrze za połowe ceny. Bezobsługowy rozrząd. Troche nietytpowy wymiar opon, ale może z czasem się poprawi i będzie taniej.
12,6
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Dodge Caravan V
Tutaj kiepsko, ale coś za coś. Wcześniej zwracałem uwagę na koszty eksploatacji. Teraz również bo spalanie jest spore, ale przy uwzględnieniu wszystkich zalet taki mamkament schodzi całkowicie na bok. Auto tyle spala tyle ile deklaruje producent, zobaczę czy po wstępnym okresie eksploatacji coś w tym temacie się zmieni.
Dodge Caravan V Grand Caravan