Szukaj

Informacje o Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – teraz
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 roku
Pojemność skokowa 3600 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 283 KM (208 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 352 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,3
~Koczur
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Dodge Caravan V
Super auto na weekendowe i wakacyjne wyjazdy. Szybkie zwinne akowne trochę trudne w parkowaniu w mieście no i słabo wyciszone szczególnie przy 140 ÷150 km/h i podczas deszczu. Spalenie to miłe zaskoczenie. Największy mankament to za mały moment obrotowy przy ok 2000 obr/min co pdpowiada ok 135 km/h. Delikatna górka i samoistne redukcja biegu. Dużo schowkow i ten bagaaaaaznik. Wszystkie walizki i dopiero linia zderzaka. 5 osób plus półroczny osesek z wanienka wózkiem akcesoriami i jeszcze miejsce. Super przydatna opcja domyksnia klapy.
2,9
~1wsie
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Dodge Caravan V
Niestety, ale nie polecam tego samochodu ze względu na dużo wad konstrukcyjnych i jakościowych: -słaby układ hamulcowy -skrzynia awaryjna i bardzo ospale pracuje (potrafi szarpnąć przy zmianie) -zawieszenie nietrwałe, głośne i niestabilne -słaba jakość materiałów we wnętrzu -jak zacznie korodować to ciężko to zatrzymać -duża moc na papierze a na drodze 2.0 diesel jedzie lepiej (zwłaszcza przy wyższych prędkościach). Zalety: -niska cena zakupu -duży samochód ze sprytnymi fotelami NIE POLECAM - a wręcz odradzam.
4,7
~Ms
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Dodge Caravan V
Wcześniej jeżdziłem poprzednią generacją tego modelu - rocznik 2003 z silnikiem 3,8 218KM. Obecna generacja jest lepiej wykończona, praktyczniejsza i znacznie lepiej się prowadzi. Auto jest bardzo duże, obszerne zaś wnętrze robi bardzo pozytywne wrażenie . Wielką zaletą jest bardzo duży bagażnik nawet przy rozłożonej tylnej 3 kanapie. Wadą moim zdaniem układ siedzeń 2+2+3. Auto jest szerokie - w drugim rzędzie można by umieścić 3 kapitańskie fotele i 3 dorosłe osoby wciąż miałyby królewskie warunki. Ale cóż w tym układzie przynajmniej nasz pies ma swoje wygodne miejsce pośrodku na podłodze. Sumarycznie auto bardzo wygodne - trasa 1650km jednego dnia z Miediolanu do Warszawy przez Alpy, zimą wykonana bez bólu pleców i specjalnego zmęczenia! Świetny samochód dla dużych rodzin na długie wypady.
Dodge Caravan V Grand Caravan Facelifting