Szukaj

Informacje o Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 2001-2007. W ofercie Fiata, Stilo zastąpił parę Bravo/Brava. Model omal nie doprowadził do bankructwa włoskiego koncernu i okazał się jedną z jego największych wpadek. Stworzenie Stilo kosztowało 850 mln euro, kolejne miliony pochłonęła gigantyczna kampania reklamowa. Mimo udanej konstrukcji i wielu nowatorskich rozwiązań technicznych, model sprzedawał się słabo. Nie zmienił tego face-lifting przeprowadzony w 2005 roku. W 2007 roku Stilo został zastąpiony przez nowego Bravo.

Dane techniczne Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005

Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 255 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005

Liczba ocen: 196
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~jeen
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Długo się zastanawiałem nad całokształtem oceny mojego Stilo, gdyż mam bardzo mieszane uczucia co do niego. Z jednej strony miałem już go serdecznie dość (sprzedany) a z drugiej strony spędziłem w nim 100 tys drogi i nie zdechł na drodze ani razu. Ogólne wrażenia Stilo są bardzo pozytywne. Ja posiadałem wersje Dynamic w pięknym śliwkowym kolorze. Największy plus to wyposażenie, wczesne wersje były bogato wyposażone w standardzie co miał: dobrej jakości materiał na tapicerce, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, dwustrefową klimę, tempomat, komputer pokładowy, niezłe radio, dużo schowków, podgrzewane siedzenia, lampki sufitowe 5x, lusterko w osłonie przeciwsłoneczne- podświetlane, klimatyzowany schowek, ASR, ESP, składny przedni fotel pasażera ! mogłem przewieź szafę z IKEA zamykając tylną klapę! , duży zbiornik spryskiwaczy, podłokietnik, tylna kanapa regulowana, stolik na fotelu pasażera, podłokietnik tylnej kanapy ze schowkiem i uchwytami na kubki, Kupiłem Fiata bo w tej cenie nie mogłem dostać nic innego z tempomatem :). Na Plus: dynamika, świetny silnik, niestety głośny jak to diesel, nierdzewiejąca karoseria (jeżeli Wam coś rdzewieje tzn że było tam walnięte), komfortowe fotele, składana, regulowana i przesuwana tylna kanapa; pewne prowadzenie nawet przy 160-170km/h; dość dobry zestaw grający (miałem bez sub ale teraz mam C4 z fabrycznym zestawem i jest tragedia)), w środku bardzo przestronny, dużo miejsca nawet dla wysokich osób; mnóstwo schowków, bogate wyposażenie. Minusy: drobne usterki, których w pewnym momencie nie chciało mi się już naprawiać co spowodowało, że samochód był w opłakanym stanie. Liczba usterek przez 8 lat i 100 tys (kupione z 156 tys na liczniku): sprężyny z przodu, regeneracja tylnej belki (to już bardziej eksploatacja), przepływomierz powietrza (jedyna największa usterka), regeneracja tylnego zacisku hamulca, dwukrotnie urwane osłony pod silnikiem (wiem, że to moja wina ale dla mnie to usterka bo przód był nisko zawieszony), problemy z błędem ASP, ASR (raz wymiana czujnika włącznika stop - pod pedałem, za drugim razem przeczyszczenie bezpiecznika (!!!), problemy z błędem poduszki powietrznej (kostka pod siedzeniem), wymiana z trzech aku bo padały przez usterkę oświetlenia schowka (żarówka się świeciła mimo jego zamknięcia), wymiana wkładu lewego lusterka (nowy wkład też później był do wymiany), wymiana wężyka doprowadzającego paliwo, padły dwa siłowniki (aktywatory) regulujące nawiew (klima dwustrefowa), padło radio, wymiana zamka tylnej klapy (dwa razy), problemy z światłami tył - brak szczelności (nie wymieniałem), padł mechanizm zamykania szyby, padł wentylator nawiewu, silniczki regulacji wysokości reflektorów,
4,2
~Nacięty_na_diesla
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Stilo posiadam od roku czasu. Samochód ogólnie oceniam na 4.0. Dla tych którzy zamierzają kupić ten model polecam szukać lepszych wersji wyposażenia i chyba polecę jednak benzynę + lpg ze względu na koszty eksploatacji i koszty jazdy... Watro prześledzić fora żeby wiedzieć na co konkretnie zwracać uwagę przed zakupem. Samochód kupiłbym ponownie, ale z benzynowym silnikiem. Jest to samochód ogólnie niedoceniony więc ceny zakupu na rynku wtórnym są niższe, a wyposażenie ma zwykle lepsze niż konkurencja. Wewnątrz sporo przestrzeni. Pozdrawiam:)
2,8
~Leon
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Po ponad 3 latach użytkowania i przejechaniu 70 tys. to drugi raz nie kupię nie polecę... WYSTRZEGAJCIE SIĘ FIATA ! Zepsuło mi się w nim wszystko, a jeśli się jeszcze nie zdążyło zepsuć to na pewno zaraz zepsuje się... i nie ma tu mojej złośliwości padało mi wszystko w tym aucie od zawieszenia hamulców, silnika, wycieraczek, zamków, uszczelek, spryskiwaczy... i takim sposobem kupiłem drugiego stilo w częściach :P moja stara polówka była niezawodna, a tu non stop coś i niby wszystko ok, a jednak małe usterki dobijały mnie i miękkie zawieszenie pękające przednie sprężyny i łożyska... niskie zawieszenie te auto jest fajne na autostradzie bardzo ekonomiczny silnik i tu koniec zalet tego auta.

Raporty spalania Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005

Liczba raportów: 236
Średnie spalanie dla Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Witam jestem włascicielem Stilo 3d od pol roku. Autko jesli chodzi o spalanie bardzo oszczedne jak na swoje dosc dobre osiagi oraz komfort jazdy. Jezdze glownue po mniescie do pracy i czasami poza miasto na weekendy. Srednie spalanie w cyklu mieszanym wg komputera prawie zawsze wychodzi w okolicy 6l. Dodam ze nie bawie sie w ekonomiczna jazde jezdze raczej dosc dynamiczie aczkolwiek przewidywalnie. Najwiecej po miescie przy dosc ostrej jezdzie wyszlo mi nieco ponad 7l. Na trasie Stargard - Kolobrzeg i spowrotem lacznie jakies 250km z predkosciami nie przekraczajacymi 110km/h wyszlo 4.8l. Ogolnie jestem zadowolony z jazdy denerwuja tylko drobne usterki ktore niestety ale zdarzaja sie stosunkowo czesto.
5,0
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Witam, maxymalne spalanie jakie osiagnalem byla to zima -15, ciagle ruszanie ze swiatel z butem w podlodze 80%miasto 20% trasa wynik na calym baku wyszedl 6.4 i chocbym nie wiem jak sie staral nic wiecej sie nie dalo :) posiadam autko ok 8miesiect, wiec jestem w stanie cos napisac jednak . minimalne spalanie latem 2osoby , trasa ok 350km 3.8l nie bylo emeryckiej jazdy ,po prostu lekkie muskanie gazu predkosc 80-100km/h . zas jesli chodzi o srednie spalanie na calym baku akurat wyszlo mi 4.7 temp powietrza ok 3°C. Bylo kilka tras 4 dorosle osoby na pokladzie,predkosc jedna trasa max 100km/h, zas druga dluzsza trasa predkosc autostradowa 120-150km/h od tankowania do rezerwy zrobilem1 Rowniutko 1000km. Oczywiscie zanim.sie auto.rozgrzalo, caly czas ogrzewanie chodzilo i oczywiscie zimowki 15' 195. Mysle , ze kolejne lato na calym baku uda sie zrobic spalanie rzedu 4litry spokojnie, na letnich nie ma takiego oporu toczenia i sama temperatura pomoze :D Jesli chodzi o usterki, drobne *******y, choc czasem moga wkurzyc ale nie jest to nic powaznego, jesli sie wymieni wszystko na czas na spokojnie to autko posluzy. Bardzo polecam niezdecydowanym, lecz najlepiej sprawdzic na stacji diagnostycznej, autko bardzo pakowne jak na 3d,z tylu kazdy znajomy sie dziwi ze u niego w sedanie jest mniej miejsca niz u mnie z tylu
5,9
Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Fiat Stilo
Naczytałem się rewelacyjnych opinii i skusiłem się na 1.9 JTD 115km. - i to był w moim przypadku błąd. Przesiadłem się z fiata 1.2 lpg i widzę niestety tylko wzrost kosztów - za przejechane 100km i za eksploatacje diesla. Naprawy związane tylko z silnikiem pochłonęły już ok 4000zł i czekają mnie kolejne. Spalanie. Bajki o średnim spalaniu do 5l to totalna bzdura! przy normalnym użytkowaniu. Średnie spalanie jest indywidualne dla każdego egzemplarza z tego co widzę:). Jadąc "eko" czyli mordując silnik i dwumase wychodzi 4,8l (dystans 200km), po mieście podjazdy do 5km (zima) ok 10l. jazda po mieście 30-40 km ruch umiarkowany niecałe 8l. Autostrada do 100km/h ok 5l, autostrada do 120km/h ok 6l. Mi średnio na dystansie 5000km gdzie 70% to autostrada wyszło 5,8l/100km, a staram się jeździć oszczędnie. Mój wniosek - tak kupiłbym stilo ponownie, ale z silnikiem 1.4+lpg lub 1.6+lpg bo naprawy znacznie tańsze i koszt jazdy również. Mam nadzieje, ze komuś się ten komentarzy przyda. Pozdrawiam :)

Usterki Fiat Stilo

Liczba wpisów: 37
Spadające obroty przy hamowaniu i dojazdach
  • Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005
  • lpg
Witam. Problem tkwi w tym że przy dojazdach do skrzyżowań lub hamowaniu tylko na lpg silnik raz gaśnie całkowicie a raz obroty spadają do około 500 i wracają na normalny poziom( 900) . Wszysto to raz się dzieję 3 razy dziennie a raz nawet przez 2-3 dni bez objawów.? Posiadam od 2003 r instalację sekw. ELPIGAZ auto to Fiat Stilo 1,6 16V 103km. rok prod.2003, 107 tyś.km. Reduktor wymieniony 2 tyg.temu ,( był ELISA AG a teraz jest Scorpion mini) wtryski czyszczone ( są SW 4-sekw. HJ544.07) , komputer wymieniony w 2005 r ( był ELISA 4-cyl jest STELLA/ELISA 4 cyl) , świece wymienione 3 tyg. temu ,przepustnica czyszczona.Proszę o pomoc bo mechanicy i gazownicy już rozkładają ręce.Sam już nie wiem czy do tego auta jest preferowany gaz lub czy może innego typu.? Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
CHECK ENGINE i jakies klekotanie pod pokrywą zaworów w okolicy korka oleju.
  • Fiat Stilo Hatchback 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW 2005-2007
  • silnik
Proszę o pomoc. Jadąc z góry wrzuciłem na luz, i nagle pojawił się komunikat check engine. od razu sie zatrzymałem, i otworzywszy maskę usłyszałem jakis dziwny klekot jakby szkła ktos nasypał do silnika (muszelki z ropy naftowej albo co...a tankowałem ultimate!)Wyłączyłem, poczekałem i nadal problem był. Auto zostało zwiezione do serwisu, na zajutrz odpaliło normalnie. Za drugim odpaleniem komunikat zniknął. Wykazano błąd mechanicznego zablokowania zaworu przepustnicy powietrza. Czy to mogło spowodować klekotanie silnika? Dodam tylko, że pod korkiem oleju jest zadziwiająco sucho, oleju na bagnecie jest full. Czy jest prawdopodobne ze się cos mogło przytkac w silniku?Proszę o pomoc w diagnozie, mój mejl: [email protected] awaria przepustnicy? nic narazie nie zrobiono
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Słyszane stuki podczas przyspieszania i hamowania.
  • Fiat Stilo Kombi 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005
  • układ napędowy
Jadę drogą i zaczęło coś lekko stukać przy przyspieszaniu i podczas hamowania nie wiedziałem co się dzieje nie znam się na tym więc pojechałem do serwisu. Myślę ze nic wielkiego nie mogło się stać auto ma dopiero 50.tyś km. Można powiedzieć że jestem takim niedzielnym kierowcą... W serwisie od razu powiedziano mi że to łożysko koła przedniego (lewe). No to mechanik zabrał się do roboty czekałem może 1.5h i autko do odebrania cena za taką przyjemność to 400zł no zatkało mnie myślałem że takie łożysko jest tanie patrze na allegro a tam 130zł więc nie wiem za co wzięli 400zł!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz