Szukaj

Informacje o Fiat Palio

Lata produkcji: 1996 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Fiat Palio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Palio

Liczba ocen: 551
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Manfred1987
Weekend 1.7 TD 69KM 51kW
Fiat Palio I
Kupiony jako totalny sztrucel do naprawy, zawieszenie, silnik, elektryka, trochę blacharki. Ale samochód sam w sobie zaskakująco dobry i trwały patrząc na przeznaczenie. U mnie jeździ jako roboczy z narzędziami, czyli dość mocno obciążony. Diesela można okreslic jako muł roboczy (do woła brakuje mu dynamiki i mocy) ale na dobrych markowych końcówkach wtryskow i poustawianiu wszystkiego odwdzięcza się sensownym spalaniem 5-7l/100, może nie najniższe ale moc silnika powoduje dużo głębsze wciskanie pedału gazu. Caloksztaltowo jestem zadowolony z tego zakupu. Po naprawach wdziecznie sluzy i pokazuje że chce żyć mimo ponad dwóch dekad i dość ciężkiego użytkowania.
4,1
~Manfred1987
Weekend 1.7 TD 69KM 51kW
Fiat Palio I
Kupiony jako totalny sztrucel do naprawy, zawieszenie, silnik, elektryka, trochę blacharki. Ale samochód sam w sobie zaskakująco dobry i trwały patrząc na przeznaczenie. U mnie jeździ jako roboczy z narzędziami, czyli dość mocno obciążony. Diesela można okreslic jako muł roboczy (do woła brakuje mu dynamiki i mocy) ale na dobrych markowych końcówkach wtryskow i poustawianiu wszystkiego odwdzięcza się sensownym spalaniem 5-7l/100, może nie najniższe ale moc silnika powoduje dużo głębsze wciskanie pedału gazu. Caloksztaltowo jestem zadowolony z tego zakupu. Po naprawach wdziecznie sluzy i pokazuje że chce żyć mimo ponad dwóch dekad i dość ciężkiego użytkowania.
4,1
~Antoni
Weekend 1.2 i 80KM 59kW
Fiat Palio II
Samochód kupiony trochę przypadkiem, ze świadomością że nabywam pojazd tani, prosty, przeznaczony do codziennej poniewierki. Z wyglądu kompletnie nijaki. Z wierzchu brzydki, w środku pełen tandetnych plastików. Dane techniczne na papierze raczej nie napawały optymizmem co do walorów użytkowych. Ale kupiłem tego złomka, bo potrzebowałem auta na już, byle było tanie i jeździło. Szybko przekonałem się jak bardzo krzywdząca była moja opinia o tym samochodzie. To co początkowo wyglądało jak suma wszystkich nieszczęść, których życie przez pół wieku mi nie szczędziło okazało się być największym pozytywnym motoryzacyjnym zaskoczeniem w moim życiu. Nie spodziewałem się, że w cenie roweru można kupić samochód tak praktyczny, wygodny, tani w eksploatacji, bezawaryjny i przyjazny w codziennym użytkowaniu. Największą wadą tego samochodu jest to, że niesamowicie wysoko ustawił poprzeczkę dla ewentualnego następcy, a takich aut jak Fiat Palio nikt już dziś nie produkuje.

Raporty spalania Fiat Palio

Liczba raportów: 394
Średnie spalanie dla Fiat Palio
6,8 – 10,1
l/100 km
5,1 – 6,2
l/100 km
7,3 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Weekend 1.2 i 73KM 54kW
Fiat Palio I
Kupiłem Palio pół roku temu z uszkodzoną uszczelką pod głowicą (początkowy etap uszkodzenia, można było jechać), wtedy paliło na trasie przy prędkości podstawowej 110km/h 9,5 litra LPG. Po wymianie uszczelki paliło 9-9,3 l LPG. Posługuje się tutaj tylko pomiarami z trasy do prędkości podstawowej 110km/h bez jej przekraczania bo spalanie w mieście nie jest dla mnie miarodajne, zależy jakie miasto i jaka pora tak że nie zawracam sobie tym głowy. sporo pracy włożyłem w to auto bo postanowiłem że wszystko będę robić przy nim sam, to co dam radę. Więc wymieniłem uszczelkę, wyregulowałem zawory, wymiana membran w reduktorze, dopracowanie instalacji LPG, wymiana akumulatora bo stary już padał, dobranie odpowiednich dysz i strojenie instalacji LPG bo niestety gazownik co to montował spaprał robotę . To tyle z tego co pamiętam teraz a pewnie było jeszcze sporo drobniejszych rzeczy. Wymiana świec, rozrządu, przewodów zapłonowych, oleju itd. Obecnie mój rekord to jest 6,39 litra LPG/100km tankowane do odbicia na tym samym dystrybutorze z prędkością podstawową 110km/h oczywiście z zachowaniem dobrego składu mieszanki. Narobiłem się przy tym aucie ale było warto ! Jak dla mnie auto świetne, jestem z niego obecnie bardzo zadowolony - z wielu względów.
9,8
Weekend 1.6 i 16V 103KM 76kW
Fiat Palio I
moja paulina 1.6 V16 w cyklu mieszanym spala 10 litrów gazu,dodam że nie jezdzę na paliwie więc nie wiem ile spali. ostatnio w trasie 350km spaliła 8l/100km więc moim zdaniem jak na taki silnik i 4 osoby to nieżle. Potrafi zawstydzić nie jedno auto jeśli chodzi o przyśpieszenie. Od roku jeszcze i tylko wymieniłem końcówkę wahacza dolnego koszt 40zł plus 70zł wymiana ze zbieżnością. przy przebiegu 205tys km na gazie zero wycieków z silnika dodam że to sekwencja STAG 4 . Krótko mówiąc polecam to auto dla niewielkiej rodziny ,mimo że to kombi to dla pasażerów jest trochę mało miejsca. Moje auto jest z 98 roku więc delikatne ogniska korozji pojawiają sie w standardowych dla tego auta miejscach czyli błotniki tył.
6,7
Weekend 1.2 i 73KM 54kW
Fiat Palio I
Spalanie minimalne choć można się dziwić zeszło do ok. 5,7 l/100km. prędkość ok 90km/h równa droga bez wzniesień, żadnego wyprzedzania itp. Średnio, palio pali ok 6.5 litra (sprawdzone min. na trasie Kędzierzyn-Oświęcim czy Kędzierzyn-Wrocław) niektórzy mogą uznać to za wynik absurdalnie mały ale auto nie jest ciężkie, fakt mały silnik może się męczyć ale jeżdżę spokojnie więc taki wynik jest jak najbardziej osiągalny. Średnie maksymalne ok 8 l/100km z tym, że oczywiście w zimie ta wartość może skończyć dodatkowo o 1 l. przeważnie w grę wchodzą krótkie trasy, silnik się nie dogrzeje i takie efekty powstają.

Usterki Fiat Palio

Liczba wpisów: 40
Jak wymienić gałkę zmiany biegów?
  • Fiat Palio I
Starą albo rozcinasz brzeszczotem lub czymś podobnym, albo (jak ja to zrobiłem) podważasz gałkę śrubokrętem płaskim i wypychasz ją do góry, ale wtedy trochę pękła w jednym miejscu. Zresztą i tak stara już się nie przyda, bo wymieniasz przecież na nową. Co do nowej, to musisz zwrócić uwagę na to, żeby była krótka i miała od dołu większy otwór (pierścień wstecznego) i właściwie to wszystko. No poza tym trzeba jeszcze sam lewarek u góry trochę popiłować (nieprzyjemna robota), bo to jest taka kulka, a trzeba z niej zrobić walec. Lewarek jeszcze trochę powierciłem od góry, żeby zrobić większe wgłębienie na śrubę, która przytwierdzała denko gałki do reszty (konstrukcja gałki). Potem tylko założyłem odpowiedni pierścień plastikowy, który był w komplecie i zamocowałem śrubką, która także była w całym zestawie. Ogólnie efekt wizualny na plus.
Problem rozwiązany
Jak założyć osłonę zbiornika paliwa?
  • Fiat Palio I
Osłona podwozia tylna FIAT PALIO FIAT SIENA (1997-2002) zapłacilem 40zł + 13,5 koszty przesyłki. Osłona o numerze: 46446327 stal pomalowana proszkowo - zdj 1. Montujemy, odkręcając (po kolei) śruby trzymające zbiornik paliwa (przyda się nasadkowa 13 i 13 zwykła). Patrząc od tyłu auta najwięcej pracy jest z odkręceniem i przykręceniem, przedniej lewej śruby. Przyda nam się też nasadkowa 8 którą odkręcimy, przeszkadzające plastiki i osłonę termiczną (która właśnie blokuje dostęp do tej kłopotliwej śruby) - zdj 2. Zdjęcie zdj 3 przymiarka osłony (widać 2 śruby trzymające zbiornik- tylne). Osłona zamontowana, przylega prawie idealnie do zbiornika (odstęp ok 5-7mm- opiera się na gumowych zderzakach) - zdj 4. Właściwe to wszystko. Montaż zajmuje ok 1h-2h ze względu na kłopotliwy dostęp właśnie do tej jednej śruby. Warto też na końcu sprawdzić, czy tylne wąsy (płaskowniki mocowane do tylnych śrub) nie ocierają o zbiornik. Jeśli tak to je lekko przeginamy, w taki sposób, aby nie miały bezpośredniego kontaktu, ze zbiornikiem. PS.Taka osłona w ASO kosztuje ok 200zł, więc, jeżeli ktoś chce to tam kupić, to nie polecam. Lepiej skonstruować sobie taką osłonę samemu.
Problem rozwiązany
Jak zdjąć przednie zagłówki?
  • Fiat Palio I Weekend 1.2 i 73KM 54kW 1999-2003
Przednie zagłówki od dołu mają plastikowe prostokątne nakładki, które zasłaniają wywinięcie tapicerki (przechodzą przez ten plastik oba pręty zagłówka). Ten plastikowy prostokąt (wygląda jak linijka z dwoma otworami) należy go wyjąć z zagłówka zsuwając w dół wzdłuż prętów. Ukaże się dalsza część prętów zagłówka i zobaczysz na nich zabezpieczenia (takie duże agrafki), które należy zdjąć i zagłówek już mamy (pręty możesz wówczas wsunąć maksymalnie w oparcie siedzenia i nie będą przeszkadzały). Tak było w moim Palio z 1998 roku. A tak w ogóle to przednie siedzenie przesuwamy maksymalnie do przodu, a oparcie opuszczamy do tyłu, na tylną kanapę i będzie cała długość do wykorzystania, a zagłówki nie będą przeszkadzać. Pozdrawiam,
Problem rozwiązany

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
4,3
Weekend 1.2 i 80KM 59kW
Fiat Palio II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 180 tys. km
Instalacja montowana przy zakupie nowego auta w 2004r. Przez 80 tys. sprawowała się dobrze. Później różnie bywało i straciłem trochę kasy niepotrzebnie. Firma Czakram - montowała instalację - nie popisała się serwisem, a punkt w Mysłowicach po prostu beznadziejny. Do siedziby firmy Czakram nie ma co dzwonić, pisać i tak "grochem o ścianę" się rzuca. Dopiero przedstawiciel...
4,8
Weekend 1.2 i 80KM 59kW
Fiat Palio II
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Jezeli chodzi o instalacje sprawuje sie w miare dobrze. jest To sekwencyjna instalacja BRC sequent FLy zrobione mam na niej 80tys/km przejechalem ja a jak kupilem to mial 90tys./km instalacja od nowosci w aucie w sumie jest juz 170tys.km nie wiem co bylo robione wczesniej ale wiem co ja robilem takze po krótce ze 4 razy wymieniony filtr fazy ciekłej i lotnej kosz na allegro...
3,5
Weekend 1.6 i 16V 103KM 76kW
Fiat Palio I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Bezpośrednio po montażu instalacja i silnik pracował bez zarzutu - kultura pracy znakomita, spadek mocy nie odczuwalny, spalanie praktycznie takie samo jak benzyny (może 0.5l /100km więcej) Jedyny minus: przy hamowaniu, np przed skrzyżowaniem silnik potrafił zgasnąć. Po regulacji w serwisie - poprawiło się. Po przejechaniu ok 4000-5000 tys km, sytuacja się zminiła. Silnik...
Fiat Palio