Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1747 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 162 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 82,7 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~max
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
Fajne auto, jednak wybitnie usterkowe. Nigdy nie miałem takiej "skarbonki" po doprowadzeniu mnie do ruiny zapadła decyzja o sprzedaży. Na kilka słów komentarza rzec mogę iż wybitnie irytujące ciągłe drobne usterki elektryczne. Na okrągło jakieś komunikaty z komputera to żarówka przepalona (niby) , to awaria jednej lub drugiej poduszki czy napinacza pasów, to znowu czujnika obecności pasażera. Oczywiście po sprawdzeniu u elektryka okazywało się że albo wszystko jest OK , albo usterka była chwilowa i sama minęła, albo gdzieś jakaś kostka czasami traci połączenie. Padający mechanizm przednich wycieraczek oraz silnik tylnej itp, itd. - tych drobiazgów wymieniać można bez końca. Z poważniejszych (koszta jakieś chorendalne) : rozszczelniła się sprężarka klimy, padł wariator, rozrusznik, alternator, mechanizm zamykania dachu, silniczki (oba) regulacji świateł , podgrzewanie lusterek, synchronizator 3 biegu , docisk sprzęgła, poduszka skrzyni biegów, przełącznik zespolony pod kierownicą, rozszczelnił się reflektor itd. Auto tak niskie że haczy nosem na prostej drodze przy niewielkich koleinach (nie wspominając o spowalniaczach, a zimą poprostu tragedia. Trochę śniegu i każde cofnięcie kończy się urwaniem osłony pod silnikiem. Notorycznie urywana aluminiowa rurka od klimy która biegnie 10 cm nad ziemią tuż nad osłoną. Delikatne i czułe zawieszenie które raczej słabo znosi polskie dziury.O częściach eksploatacyjnych nie wspominam bo amory, tłumiki, klocki, tarcze , sprężyny , końcówki drążków, hektolitry oleju, filtry, świece, rozrząd iin. to norma w każdym aucie , ale jak wszystko zsumować (a to tylko 3 lata mojej eksploatacji) to wniosek jeden - auto dla pasjonatów z zasobnym portfelem. Ja okazałem się jedynie pasjonatem. Wrażenia z jazdy owszem - całkiem nieźle, a i 200km/h to też żaden problem i drogi trzyma się idealnie . W miarę ciche, dynamiczne i moim zdaniem piękne. Ogólnie jednak żałuję że ta skarbonka stanęła kiedykolwiek na mojej drodze.
4,7
~slav
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
To auto zawsze mi się podobało ale nie było mnie na nie stać. Teraz jego ceny są przystępne i od paru lat bujam się nim z rodzinką po polskich drogach. Wbrew pozorom Jest bardzo ergonomiczny i pojemny . Przesuwane tylnie siedzenia pozwalają powiększyć przestrzeń bagażową. Wszystko jest przemyslane w szczegółach - lusterka i schowki podświetlane, jeden schowek klimatyzowany, dobra jakość plastików (gorsza welurowej tapicerki). Skrzynia biegów bardzo elastyczna (długie biegi) która wybacza sporo błędów i powoduje że nienamachsz się drążkiem. Zawieszenie dobrze tłumi polskie dziury a przy tym jest mało awaryjne i tanie w naprawie (dużo tanich zamienników). Na trasie 200km/h nie stanowi problemu dla tego auta a przy tym nadal prowadzi się jak po szynach. Nic nie drga , nie trzęsie a i hałas jest znośny - pomimo że najlepsze lata ma już za sobą. Przez okres użytkowania nie zaznałem żadnych poważniejszych usterek a o silniku możnaby zapomnieć gdyby nie jego apetyt na olej , ale ten typ tak ma co opisano nawet w instrukcji obsługi. Jestem zadowolony z tego auta ponieważ spełniło swoją rolę zarówno jako rodzinny dzieciowóz jak i zaspokoiło moje sportowe ciągotki. Dodam że fabryczne nagłośnienie jest dość dobrze zaprojektowanie choć fabryczne radio to przestarzały relikt którego pozbyłem się zaraz po kupnie. Nowe może tak idealnie nie komponuje się z resztą kokpitu ale gra o niebo lepiej. Jeszcze jeden mankament który wymaga podkreslenia to wsteczny bieg który w tych autach potrafi wchodzić z lekkim zgrzytem ale i to stanowi domenę wszystkich Fiatów z tej epoki i nie wymaga ingerencji a raczej przyzwyczajenia. Teraz marzy mi się coś wyższego ale dalej będzie to Fiat (może Sedici...)
4,2
~Tomek
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
Wprowadzeniu Stilo na rynek towarzyszyło kilka poważnych błędów marketingowych. Dla przypomnienia jego premierą praktycznie zbiegła się z premiera toyoty corolli, z którą stilo usiłowało konkurować zaawansowaniem technologicznym. O ile corolla była ikoną światowej motoryzacji produkowaną od lat obaj 70tych, o tyle Stilo było czymś zupełnie nowym. Reklama vs reputacja? Domyślacie się jak to musiało się skończyć. Włoskie samochody są cenione za styl, polot, osiągi i... stosunkowo atrakcyjne ceny. Czy wiecie, że dobrze wyposażone stilo 1,8 na przełomie 2001 i 2002 roku kosztowało ponad 70 tys zł? To się nie mogło udać:) Stilo to całkiem przyzwoity samochód, który stał się chłopcem do bicia dziennikarzy motoryzacyjnych. Do dziś korzystają z tego kompetentni nabywcy rynku wtórnego. Kilkuletnie stilo, z polskiego salonu, z dobrym wyposażeniem to wydatek kilkunastu tysięcy. W zamian kupujemy oryginalne, wbrew pozorom niezawodne auto, o bardzo fajnej stylistyce (3d:), ponadprzeciętnych osiągach i wysokim poziomie bezpieczeństwa. Często od pierwszego właściciela, który na samochód chuchał i dmuchał.
Średnie spalanie dla Fiat Stilo Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW 2001-2006
8,3
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
Tutaj jest pięta Achillesowa Stilo z tym silnikiem, jest to smok paliwowy. Jazda typowo miejska to spalanie 16 l/100 km podczas zimy, w lecie okolice 13. Jazda wyłącznie na trasie to okolice 9 l/100 km. Tak więc jazda mieszana to okolice 11/12 l/100 km. Nie uwierzę w bajki o dużo mniejszych wyczynach, chyba że ktoś jeździ wg zasad zawalidrogi (popularnie zwany eco driving czyli dzięki nam przez światła przejeżdżają 3 auta, tamujemy lewy pas bo rozpędzamy się przez 3 kilometry, jeździmy wg bezmyślnych przepisów 50 km/h na nie wiadomo jakim biegu)to może spadnie z litr czy półtora, jednak przy sprawnym poruszaniu nie ma siły żeby było inaczej.
8,1
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
Auto w mieście spala około 8 litrów przy mało dynamicznej jezdzie, jakies 13 przy bardzo dynamicznej jezdzie da radę uzyskać, w trasie przy 120 spalanie na poziomie 7,4. W trasie z prędkością ~160 kmh spalanie na poziomie 8,6. Jeszcze dwa lata temu auto spalalo okolo 10 procent mniej, aktualnie ma przebieg 214 000 km
9,4
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
Z 1 strony ze względu na LPG jest super, pali średnio 9,5 l na 100, a nie poruszam się wolno. Z 2 strony ceny części do Fiata mega negatywnie mnie zaskoczyły i nie pisze o Aso TYLKO ZWYKLE SKLEPY MOTORYZACYJNE.Nawet naprawa drobiazgu może okazać się kosztowna.

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 41
Zapalenie ASR, ESP i gasniecie pojazdu
  • Fiat Stilo Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 206 tys. km
Witam, mam problem od dnia wczorajszego z moim Stilo. Jest to wersja silnikowa 1.8 (133km). Przebieg auta 206000 Podczas trasy zapaliła się najpierw kontrolka ASR i Check engine oraz były 2 sygnały dźwiękowe. Mimo wszystko auto jechało dalej normalnie. Na postoju został odpiety akumulator i podpięty znowu-błąd zniknął. Podczas jazdy po ok 10 minutach zapalił się błąd ESP i auto zgaslo podczas jazdy. Następna taka sytuacja miała miejsce po ok 20 km, a jeszcze kolejna po przejechaniu ok 100 km. Przy czym po ostatnim zgasnieciu auta podczas jazdy temperatura na zewnątrz zdaniem komputera pokazywała - 39,5 stopnia i pojazd zaczął grzać w środku. Odrazu powiem, że temperatura cieszy była w porządku. Co robić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: matisound@interia.pl awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
2,8
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
RATUNKU - proszę o namiary na seerwis który zna się na rzeczy w okolicy trójmiasta. Przez pierwsze miesiące było ok a potem obroty zaczęły falować a przy hamowaniu gaśnie . 6 wizyt w serwisie MASTERGAS (nie polecam) oraz dwie w ELPIGAZ - ograniczyły się do wgrywania nowych map do kompa i przeprogramowywania. Za każdym razem przy odbiorze zapewniano że już jest OK, a...
4,5
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 152 tys. km
użytkowana przez: 35 tys. km
W swoim fiacie Stilo 1.8 zamontowałem Zavoli Winner. Przejchałem 35 tys km i nie było do tej pory żadnych problemów. Auto bardzo ładnie się zbiera mocy mu na pewno na lpg nie brakuje. Dodatkowo te instalacje są w rozsądnych cenach porównując inne.
3,3
Hatchback 1.8 16V 133KM 98kW
Fiat Stilo
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Do tej pory miałem o zakładzie dobre opinie i poleciłbym każdemu zakład montujący instalacje gazowe. Jednak przy ostatnim montażu zawiodłem się w 100%. Podzespoły nie dość, że były inne niż te umówione przed montażem to i w dodatku za słabe do parametrów auta. Chłopaki odwalili druciarstwo wycinając kawałek dolotu i izolując go taśmą. Wycieli mi rezonator w dolocie....
Fiat Stilo Hatchback