Szukaj

Informacje o Fiat Siena 1.4 i EL 71KM 52kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu B produkowany w latach 1997-2002. W ofercie Fiata Siena zastąpiła model Duna. Auto powstało w ramach projektu samochodu typ 178, który zakładał stworzenie pierwszego w historii marki auta światowego. W skład rodziny wchodziły modele: Strada, Palio, Palio Weekend (kombi produkowane również w Polsce) oraz Albea. Dzięki atrakcyjnej cenie, Siena zdobyła mocną pozycję na rynku, także w naszym kraju, gdzie powstawała w latach 1998-2002. Jej następczynią jest model Albea.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1372 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 71 KM (52 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 108 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 67,4 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,5
~tinamou
Sedan 1.4 i EL 71KM 52kW
Fiat Siena
Auto produkowane w czasach kryzysu koncernu fiata. Totalna budżetówka, minimalizm i samochód dla najbiedniejszych (czytaj w tamtych latach Europa wschodnia(ew. żeby ktoś się nie obraził centralna). Jeżeli jesteśmy sami w stanie coś w nim zrobić, to można polecić. Jest prosty jak budowa cepa, jednakże niektóre rozwiazania są kretyńskie (np żeby zdjąć miske olejową trzeba zdejmować osłonę od skrzyni(wału korbowego), co niejednokrotnie wiąże się z jej popuszczaniem- mnóstwo roboty). Odpowietrzanie układu chłodzącego to też porażka. Nie mogli dać jednego prostego systemu jak np w e36, tylko parę(chyba 3) odpowietrzniki na rurach wijących się wszędzie... Jedyne co się regularnie sypie to blacha. W zasadzie to boję się jeździć po dziurawych drogach żeby kół nie pogubić albo żeby mi sanki nie wpadły do kabiny. Wszystko gnije. W innych przypadkach wywalają różne elementy. Od alternatorów(wada konstrukcyjna położenia), pomp wody, przez pękające i zapychające się odmy powodujące wywalanie oleju przez bagnet. Jakiś cep zamontował również blaszane przewody hamulcowe na tył. Oczywiście gniją. Generalnie to ciągle się coś wysypuje. Na szczęście jak ktoś ciut ogarnia i ma warunki to sam zrobi większość rzeczy. Strasznie paliwożerny jak na wagę, moc i pojemność. Spalanie podałem dla gazu. Benzyny można odliczyć ze 2 litry na 100.Silnik beznadziejny i same z nim problemy. Silnik starożytny i mułowaty. 69km z 1.4 to słaby wynik. Wynika on też z pojedynczego wtryskiwacza. Nadaje się na szczęście do prostych jedno-punktowych instalacji gazowych, które kosztują 1500 zł. Silnik posiada sporo wad fabrycznych i jest awaryjny. Do tego paliwożerny(pomimo 1t wagi, która nie jest zbyt duża...). Lepiej wziąć 1,6 16v albo 1,2 na listwie wtryskowej(75km), jednakże szukając gazu należy zwrócić uwagę czy ktoś nie przyoszczędził i zamontował monowtrysk. Powinien być 4-wtryskiwaczowy system(tyle ile cylindrów). Na sekwencje szkoda kasy. Jeżeli chcecie więcej szczegółów, to zapraszam do pełnej oceny- wstawiłem tylko fragmenty.
3,8
~valish
Sedan 1.4 i EL 71KM 52kW
Fiat Siena
MiaŁ być passat kombi na początku a tu... Kupiony rozbity za 2000 fiat siena, ok. 1000 na części, ok. 1200 za robotę – gość na kolanie to złożył. Kupę latania, szukania allegro itp. Karoseria wyszła w różnych odcieniach, ale grunt, ze w jednym kawalku i jeszcze jezdzi. Po prostu przyrząd do przemieszczania się za niby małe pieniądze. Jeśli nie masz zaufanego mechanika – lakiernika, który się podejmie sensownie złożyć rozbity samóchod to nie polecam takich akcji. Ale mam to co najcenniejsze – doświadczenie. Raczej drobne awarie. Myslalem nigdy wiecej fiata. Tak szczerze to po 2 latach nabieram przekonania do marki ze wzgledu na koszty eksploatacji. Powoli rozgladam sie za Doblo bo z rodziną na styk sie miescimy w sienie 2 plus 2 foteliki, wiec już nie ma mowy o jeszcze jednej osobie na pokladzie a to nie o to chodzi. Woze tez sporo gratow; gitary, kolumny, wzmacniacze i sporo innych klamotow wiec potrzeba cos wiekszego z rozsadnymi cenami czesci i ogolnie eksploatacji. Wymagan typu xenony, skora, telewizory, elektryczne krzesla, 4s do setki, spojlery itp nie mam. Samochod musi jezdzic i nie kosztowac za duzo, moze miec klime, dobre cd, centralny zamek i el szyby, duzo miejsca i sensowny bagaznik i tu fiat Doblo coraz bardziej mnie przekonuje. A jak bedzie - zobaczymy. Jesli chodzi o wyposazenie to siena bije duzego fiata tylko immobilajzerem i światami awaryjnymi ;) goly i wesoly (moze dlatego tak malo drobiazgow sie psuje bo ich nie ma). Nie kupie go jeszcze raz bo troche wiekszy samochod nam potrzebny ale jak ktos potrzebuje taniego pędzidla to raczej polecam. Kilku moich znajomych, którzy mieli siene a teraz mają inne samochody to dobrze wspominają sienę.
3,2
~Darek Zebski
Sedan 1.4 i EL 71KM 52kW
Fiat Siena
Miałem Fiata Siena i powiem tak jak ktos chce mieć samochód rodzinny za bardzo małe pieniądze to moge polecić.Jak na swoją klase ma bardzo pojemny bagażnik.Jeździłem nim po mieście i nie było żadnych usterek.Z przodu wygodnie ale troche mało miejsca z tyłu ale nie jest źle.Ja swojego sprzedałem za 4500 bo kupiłem inny samochód i zajmował miejsce.I powiem ,że za te pieniądze nie znajdzie sie nic lepszego pod wzgledem rocznika i stylistyki nadwozia( nie rzuca się w oczy może troche zbyt wysoki).Czy kupił bym jeszcze Siena.Teraz napewno nie bo stać mnie na inne marki ale jak ktoś ma male pieniądze to moge polecic.
Średnie spalanie dla Fiat Siena 1.4 i EL 71KM 52kW 1996-2001
8,3
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Sedan 1.4 i EL 71KM 52kW
Fiat Siena
Samochód w jednych rękach od 10 lat, od 2002 roku przy przebiegu 67000km, aktualnie na blacie 203000km. Ma swoje wady, alternator fabryczny wytrzymał i tak długo, bo 6 lat - standardowo dla modelu pękł korpus. Oczywiście korozja, którą udało mi się pokonac, więc aktualnie jej nie ma, wiecznie strzelające ograniczniki drzwi, a poza tym - brak wad! Auto z "luksusów" posiada tylko poduszkę powietrzną kierowcy i centralny zamek z alarmem, w zamian za to nie ma się co psuc :-). Silnik jest nie do zdarcia, tak jak skrzynia biegów i ogólnie cały zespół napędowy. Do aktualnego przebiegu musiałem jedynie wymieniac łożyska z przodu, manszety, silentbloki i końcówki drążków kierowniczych. Oczywiście raz był zmieniany komplet amortyzatorów przy przebiegu ok. 160000 i stanie około 43% każdy. Od 2002 roku jeździ na Castrolu Magnatec 5W40 (wcześniej udokumentowany Mobil 1 5W40) zmienianym co roku (przebieg wypada ok. 7000-10000km), bez najmniejszego ubytku. W silniku jedyna wymieniona rzecz, to naturalnie świece co 20000km i dwa razy uszczelka pod pokrywą zaworów. Przy przebiegu ok. 185000km wymienione zostało sprzęgło kompletne na Valeo. Problemem są nieprzemyślane wszelkie zatrzaski elementów plastikowych, tak, że rozbiórka czegokolwiek dla wymiany np. żarówek kończy się zwykle koniecznością dokupienia plastikowych elementów. Części zamienne są tanie, za wyjątkiem "smaczków" - tutaj silnik 1.4 to po prostu masakra. Silnik krokowy zamiennik to koszt 200PLN, oryginał ok. 500, w czasie gdy dla silników 1.2 i 1.6 to odpowiednio 30-120PLN. Odma, głupi kawałek gumy, nie do znalezienia poniżej 270PLN. Za to części stricte eksploatacyjne znakomitej jakości są śmiesznie tanie - drążek kierowniczy Delphi na ten przykład to wydatek 45PLN, sprzęgło 240PLN. Spalanie to kolejno średnie spalania samochodu przy złożeniu 75% trasa, 25% miasto, maksimum to 100% ruch miejski w tym roku w terenie górzystym w największe mrozy (ok. -24 stopnie Celsiusza) na trasach do 10km. Najmniejsze spalanie to jazda ciągła, nocna, 550km drogą krajową, bez korków, nie przekraczając prędkości 90km/h z dwiema osobami na pokładzie i prawie pełnym bagażnikiem.
10,9
Sedan 1.4 i EL 71KM 52kW
Fiat Siena
Gaz Lovato, założony w 2010 roku, monowtrysk. Moim zdaniem spalanie jest ogromne jak na taką pojemność i moc, ostatnio 3 razy przejechałem 250km na zbiorniku 33-34l. Dotyczy to całkowicie jazdy po mieście, w tym zimy(tylko tyle, bo generalnie auto się zaczęło sypać i miałem dużo kosztownych napraw w osprzęcie silnika). Tak czy siak jest to spalanie tragiczne. Teraz przejechałem 270, co już jest dla mnie sukcesem, mimo że to wciąż 12,6l/100km. Zaznaczam odrazu, że mimo że to są odcinki miejskie, to auta nie tyram, staram się szybko przyspieszyć do prędkości rzędu 70/h, jeżeli jest taka możliwość. Rzadko jeżdżę w korkach. Benzyny przed założeniem gazu brało mi koło 10-11l po mieście(również porażka). Generalnie nie polecam tego silnika. Ani modelu.
10,0
Sedan 1.4 i EL 71KM 52kW
Fiat Siena
Mam te auto od pół roku. Nigdy nie myślałem, iż będę miał fiata a jednak, ponieważ potrzebowałem auto z instalacją gazową na dojazd do pracy i weekendami do szkoły. Przez ten czas, w aucie wymieniłem silniczek krokowy, nie pisząc o olejach itp. Ogólnie jestem miło zaskoczony, auto pewne na wyjazdy, chodzi ładnie na gazie, z korozją też ok. Niestety posiadam wersje ubogą z brakiem wyposażenia praktycznie. Z drugiej strony może to i lepiej bo po prostu nie ma się co psuć w aucie z biegiem lat. Jeśli ktoś potrzebuje samochodu z instalacją gazową to polecam, ponieważ za bardzo małe kwoty idzie kupić ładne sztuki. Silnik 1,4(71KM) jest w miarę ekonomiczny, choć nie wiem gdzie te 71 KM :] heh... Zawieszenie bardzo dobre na polskie drogi, wytrzymałe, dosyć wysokie przez co uwaga w zakrętach, lecz z drugiej strony krawężniki przy parkowaniu są mu nie straszne. Ocena ogólna dobra. Ma swoje minusy i plusy. No ale... Czego możemy oczekiwać za 3-4 tys. zł jeszcze z instalacja gazową. polecam!

Usterki Fiat Siena

Liczba wpisów: 16
Centralny odbija, szyby elektryczne wariują, głośnik przerywa
  • Fiat Siena 1.6 i 16V 101KM 74kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
1) Centralny zamykany z pilota odbija i zaczyna się "dyskoteka" zamka centralnego - słychać jak drzwi się zamykają i otwierają i tak kilka razy. 2) Szyby elektryczne świrują. Po próbie opuszczenia szyba zjeżdża na sam dół, po czym odbija do góry zamykając się. 3) Głośnik przerywa. Raz gra, raz nie. Wszystko to w tych samych lewych (kierowcy) drzwiach. Zabrudzona kostka (wtyczka) łącząca kable wchodzące do drzwi. Trzeba odkręcić gumowy wąż w którym lecą kabelki i przedmuchać wtyczkę. Obrazek ilustrujący o który wąż chodzi znajduje się tu: http://photo.bikestats.eu/zdjecie,52829,drzwi.html
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wycieki oleju
  • Fiat Siena 1.2 8V 75KM 55kW 1997-2002
  • silnik
Witam. Mam problem z wyciekiem oleju z którym nie umiem sobie poradzić.Blok silnika z lewej strony jest cały spocony (to,że uszczelka na pokrywie zaworów trochę przepuszcza to wiem-niedługo będzie regulacja zaworów to przy okazji się ją wymieni).Były wymieniane zimeringi pod wałkami rozrządu-nic to nie dało.Silnik jest mokry raczej w dolnej jego części na takim jakby to nazwać "kwadracie" z jakimś numerem.Druga sprawa to miska olejowa.Jest nowa (ok rok) i non stop wisi na niej kropla.Ostatnio była klejona 5 razy i jakieś 200km bez problemów,potem znowu była mokra.Zużycie oleju to ok 0,1l/1000km.Czy opłaca mi się w takim wypadku ładować w to pieniądze?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zawsze przy pierwszym ruszeniu nie umie utrzymać małych obrotów
  • Fiat Siena 1.2 8V 75KM 55kW 1997-2002
  • silnik
zawsze przy pierwszym uruchomieniu silnika/nawet jak się zagrzeje,ale tez pod warunkiem że silnik nie będzie uruchomiany powtórnie/nie równe są małe obroty,jak doda się więcej gazu i zwolni pedał.Jak auto wyłączy się naok. minute i zapali powtórnie to jest w miarę w porządku ,ale nawet potrafiło to być przy dłuższej jeżdzie nie wiem na razie się męcze
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Siena