Szukaj

Informacje o Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1995 roku. Bravo (trzydrzwiowy hatchback) zaprezentowany wraz z bliźniaczym modelem Brava (pięciodrzwiowy hatchback) to następca udanego, choć wysłużonego Fiata Tipo. W 1996 roku para Bravo-Brava została uhonorowana nagrodą dla Samochodu Roku. Trzy lata później model przeszedł drobną modernizację. Gdy na początku kolejnej dekady, słabła pozycja Bravo na rynku, Fiat zaprezentował jego następcę, model Stilo. Produkcja Bravo zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1581 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 144 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86,4 x 67,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~lskx
Hatchback 3d 1.6 16V 103KM 76kW
Fiat Bravo I
Super gablota dla młodszych osób, które nie chą się wtopić w tłum kolejnym BMW serii 3, albo VW Golfem III (ciekawe, bo bravo to konkurent golfa IV a cene ma golfa III). Wygląda świetnie, jezdzi jeszcze lepiej. Czuć w samochodzie włoski kunszt. Dobre osiągi, w miare niska awaryjność czynią go smakowitym kąskiem dla każdego nabywcy. Cechą dyskwalifikującą możę być wielki apetyt na paliwo, ale cos za cos. Za pare groszy kupujesz b. dobrze wyposażony (elektryczne szyby, lusterka, poduchy, klima, mocny silnik 16V) samochód. Jak dla mnie? Autko na 5! Awaryjność jak awaryjnośc... Wcześniej jezdziłem fordem, teraz mam bravke, jeszcze wczesniej FSO Polonez. Tak naprawde żadne auto nigdy mnie nie zawiodło a nigdy o nie jakoś szczególnie nie dbałem jeśli chodzi o serwis. Wiem, że Ford gówno wort, a Fiat to jego brat, ale zawsze jak widze na poboczu jakis padnięty wóz jest to produkt z wielki VW na masce... Więc, sami się zastanówcie co wybrać! Powodzenia :)
3,9
~Cml
Hatchback 3d 1.6 16V 103KM 76kW
Fiat Bravo I
Uważam że auto mimo wszystko udane. Na pewno kultowe. Wiem że silniki 1,4 były nieco pechowe ale moj 1,6 16V był moim zdaniem bardzo udany i bezawaryjny. Przejechałem nim 70k km i nie mam doniego większych zastrzeżeń. Czasem są problemy z wrzuceniem jedynki i trójka nie zawsze chce lekko wejść na swoją pozycję. Mimo wszystko uważam ze auto jest warte ceny i miło wspominam czas kiedy uzytkowałem ten samochód. Kupiłem to auto ponieważ nie mialem za dużo pieniędzy i nie było za bardzo wyboru, ale to przekonało mnie troche do marki FIAT. Jak każda marka ma lepsze i gorsze samochody ale akurat fiat bravo należy do tych pierwszych. Własnie kupiłem nowego Bravo i mam nadzieje że bedzie sie dobrze sprawować.
4,5
~Bombaj
Hatchback 3d 1.6 16V 103KM 76kW
Fiat Bravo I
Jak na auto za niewielkie pieniądze można kupić bardzo dobrze wyposażone i stosunkowo młode.Mimo że ma juz ponad 10 lat to bardzo fajnie wyglada , szczególnie na fajnych alufelgach.Ani sladu rdzy.W porónaniu do straych golfów 3 , opli astra , forda eskorta o niebo ładniejsze...
Średnie spalanie dla Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
8,4
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Hatchback 3d 1.6 16V 103KM 76kW
Fiat Bravo I
To jest moja obiektywna opinia, miałem to autko poł roku i jeździlem tylko na benzynie. Spalanie Realne, przy oszczędnej jeździe w miescie to 6.5l Ale każde mocniejsze dodanie gazu, skutkuje tym że spalanie w momencie wzrasta. Osiągnać nim spalanie 8l czy 9l nie stanowi problemu, wystarczy jeździć delikatnie dynamiczniej. Przy ciśnięciu ile wejdzie, spalanie to nawet ponad 10l, Wszystko da się nim zrobić ;) Przy oszczędnej jeździe, udało mi się zejść do 5,5l na trasie o długości 190km. Szczerze mówiąc w warunkach normalnej jazdy, trzeba się liczyć ze spalaniem 7,5l. Żeby nie być ostatnim. Autko ogólnie polecam młodym osobom, które lubią dynamiczne auta i wygodne.
10,6
Hatchback 3d 1.6 16V 103KM 76kW
Fiat Bravo I
no więc tak na trasie jest fajnie, mało pali ;] ale na krótkich "traskach" ok. 30km przy ciągłym dawaniu mu po garach (co prosta ile się da [ ok. 160-170km/h ] ) spali sporo.. przeciętnie przy mojej jeździe spala 10 :) co mnie max zadowala, gdyż, iż moje poprzednie autko PUNTO I 1.2 60ps paliło mi dokładnie to co BRAVO 1.6 16v!!! ;D kocham to autko za wygodę jaka w nim mam i wystarczające przyspieszenie żeby wyprzedzać tych co mnie drażnią wolna jazda na drodze mam je półtora miesiąca jedyne co było przy nim robione to wymiana filtrów i płynów (oczywista sprawa) postojówkę i lampeczkę w popielniczce :) oczywiście PRECZ Z LPG!!!!
7,3
Hatchback 3d 1.6 16V 103KM 76kW
Fiat Bravo I
Jeżeli chodzi i zużycie paliwa to wszystko oczywiscie zależy od tego jak jeździmy. Jeżeli nie wariuje sie na drogach i nie nadweręża samochodu to potrafi trzymać sie w granicach 7,4 l/100km. Przez trzy lata mojego użytkowania musiałem wymienić sprężyny przy przednim zawieszeniu (jedna pękła na postoju), wężyk do instalacji hamulcowej (pęknięcie ze starości przy kole). Tuleki oraz drążek kierownicy z przodu. Standartowo na polskich drogach tłumik (wymieniałem go 3 razy bo panowie w warsztacie nie potrafili odpowiednio załozyc tłumika i non stop spadał ze środkowej gumy urywając po czasie ostatnią - dopiero po mojej interwencji i pokierowaniu panów mechaników jak nalezy zrobić i załozyć tłumik, kłopoty z tłumikiem ustały). Duże problemy mialem z elektryką - światła. Nietety moja wersja bravo nie miala zabudowanych przekaźników do świateł i cały prąd przepływał przez stacyjkę wypalając ścieżki... na szczescie własnymi siłami udało sie naprawić stacyjkę - oszczedzając 500 zł.

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
problemy z odpalaniem
  • Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001
  • silnik
Witam mam taki problem z moim autem . Przyczynya jest taka ze nie raz nie chce mi odpalic , cos mu sie dzieje i nie chce odpalic nawet jak jest cieply itp . Mialem taki problem jechalem nim w trase bo przejechaniu okolo 500km zrobilem sobie odpoczynek a potem jak chialem jechac dalej to nie odpalil po 1 godzinie przerwy az po jakims 3 godz odpalil bardzo mi sie spieszylo na prom wiec nie z wroclawia dojechalem juz do francji mialem miedzy czasie jeden postuj 15 min na zatankowanie paliwa i poznije spokojnie odpalil , ale gdy wjechalem juz na prom i chcialem po dotarciu na miejsce wyjechac to znow nie odpalil i po koloeknych kilku godzinach odpalil , byl na 2 serwiach i jednym mi mowili ze to wina kluczyka zeby pojechac do fiata i zrobic je bylem w fiacie i tam mi nic nie pokazalo tylko ze tam jakas mala czesc jest do wymiany bo ciagnie lewe popietrze i daltego wiec wyminilem i pojechcalem w trase i tak jak wczesnije opisalem znow mialem z nim problemy bo nie odpala , dzialo mi sie to tez wczesnije ale to bardzo zadko , gdy pytalem sie osobo o pomoc to kilku ludzi mi powidzialo ze to moze byc przez imobilajzer bo ta lapka co swieci od niego nigdy nie gasnie . czy to moze byc jego przyczyna ?? prosze o pomoc na e mial easy90.mw@gmail.com
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Układ różnicowy.
  • Fiat Bravo I
  • układ napędowy
Występowanie usterki:
W dniu wczorajszym tj. 10-03-2011 podczas ruszania z jedynki usłyszałem tylko takie "hhryyyyy" ruszyłem, ale tylko jakieś 5m. Zjechałem na pobocze i niestety zostawiłem tam cały olej. Po zaciągnięciu samochodu do mechanika okazało się, że to układ różnicowy się rozsypał robiąc w obudowie skrzyni dziurę 5 na 10cm. Najpiękniejsze jest to że samochód z 2000 roku i ma 66700 przejechane (przebieg autentyczny sam. w rodzinie od nowości). Czytałem że w Bravach zdarzały się takie usterki i koszty naprawy nie są małe:// Dodam że silnik to 1.2 16v
1 komentarz
Fiat Bravo I