Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Stilo - test Euro NCAP

Auto: Fiat Stilo 2005
Ostatni Fiat Stilo uzyskał 4 gwiazdki w powtórzonych testach ochrony podczas zderzenia czołowego i bocznego. Poprawki uwzględniały ramę kabiny, skrzynię pedałów sterowniczych, panel przedni, nagrzewający się element za deską rozdzielczą oraz zamki w tylnych drzwiach. Ochrona dziecka jest dobra. Jednak w przypadku modelu z silnikiem 1.6, który był testowany, ochrona pieszego uzyskała tylko 1 gwiazdkę.
Ogólne dane auta Uśrednione wyniki testu
Klasa Małe auta rodzinne Bezpieczeństwo dorosłego
Nadwozie coupe Potrącenie pieszego
Masa 1278 kg Bezpieczeństwo dziecka
Ochrona przy uderzeniach

Podwójne poduszki powietrzne, ograniczniki napięcia i napinacze pasów spisują się dobrze wraz ze stabilną oraz mocną konstrukcją. Niestety kierowca doznaje silnego nacisku na klatkę piersiową. Twarde elementy deski rozdzielczej i całego panelu przedniego stanowią poważne zagrożenie dla kolan pasażera i kierowcy. Zanotowano tylko niewielkie zniekształcenie podłogi. System kontroli pedałów pracuje prawidłowo, mimo, że po zderzeniu hamulec był zablokowany. Nie jest to jednak wielka wada.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Bardzo dobry system ochrony zawiera poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, które zabezpieczają również pasażerów na tylnych siedzeniach. Jednak w trakcie testów boczna poduszka pozostała częściowo w siedzeniu. Również obciążenie klatki piersiowej i pleców kierowcy było zbyt wysokie.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 13 pkt (81%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Bezpieczeństwo dziecka 37 pkt (86%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 66 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Testowano wersję Stilo z silnikiem 1.6. Testy 1.4 są rozważane w przyszłości. Krawędź przednia auta gwarantuje niski poziom amortyzacji. Zderzak natomiast nie oferuje żadnej ochrony.

Zabezpieczenie dziecka

Dwójka małych pasażerów była umieszczona w fotelikach Britax Romer Duo Plus, przy użyciu pasów z mocowaniami ISOFIX. Trwała etykieta w siedmiu językach na osłonie przeciwsłonecznej pasażera ostrzega przed montowaniem fotelika na przednim siedzeniu przy włączonej poduszce. 1,5-roczne dziecko było chronione podczas obu testów, 3-letnie: tylko w trakcie bocznego. Niestety nacisk na klatkę piersiową podczas zderzenia czołowego jest nieco za duży.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plus
przodem do kierunku jazdy