Szukaj

Informacje o Fiat 500 II Seria 3 0.9 TwinAir 105KM 77kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Auta najmniejsze
Benzynowy 1.2l 69KM jest idealny dla tych, którzy kupują to auto dla wyglądu. I jeżdżą po mieście, bo tam ten motor nie będzie męczący. Podczas bardziej urozmaiconej eksploatacji zdecydowanie lepszy będzie doładowany 0.9 TwinAir 85- lub 105KM. Jest elastyczny i dość dynamiczny - szczególnie w tej mocniejszej wersji. Diesel 1.3 Multijet ma 95KM i choć też szybko do siebie przekonuje podczas jazdy, to w Fiacie 500 nie do końca ma sens. Warianty benzynowe i tak są oszczędne i bardziej kulturalnie pracują.
czytaj więcej
Powagosław
Zgodnie z oczekiwaniami – rynkowy hit. Wskrzeszenie własnej legendy sprzed prawie pół wieku udało się Fiatowi znakomicie. Nowa „pięćsetka” wygląda naprawdę uroczo. Choć, niestety – kosztuje naprawdę za dużo. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzę na niego i uśmiecham się razem z nim. Fiat stworzył coś niepowtarzalnego – pluszową maskotkę na czterech kołach. Jedno pytanie – czy naprawdę wierzycie, że zmieści się w niej coś więcej oprócz piórnika i kredek? I don’t think so. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 875 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 149 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 2
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 86 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny S&S
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Fiat 500 II Seria 3 0.9 TwinAir 105KM 77kW 2014-2015
5,9
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Fiat 500 II
Seria 3 0.9 TwinAir 105KM 77kW
Po 10kkm jadąc na benzynie, zainstalowałem LPG. Instalacja BRC Sequent 32, opłaciła się w ok 15kkm, czyli w pół roku. Średnio przy mieszanej to schodzi ok 8.5 powiedzmy. Trasa drogą krajową, przepisowo i oszczędnie, to jakieś 7 litrów. W mieście 8.5-9. Autostrada przy 140 to 11, 12 jeżeli pod wiatr. Raz jechałem 170-180 km/h, i po 120km musiałem zjechać zatankować bo już rezerwa migała. Wyszło 19 litrów na 100 :D Przy zbiorniku w kole, czyli 25.5 litra do zatankowania, spali szybciej niż da się zatankować :D Przy 140 jest do przeżycia, na jednym tankowaniu robię 200km autostrady i jeszcze 40km wojewódzką, i jeszcze tam litr czy trzy czasami zostaje w butli.
6,5
Fiat 500 II
Seria 3 0.9 TwinAir 105KM 77kW
Producent deklaruje 4.2 średnio. Chyba liczyli to jadąc z górki większość drogi :D Komputer owszem pokaże 3.5 litra w trasie, tyle że "trasa" i te 3.5 litry to jazda 70 na 6. biegu, po płaskim, bez przyspieszania, bez hamowania, i bez wiatru. Osobiście nie znam takiej trasy, więc co najwyżej na takich odcinkach z ograniczeniem do 70 można chwilowo tyle spalać. Zaś jadąc normalnie w trasie droga krajową, przepisowo, trzeba liczyć około 5 litrów co najmniej. Moja była Lancia Y z 2000. roku z silnikiem Fire 1.2 60KM, przy takiej samej trasie to spalała 4.5 litra.. więc gdzie tu na reklamowana super oszczędność i wydajność tego silnika? W dodatku nie da się tym autem jeździć normalnie, po poniżej 3.700 obrotów to jest strasznie mułowaty, i trzeba go kręcić bo dopiero po 4 tyś to jakoś ciągnie do przodu, więc przez to przy trochę bardziej dynamicznej jazdy trzeba liczyć na 7+ litrów średnio A prosi o dynamiczną jazdę, i dobrze się z taką czuje, jak i kierowca tak i samochód. Generalnie fantastyczny silnik, tyle że to spalanie to jakieś bajki, ale z reszta przy każdym nowszym samochodzie tak kłamią, i tak czy siak spalają tyle samo co te 20+ lat stare. W pustym mieście wieczorem, jadąc baardzo oszczędnie i używając S&S, można się zamknąć te 5.5 co deklaruje producent, natomiast za dnia i przy typowym ruchu w Krakowie ale też nie że stoję w korku za dużo, to raczej 6.5-7. Czyli znowu tyle co moja była Lancia 1.2 8V Autostrada A4 na wschód, przy 140 to trzeba liczyć na 8.5 do 9.5 jeżeli powieje w naszą stronę. Raz musiałem jechać 170-180, pokazywało 15 litrów na 100. (LPG zaczęło migać po ok 120km żeby zjechać i zatankować, 22 litry poszło na te 120km. Mogłem równie dobrze jechać 140 i dojechać, bo tankując to straciłem chyba więcej czasu niż zaoszczędziłem jadąc szybciej :D ) Dlatego po 10kkm zainstalowałem LPG. Spala go ok 30% więcej niż benzyny, ale jak jeszcze LPG był po 2 zł to tanio się jechało. Teraz po 3.6zł.. i opłacenie instalacji po 35kkm, bo jedynie ok 10zł różnicy w cenie paliwa.
5,3
Fiat 500 II
Seria 3 0.9 TwinAir 105KM 77kW
Fiat 500 II Seria 3