Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2446 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 221 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Weathers
Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW
Fiat Stilo
Świetny samochód, który nie sprzedawał się jak powinien przez wysoką cenę na start. Aktualnie utrata wartości sprawia, że za rozsądne pieniądze otrzymujemy pełen pakiet. Bardzo dobre wyposażenie, przyjemne wykończenie (skóra). niezły komfort jazdy i silnik z charakterem który ciągnie nielekkie nadwozie. Auto wbrew pozorom trzeba traktować nie jak hothatcha, a hatchbacka z cechami gran turismo, najprzyjemniej jeździ się nim z prędkościami 100+, elastyczność silnika pozwala na bezproblemowe dotarcie do 200. Spalanie adekwatne do mocy i wagi auta.
4,6
~kawa
Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW
Fiat Stilo
Świetne autko do jazdy na co dzień, dziwię się tym którzy narzekają na wysokie splanie, to ile 2.4 ma palić 6l po mieście? u mnie spalanie oscyluje w okolicach 10l. na 100km więc całkiem dobrze tym bardziej że autem robię krótkie odcinki, w zimie nie zdąży się zagrzać. Co do pracy skrzyni trzeba się przyzwyczaić, na zimnym silniku trochę przyszarpie przy zasprzęglaniu ale ten typ tak ma nic się z tym nie zrobi auto po odebraniu z salonu tak szarpało i każde inne którym jeździłem, po rozgrzaniu biegi zmienia przyjemnie płynnie. Silnik poezja wkręcony na wyższe obroty brzmi pięknie. na niskich obrotach go praktycznie nie słychać bo stilo jest dobrze wyciszone. Przez 16lat i 105tyś. km w zawieszeniu wymieniono tuleje tylnej belki i łączniki stabilizatora, termostat oraz akumulator ciśnienia płynu hydraulicznego w skrzyni reszta to czysta eksploatacja, oleje filtry hamulce.
2,9
~anonim001
Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW
Fiat Stilo
Auto jest zrywne i jak juz jezdzi to daje duuuuuzo frajdy - golfy, passaty i ibizy ten samochod pozera na sniadanie na swiatlach. Przejechalem autem prawie 60.000km w rok. W tym czasie auto spedzilo 3 miesiace na warsztacie. Samochod to pozeracz rowniez pieniedzy. Komfort jazdy jako-tako - siedzenia wygodne, ale zawieszenie twarde - ale co sie spodziewac po samochodzie takich rozmiarow z takim silnikiem, nie wyobrazam sobie, zeby mialo byc miekkie. Kat skretu tragiczny, jak na taki samochod - poprzedni Peugeot 406 kombi o dlugosci prawie 5m byl duzo zwrotniejszy - tutaj zdecydowanie powinno byc lepiej. Fajne jest elektryczne wspomaganie kierownicy, czuc duzo latwiejsze manewrowanie kierownica niz w innych autach. Co sie psuje? Wszystko. Doslownie. Moze napisze, co ja w nim musialem naprawic: 1. Zacisk hamulca tyl - zacial sie w trasie i nie odpuscil az do rozebrania calosci. Kosztu nie podam, bo robilem sam. 2. Blad poduszek powietrznych - plaga dotyczaca 99% tych aut. Zwiazana jest z marnym wykonaniem polaczen na kostkach i ta piekielna mata w siedzeniu pasazera - w moim musialem zamontowac emulator, zeby sie trwale pozbyc bledu maty. 3. przednie zawieszenie + tylnie zawieszenie - znalezienie odpowiednich amortyzatorow na przod to MORDEGA - 3 tygodnie szukalem! Razem z zawieszeniem wymieniony rozdzad - calkowity koszt 2600zl. 4. Naprawa wyciekow z silnika + ponowny serwis hamulcow + naprawa klimatronika - rowniez plaga w tych autach, powod to psujace sie silniczki sterowania nawiewem i temperatura - koszt 2400zl. 5. Kapitalka silnika - silnik ma fabryczna wade w postaci zbyt drobnych pierscieni zgarniajacych na tlokach, przez co szybko sie zapiekaja i auto pali olej w ogromnych ilosciach - do 2l/1000km. Jak ktos uwaza, ze to norma, ten typ tak ma i tak ma byc, to niech sie stuknie w czolo - auto po wymianie pierscieni i uszczelniaczy zaworowych nie bierze ani kropli oleju. Koszt 1500? - w Polsce NIKT poza ASO nie chcial sie tego podjac, a tam wstepny koszt wyceniono na 7000zl PO ZNIZCE + to co po drodze wyjdzie. Okazuje sie, ze polscy mechanicy rozkladaja rece jak sie przyjedzie czyms innym niz astra, golfem czy passatem... no ale coz, taki mamy klimat, taki mamy kraj. 6. mechanizm opuszczania szyby kierowcy. 7. lampy przednie - kolejna plaga - wysiadajace silniczki sterowania reflektorami. 8. pompa paliwa - niewykluczone ze ma to zwiazek z gazem, ale pierwsza pompa wysiadla przy 232000km, w czym 50.000 na gazie, druga po 1300km - obecnie auto stoi unieruchomione w oczekiwaniu na kolejna pompe. 9. sprezarka klimatyzacji - padlo lozysko, niby nierozbieralne, koszt nowej sprezarki klimatyzacji 600 EURO! 10. rolka przy paskach, ktora "sie nie psuje" (slowa ludzi z ASO i kilku mechanikow). Faktem jest, ze samochod byl troche zaniedbany, jak go kupilem - ale jak ktos mysli, ze to auto da sie zrobic tanim kosztem, to nawet sobie nie zdaje sprawy, w jakim jest bledzie. Malo ktory mechanik chce cokolwiek w tym aucie zrobic, a o grzebaniu w silniku a tym bardziej skrzyni biegow juz nawet nie wspominam - poza ASO w Katowicach nikt nie chcial sie tego podjac. Pol biedy, jak powie za wczasu, ze sie nie podejmie - ale wiekszosc po prostu rozgrzebie, cos zepsuje, po czym posklada zepsute spowrotem i powie, ze nie umie i trzeba gdzie indziej jechac. Podsumowujac auto kosztowalo mnie juz ponad 8500EUR razem z montazem gazu i mam dosc. Dlaczego go tak dlugo naprawialem? Bo za kazdym razem myslalem sobie "teraz to juz nic sie nie moze zepsuc, nie ma szans!" - i kilka dni pozniej wysiadalo wlasnie to, co sie zepsuc nie moglo. Jedyne, co sie nie zepsulo jeszcze a powinno wg wszystkich juz dawno, to polautomat Selespeed. Za wciskanie w fotel po kickdownie mozna sporo wybaczyc - ale bez przesady, sa jakies granice. Nie kupilbym go ponownie, za zadne pieniadze.
Średnie spalanie dla Fiat Stilo Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW 2001-2006
11,4
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW
Fiat Stilo
Jestem posiadaczem STILO w wersji ABARTH od 3 miesięcy. Jazda po Warszawie w normalnych ulicznych korkach to 12.5 l/100 km, mniej się raczej nie da chyba że dosłownie muskamy pedał gazu wtedy spalanie na poziomie 10.5l - jednak taka jazda jest dość męcząca. Zważywszy że silnik stety nie ma turbo przymieżam się do założenia instalacji LPG - spalanie podobno podobne co na Bp, a koszty dużo zakupu paliwa, dużo niższe przy frajdzie z jazdy samochodem o takiej mocy. Dla mnie samochód rewelacja - miejski bolid. Stosunek jakości/wyposażenia do ceny zakupu oceniam 9/10 !!! Nowy samochód kosztowal podobno coś około 100 tyś. zł - ja swój zakupiłem za 19.5 tyś zł (rocznik 2002 z przebiegiem 88000 km).
11,3
Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW
Fiat Stilo
Uzywek nie warto kupowac - z reguly zajechane do granic. Koszty nowych czesci to tragedia. Nie dosc, ze nigdzie sie ich nie da dostac (poduszki silnika nawet w ASO nie potrafili zamowic z Wloch!), to jak juz sa to mega drogie. Mowa tutaj nawet o niektorych czesciach eksploatacyjnych.
12,4
Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW
Fiat Stilo
Szybki, zwinny, tanie części, a do tego wygodny nawet na 215/45/17. Skrzynia to poezja, po 4 latach jeżdżenia manualną 6-stką odczuwa się komfort. Opony 1600 zł., amorki 1500 zł., zawieszenie 1500 zł., rozrząd, filtry, oleje 1500 zł., co chcieć więcej. Zakup 14 tyś., finalnie około 20 tyś., a auto jak nowe - POLECAM :-)

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 41
Zapalenie ASR, ESP i gasniecie pojazdu
  • Fiat Stilo Kombi
  • instalacja elektryczna
  • 206 tys. km
Witam, mam problem od dnia wczorajszego z moim Stilo. Jest to wersja silnikowa 1.8 (133km). Przebieg auta 206000 Podczas trasy zapaliła się najpierw kontrolka ASR i Check engine oraz były 2 sygnały dźwiękowe. Mimo wszystko auto jechało dalej normalnie. Na postoju został odpiety akumulator i podpięty znowu-błąd zniknął. Podczas jazdy po ok 10 minutach zapalił się błąd ESP i auto zgaslo podczas jazdy. Następna taka sytuacja miała miejsce po ok 20 km, a jeszcze kolejna po przejechaniu ok 100 km. Przy czym po ostatnim zgasnieciu auta podczas jazdy temperatura na zewnątrz zdaniem komputera pokazywała - 39,5 stopnia i pojazd zaczął grzać w środku. Odrazu powiem, że temperatura cieszy była w porządku. Co robić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: matisound@interia.pl awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Stilo Hatchback