Szukaj

Informacje o Fiat Punto I Hatchback 1.2 59KM 43kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Auta małe
Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro Punto trafiło na rynek w 1994 roku, jako następca Fiata Uno i okazało się dużym sukcesem marki. Pionowe światła z tyłu pojazdu, będące pomysłem stylistów Fiata (nie zawierał ich oryginalny projekt Giugiaro) stanowiły charakterystyczny element nadwozia. Model zbudowany został na tej samej płycie podłogowej co Fiat Barchetta i Lancia Y. Pierwsza generacja Punto zdobyła nagrodę Samochód Roku 1995. Produkcję tego modelu zakończono w 1999 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 59 KM (43 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 96 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70,8 x 78,9 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~wojtek
Hatchback 1.2 59KM 43kW
Fiat Punto I
kupiłem ten samochód z Francji przy przebiegu 175.000 km i miałem duszę na ramieniu, dołożyłem do niego około 2.000 zł (zadbany to on nie był), ale potem ... objechana Rumunia, Węgry, Słowacja, nie mówiąc już o Polsce, autko po prostu niezawodne, świetnie się prowadzi, fantastyczna ergonomia, w modelach z Zachodu blacha w ocynku, więc bez rdzy!!! mimo moich 181 cm wzrostu - świetnie się w nim śpi, zrobione przeze mnie 50.000 km i ... łezka w oku przy sprzedaży, podobno do teraz jeździ bez problemów
3,7
~Piccon (mailto:stamor83@onet.eu)
Hatchback 1.2 59KM 43kW
Fiat Punto I
1998 FIAT PUNTO 75 SX 3d (silnik 1242 MPI 8V) NADWOZIE I WNETRZE: Auto male z zewnatrz a duze w srodku - za sprawa szerokiego rozstawu osi, porownywalnego np. z Golfem III (2,47 m). Wygodne wsiadanie do tylu mimo 3 drzwi (fotel pasazera po zlozeniu przesuwa sie do przodu o ponad 20 cm). Szokujacy kat otwarcia drzwi - pelne 90 stopni!!! (jedyny minus tego faktu to koniecznosc uwazania na parkingu, bo drzwi sa dluuugie...). Fotele niezbyt wygodne, kierowca siedzi o jakies 10 cm za wysoko, co przy wzroscie 181 cm troche przeszkadza. Wersja SX nie ma regulacji wysokosci kierownicy ani fotela. Z tylu miejsca duzo (jak na te klase) - jest wygodniej niz np. w 3drzwiowym Golfie III. Kokpit przejrzysty, latwy do utrzymania w czystosci. SX ma seryjny obrotomierz, centralny zamek i elektryczne szyby (ktore sie niestety zacinaja). Bagaznik duzy jak na te klase, niestety oparcie kanapy jest dzielone dopiero od wersji ELX (to ta z kolorowymi zderzakami). Dobre zabezpieczenie antykorozyjne - skok w kosmos w stosunku do gnijacego na potege Uno. Rude sa jedynie elementy zawieszenia (zwlaszcza tylna belka) oraz... miska olejowa. Jedynie na tylnej klapie (okolice zamka i wycieraczki) moze wyjsc "male conieco". SILNIK Bezsprzecznie czolowka w klasie do 1300 ccm. Wszystkie stare silniki OHV (z walkiem rozrzadu w kadlubie) zaprojektowane w latach 50tych i 60tych a ciagle stosowane jeszcze pod koniec lat 90tych (np. Renault Twingo 1239cc, Ford Ka, Ford Fiesta 1297cc, Skoda Felicia 1.3, Skoda Fabia 1.4 MPi) moga od razu modlic sie o rychla smierc na zlomie. Niech idzie razem z nimi tez silnik 1.2 OHC 8v Opla Corsy B, ktory wyciaga raptem... 45 koni, a subiektywnie jest wolniejszy nawet od Fiata Uno 900 OHV! Jedynym godnym pogromca wielopunktowej osmiozaworowej fajerki jest... Suzuki Swift 1.3 SPi (1298 cc, 50 kw/68 KM). WRACAJAC DO TEMATU: Osmiozaworowy Silnik 1242cc z wielopunktowym wtryskiem wydaje sie byc optymalny do tego auta (moc 54 kW/74 KM), laczy dobre przyspieszenie z niskim zuzyciem paliwa (ok.12 s do setki, trasa 5,5 litra, jazda wiejsko-miejska to ok. 7-7,5 litra). Zaleta jest bezkolizyjny rozrzad oraz prosta budowa motoru (2 zawory na cylinder, metalowy kolektor ssacy, MAPsensor zamiast przeplywomierza)- dzieki temu nie trzeba sekwencji jak w 1.25 16v, bo zwykla gazownia mieszalnikowa za 1600-1800 zeta bedzie dzialac idealnie. Maly minus za rdzewiejaca miske olejowa oraz typowo fiatowskie problemy z osprzetem (chwilowe niekontakty na cewkach oraz przede wszystkim obudowa alternatora - to chyba wiedza wszyscy...). A! Ustawiajcie zawory (recznie) co 50000 km! Nie trzeba do tego wielkiej glowy... ZAWIESZENIE Twardawe, nie buja po francusku, dobrze trzyma auto na drodze. Stabilizatory z przodu i z tylu w serii. Przednie wahacze maja niewymienne sworznie, na szczescie nie wybijaja sie zbyt szybko. Tylko tylna belka siada blyskawicznie (rozklepuja sie poduszki mocujace belke do nadwozia oraz sworznie wewnetrzne). Dobre natomiast sprezyny tylne, nie siadaja nawet przy transporcie cementu. NIEZAWODNOSC. Problemy elektryczne - klopoty z uruchomieniem zimnego silnika, zaburzenia jego pracy oraz masa bledow czytanych przy kazdej diagnostyce wynika nie tyle z uszkodzen czujnikow i osprzetu, co z... niewlasciwego umiejscowienia komputera sterujacego!!! Nieosloniety niczym "siedzi" na prawym nadkolu od strony rozrzadu, tuz przy kanale sciekowym przedniego blotnika i musi biedaczyna cierpliwie znosic notoryczne zalewanie woda. Biada, jezeli ktos przy myciu auta nie domknie dobrze maski!!! Na szczescie swiruje tylko wtedy gdy "poczuje" wode, bo gdy jest suchy to nie strajkuje wcale. Wody (zwlaszcza kaluzowej) nienawidzi tez alternator - przy rozgrzanym silniku wjechaniew kaluze skutkuje ... peknieciem obudowy - 300-400 zeta papa... (goracy alternator + zimny prysznic = szok termiczny). Kaprysny silnik wentylatora chlodnicy - jak jest stary to wyje. Tygodnik "Motor" pisal, ze we wszystkich Fiatach z polowy lat 90tych silniczek ten psuje sie zazwyczaj po ok. 80 tys.km, i jest dokladnie tak - moj wyzional ducha przy przebiegu 80004 km!!! Silniczki podnosnika szyb za slabe, wyraznie sie mecza - tak jak silnik tylnej wycieraczki.
3,5
~amodrzewski@poczta.fm
Hatchback 1.2 59KM 43kW
Fiat Punto I
Bardzo nieprzyjemna obsługa w ASO, Panowie są wielce obrażeni że klient nie robi u nich pełnego przeglądu a tylko drobiazgi i na dodatek ma czelność wiedzieć ile będzie do zapłacenia, kosmiczna przebitka w stosunku do tych samych części poza ASO (przykładowo silnik wycieraczek: 220 zł poza ASO, w ASO 380 zł). Wcześniej miałem punto 1,1 55 KM którym zrobiłem 120 tys. km, generalnie punto jest dobre do ok. 100 tys. km potem po kolei do roboty wydech, zawieszenie Bardzo słabe zawieszenie, w porównaniu z prawie dwa razy starszym Renault 19 ´91 z 226 tys. km przebiegu którym jeżdże na codzień punto wypada bardzo blado.

Usterki Fiat Punto I

Liczba wpisów: 100
zanikanie pracy jednego cylindra
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
po przejechaniu ok 20 km, przestaje pracować jeden z cylindrów( świeci kontrolka wtrysku), żeby było śmieszniej często po zdjęciu kapturka świecy i ponownym jego założeniu auto znowu pracuje normalnie (choć nie jest to regułą) a podczas kontynuowania jazdy na trzech cylindrach co jakiś czas auto zaczyna pracować normalnie i za chwilę znowu wykazuje awarię, po ochłodzeniu auta wszystko wraca do normalności tj 20 km normalnie i później zabawa; wymieniłem świece, kable, cewki... bez efektu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Parujące szyby
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • inne
Witam, Gdy wlączę ogrzewanie momentalnie zaczynaja parować mi szyby,nawiew ustawiony może być na maksa a i tak to nic nie zmienia wieje i leci cieple powietrze a szyby cale paruja nie tylko przednia ale wszystkie,dopiero po przejechaniu ok 15 km zaczyna cos sie dziac i odparuje pol szyby ale oczywiscie przy maksymalnym nawiewie zalezy mi na zidentyfikowaniu przyczyny bo mozna oszalec jazda w takich warunkach jest straszna, do tego jeszcze szyba robi się tlusta, Prosze bardzo o pomoc i z gory dziekuje za podpowiedzi
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Falowanie obrotów silnika
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
Problem polega na tym, ze po uruchomieniu silnika obroty zaczynają falować, aż w końcu rosną i silnik stale pracuje na wysokich obrotach. Jeżeli nacisnę pedał gazu i przytrzymam chwilę i puszczę, silnik zejdzie na niższe obroty, ale potem znów zacznie wyć. Wymieniłem silnik krokowy, potem próbowałem zresetować komputer odłączając na noc akumulator. Szkoda mi katować silnik wysokimi obrotami na luzie, a i przeszkadza to w jeżdżeniu. Bardzo proszę o pomoc, bo jestem już mocno zdesperowany.
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Fiat Punto I Hatchback