Szukaj

Informacje o Fiat Palio I

Lata produkcji: 1996 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia

Fiat Palio I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat Palio I

Liczba ocen: 288
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Manfred1987
Fiat Palio I
Weekend 1.7 TD 69KM 51kW
Kupiony jako totalny sztrucel do naprawy, zawieszenie, silnik, elektryka, trochę blacharki. Ale samochód sam w sobie zaskakująco dobry i trwały patrząc na przeznaczenie. U mnie jeździ jako roboczy z narzędziami, czyli dość mocno obciążony. Diesela można okreslic jako muł roboczy (do woła brakuje mu dynamiki i mocy) ale na dobrych markowych końcówkach wtryskow i poustawianiu wszystkiego odwdzięcza się sensownym spalaniem 5-7l/100, może nie najniższe ale moc silnika powoduje dużo głębsze wciskanie pedału gazu. Caloksztaltowo jestem zadowolony z tego zakupu. Po naprawach wdziecznie sluzy i pokazuje że chce żyć mimo ponad dwóch dekad i dość ciężkiego użytkowania.
4,1
~Manfred1987
Fiat Palio I
Weekend 1.7 TD 69KM 51kW
Kupiony jako totalny sztrucel do naprawy, zawieszenie, silnik, elektryka, trochę blacharki. Ale samochód sam w sobie zaskakująco dobry i trwały patrząc na przeznaczenie. U mnie jeździ jako roboczy z narzędziami, czyli dość mocno obciążony. Diesela można okreslic jako muł roboczy (do woła brakuje mu dynamiki i mocy) ale na dobrych markowych końcówkach wtryskow i poustawianiu wszystkiego odwdzięcza się sensownym spalaniem 5-7l/100, może nie najniższe ale moc silnika powoduje dużo głębsze wciskanie pedału gazu. Caloksztaltowo jestem zadowolony z tego zakupu. Po naprawach wdziecznie sluzy i pokazuje że chce żyć mimo ponad dwóch dekad i dość ciężkiego użytkowania.
2,4
~KAMIILCIIO
Fiat Palio I
Weekend 1.2 i 73KM 54kW
Fiat to tani samochód dla ludzi których nie kręci motoryzacja a auta używają jako woły robocze bądź po prostu chcą dojechać do pracy. Samochód jest w miarę duży, ma pojemny bagażnik, mały ekonomiczny silnik... Ale co z tego?? Skoro wnętrze jest okropne, plastikowe i pozbawione smaku. Fotele są proste jak rodem z Poloneza, z tyłu jest strasznie mało miejsca. Załadowany samochód z kompletem pasażerów jest strasznie wolny.. kiepsko trzyma się drogi i jest okropnie niewygodny. Karoseria gnije, elementy zawieszenia szybko się zużywają.. Auto dla ludzi którzy chcą coś taniego.. i coś w co włożą bardzo mało funduszy. Ludzie który cenią komfort i prestiż nigdy nie skuszą się na kupno jakiegokolwiek FIATA.

Raporty spalania Fiat Palio I

Liczba raportów: 255
Średnie spalanie dla Fiat Palio I
7,5 – 10,1
l/100 km
6,1 – 6,2
l/100 km
8,3 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Fiat Palio I
Weekend 1.2 i 73KM 54kW
Kupiłem Palio pół roku temu z uszkodzoną uszczelką pod głowicą (początkowy etap uszkodzenia, można było jechać), wtedy paliło na trasie przy prędkości podstawowej 110km/h 9,5 litra LPG. Po wymianie uszczelki paliło 9-9,3 l LPG. Posługuje się tutaj tylko pomiarami z trasy do prędkości podstawowej 110km/h bez jej przekraczania bo spalanie w mieście nie jest dla mnie miarodajne, zależy jakie miasto i jaka pora tak że nie zawracam sobie tym głowy. sporo pracy włożyłem w to auto bo postanowiłem że wszystko będę robić przy nim sam, to co dam radę. Więc wymieniłem uszczelkę, wyregulowałem zawory, wymiana membran w reduktorze, dopracowanie instalacji LPG, wymiana akumulatora bo stary już padał, dobranie odpowiednich dysz i strojenie instalacji LPG bo niestety gazownik co to montował spaprał robotę . To tyle z tego co pamiętam teraz a pewnie było jeszcze sporo drobniejszych rzeczy. Wymiana świec, rozrządu, przewodów zapłonowych, oleju itd. Obecnie mój rekord to jest 6,39 litra LPG/100km tankowane do odbicia na tym samym dystrybutorze z prędkością podstawową 110km/h oczywiście z zachowaniem dobrego składu mieszanki. Narobiłem się przy tym aucie ale było warto ! Jak dla mnie auto świetne, jestem z niego obecnie bardzo zadowolony - z wielu względów.
9,8
Fiat Palio I
Weekend 1.6 i 16V 103KM 76kW
moja paulina 1.6 V16 w cyklu mieszanym spala 10 litrów gazu,dodam że nie jezdzę na paliwie więc nie wiem ile spali. ostatnio w trasie 350km spaliła 8l/100km więc moim zdaniem jak na taki silnik i 4 osoby to nieżle. Potrafi zawstydzić nie jedno auto jeśli chodzi o przyśpieszenie. Od roku jeszcze i tylko wymieniłem końcówkę wahacza dolnego koszt 40zł plus 70zł wymiana ze zbieżnością. przy przebiegu 205tys km na gazie zero wycieków z silnika dodam że to sekwencja STAG 4 . Krótko mówiąc polecam to auto dla niewielkiej rodziny ,mimo że to kombi to dla pasażerów jest trochę mało miejsca. Moje auto jest z 98 roku więc delikatne ogniska korozji pojawiają sie w standardowych dla tego auta miejscach czyli błotniki tył.
6,7
Fiat Palio I
Weekend 1.2 i 73KM 54kW
Spalanie minimalne choć można się dziwić zeszło do ok. 5,7 l/100km. prędkość ok 90km/h równa droga bez wzniesień, żadnego wyprzedzania itp. Średnio, palio pali ok 6.5 litra (sprawdzone min. na trasie Kędzierzyn-Oświęcim czy Kędzierzyn-Wrocław) niektórzy mogą uznać to za wynik absurdalnie mały ale auto nie jest ciężkie, fakt mały silnik może się męczyć ale jeżdżę spokojnie więc taki wynik jest jak najbardziej osiągalny. Średnie maksymalne ok 8 l/100km z tym, że oczywiście w zimie ta wartość może skończyć dodatkowo o 1 l. przeważnie w grę wchodzą krótkie trasy, silnik się nie dogrzeje i takie efekty powstają.

Usterki Fiat Palio I

Liczba wpisów: 34
Jak wymienić gałkę zmiany biegów?
  • Fiat Palio I
Starą albo rozcinasz brzeszczotem lub czymś podobnym, albo (jak ja to zrobiłem) podważasz gałkę śrubokrętem płaskim i wypychasz ją do góry, ale wtedy trochę pękła w jednym miejscu. Zresztą i tak stara już się nie przyda, bo wymieniasz przecież na nową. Co do nowej, to musisz zwrócić uwagę na to, żeby była krótka i miała od dołu większy otwór (pierścień wstecznego) i właściwie to wszystko. No poza tym trzeba jeszcze sam lewarek u góry trochę popiłować (nieprzyjemna robota), bo to jest taka kulka, a trzeba z niej zrobić walec. Lewarek jeszcze trochę powierciłem od góry, żeby zrobić większe wgłębienie na śrubę, która przytwierdzała denko gałki do reszty (konstrukcja gałki). Potem tylko założyłem odpowiedni pierścień plastikowy, który był w komplecie i zamocowałem śrubką, która także była w całym zestawie. Ogólnie efekt wizualny na plus.
Problem rozwiązany
Jak założyć osłonę zbiornika paliwa?
  • Fiat Palio I
Osłona podwozia tylna FIAT PALIO FIAT SIENA (1997-2002) zapłacilem 40zł + 13,5 koszty przesyłki. Osłona o numerze: 46446327 stal pomalowana proszkowo - zdj 1. Montujemy, odkręcając (po kolei) śruby trzymające zbiornik paliwa (przyda się nasadkowa 13 i 13 zwykła). Patrząc od tyłu auta najwięcej pracy jest z odkręceniem i przykręceniem, przedniej lewej śruby. Przyda nam się też nasadkowa 8 którą odkręcimy, przeszkadzające plastiki i osłonę termiczną (która właśnie blokuje dostęp do tej kłopotliwej śruby) - zdj 2. Zdjęcie zdj 3 przymiarka osłony (widać 2 śruby trzymające zbiornik- tylne). Osłona zamontowana, przylega prawie idealnie do zbiornika (odstęp ok 5-7mm- opiera się na gumowych zderzakach) - zdj 4. Właściwe to wszystko. Montaż zajmuje ok 1h-2h ze względu na kłopotliwy dostęp właśnie do tej jednej śruby. Warto też na końcu sprawdzić, czy tylne wąsy (płaskowniki mocowane do tylnych śrub) nie ocierają o zbiornik. Jeśli tak to je lekko przeginamy, w taki sposób, aby nie miały bezpośredniego kontaktu, ze zbiornikiem. PS.Taka osłona w ASO kosztuje ok 200zł, więc, jeżeli ktoś chce to tam kupić, to nie polecam. Lepiej skonstruować sobie taką osłonę samemu.
Problem rozwiązany
Jak zdjąć przednie zagłówki?
  • Fiat Palio I Weekend 1.2 i 73KM 54kW 1999-2003
Przednie zagłówki od dołu mają plastikowe prostokątne nakładki, które zasłaniają wywinięcie tapicerki (przechodzą przez ten plastik oba pręty zagłówka). Ten plastikowy prostokąt (wygląda jak linijka z dwoma otworami) należy go wyjąć z zagłówka zsuwając w dół wzdłuż prętów. Ukaże się dalsza część prętów zagłówka i zobaczysz na nich zabezpieczenia (takie duże agrafki), które należy zdjąć i zagłówek już mamy (pręty możesz wówczas wsunąć maksymalnie w oparcie siedzenia i nie będą przeszkadzały). Tak było w moim Palio z 1998 roku. A tak w ogóle to przednie siedzenie przesuwamy maksymalnie do przodu, a oparcie opuszczamy do tyłu, na tylną kanapę i będzie cała długość do wykorzystania, a zagłówki nie będą przeszkadzać. Pozdrawiam,
Problem rozwiązany
Fiat Palio I