Szukaj

Informacje o Fiat Tipo I 1.6 i.e. 90KM 66kW 1988-1991

Lata produkcji: 1988 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz

Dane techniczne Fiat Tipo I 1.6 i.e. 90KM 66kW 1988-1991

Produkowany od 1988 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1585 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 123 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Tipo I 1.6 i.e. 90KM 66kW 1988-1991

Liczba ocen: 20
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,2
~Aice
Hatchback 5d 1.6 i.e. 90KM 66kW
Fiat Tipo I
Witam. Moj pierwszy samochod, kupilem go w roku 2008r, mialem wtedy 18 lat, bardzo mala wiedze o samochodach. Gdy szukalem samochodu, nic poza cena nie mialo dla mnie znaczenia. A wiec tak znalazlem, rok 1988, przebieg wtedy cos okolo 120.000. Blacha w ocynku. Kupilem go za wszystkie jakie mialem pieniadze, praktycznie nie sprawdzajac samochodu, owszem bylem ze znajomym, ale to byl taki szybki rzut oka. Znajomi, powtarzali mi jaki Fiat jest zawodny, zwlaszcza w takim wieku, niektozi smiali sie ze jest starszy odemnie. A wiec tak co moge powiedziec, pierwszy rok uzytkowania, bezawaryjny, drugi rok rowniez, no i teraz leci 3 rok i nic. Nie wsadzilem do tego samochodu, pieniedzy. Pamietam moze pare groszy na jakas gume pod tlumik, czy spawanie. Jezdzilem dlugi czas tym samochodem, pozniej sprezentowalem go dziadziowi, i do tej pory bezawaryjnie jezdzi. Samochod autentycznie ma przebieg okolo 150.000 teraz. Lekko pordzewiale progi, ale karoseria jest w ocynku wiec jeszcze duzo wytrzyma. Jezeli mial bym kupic jeszcze raz ten samochod, na pewno bym sie nie wachal. Rozstalem sie z nim poniewaz wyjechalem za granice, ale oczwyscie samochod zostal w rodzinie, i na pewno zostanie. Chociaz mialem kilka ofert kupna. Jedyna wada samochodu jest spalanie, miasto okolo 10l/100km, na trasie raz zszedlem do okolo 7l/100km. Pozdrawiam i polecam tego wspanialego Fiata w 100% !!
3,5
~wieńczysław
Hatchback 5d 1.6 i.e. 90KM 66kW
Fiat Tipo I
rewelacja, jak na swoje lata, za nic bym go nie oddał, ani nie zamienił. zżyliśmy się, potrafimnie zaskakiwać, zupełnie pozytywnie, jak i trochę mniej, jak na seniora -ma swoje humnory, ale trzeba je uszanować. ogólnie jeden z lepszych modeli FIATA w historii, samochód roku 1988. wciąż mi służy i pewnie będę jego ostatnim właścicelem. co by nie mówić to użyteczna z niego maszyna
4,2
~K.W
Hatchback 5d 1.6 i.e. 90KM 66kW
Fiat Tipo I
Moje pierwsze auto.Cały czas pałowane odziwo silnik dynamiczny (dawał rade).Niby wyciąga 180km/h,jechałem 195km/h w niemczech na banie z gory i straciłem wycieraczki.hamulce zawiodły dwa razy (całe szczęście ze sa chodniki i ze był dobry ręczny he he).masa drobnych usterek elektrycznych w silniku.koszty naprawy śmieszne od 10,- do 40,-.

Raporty spalania Fiat Tipo I 1.6 i.e. 90KM 66kW 1988-1991

Liczba raportów: 19
Średnie spalanie dla Fiat Tipo I 1.6 i.e. 90KM 66kW 1988-1991
8,9
l/100 km
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

20,0
Hatchback 5d 1.6 i.e. 90KM 66kW
Fiat Tipo I
Tipo 1.6 DOHC, drogie w utrzymaniu. Gazu palił 19-23, benzyny około 16 litrów po mieście. "Oszczędniej" było jeździć na gazie.. Części do auta pasują od wersji modelów 1.8 i 2.0 przez co są dużo droższe niż do zwykłej 1.6. Ale auto dynamiczne, nie pozorne a szybkie. Na gazie dużo zrywniejszy niż na benzynie, wysoko obrotowy, być może tylko w moim przypadku ale tak jakoś było. Gaz był jednopunktowy, wielkokrotnie regulowany, jednak to nic nie dawało, stąd ciągle takie duże spalanie. Jeśli tyle by miał palić silnik 2.0 16V, to ok, ale nie 1.6 DOHC.
8,7
Hatchback 5d 1.6 i.e. 90KM 66kW
Fiat Tipo I
Ceny części tanie i łatwe w montażu. Wszystko jest na wierzchu i pozwala to na szybką wymianę podzespołów. Spalanie benzyny nie jest wielkie ani też za małe. W sam raz aby za nie duże pieniądze przemieszczać się z punktu A do B.
7,9
Hatchback 5d 1.6 i.e. 90KM 66kW
Fiat Tipo I
model DOHC ... najpierw drogi remont (części musiałem zamawiać w salonie fiata, bo na stanie w magazynie ich nie mają, i trzeba troche czekać) ale po remoncie bajka... spalanie jak na moc silnika jest przyzwoite, przyspieszenia jak na silnik 1.6 są bdb :D

Usterki Fiat Tipo I

Liczba wpisów: 20
Elektryczne szyby przestały działać
  • Fiat Tipo I
  • inne
Wsiadłem do samochodu i od razu po odpaleniu silnika moja dziewczyna nacisnęła przycisk do opuszczenia szyby od strony pasażera. Szyba się uchyliła tyle ile chciała moja dziewczyna. Jednak już zaraz po tym chciała ją unieść do góry z powrotem i okazało się że już się nie da. Co dziwne jak spróbowałem od mojej strony czyli kierowcy uchylić drugą szybę również okazuje się że nie działa. Więc silniczek od podnoszenia odpada bo w każdych drzwiach jest oddzielny, a nie możliwe żeby od swojej strony spaliła obydwa (również od strony kierowcy). Proszę o pomoc w tej sprawie bo autko stoi na mrozie i w padajacym śniegu z uchyloną szybą. Z góry dziękuję za pomoc! nie wiem
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy
Pływające obroty silnika.
  • Fiat Tipo I
  • silnik
Silnik w pewnym momencie wpadał w rytmiczne falowanie 1500-2500 obrotów i nie reagował na pedał gazu, po mocnym i długim wciśnięciu czasem dało się go wybudzić i działał dopóki chodził powyżej 3000 obr, jak tylko schodził na chwile poniżej to znów wpadał w trans. Pomagało wyłączenie silnika i po ponownym odpaleniu wszystko było ok... do czasu :) Po tygodniu mu się pogorszyło i zaczął falować częściej aż w końcu popsuł się na tyle że restart silnika przestał pomagać - falował cały czas. Uszkodzony silniczek krokowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Brak mocy
  • Fiat Tipo I 1.6 83KM 61kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
Brak mocy, szarpanie samochodem w czasie jazdy, zapala się lampka ECU. Podłączenie do komputera wykazało zwarcie zasilania sondy lambda do masy. Pomiary wykonane omomierzem na sondzie lambda wykluczyły jakiekolwiek zwarcia zasilania sondy. Po ponownym rozgrzaniu silnika i podłączeniu miernika do sprawdzania pracy sondy pracowała w pełnym zakresie bez jakichkolwiek usterek. Skasowanie błędów komputera i ponowne sprawdzenie po pewnym czasie ponownie wykazało wadliwą pracę sondy lambda. Podczas jazdy próbnej okazało się, że kontrolka pracy ECU zapala się i po pewnym czasie gaśnie. W czasie gdy świeciła się kontrolka ECU auto wyraźnie traciło na mocy i nie rozwijało prędkości a wręcz zwalniało. Podczas pomiaru ciśnienia podawanego przez pompę paliwa okazało się, że układ ma różnicę 0.1 bara od normy. Ale pomiar wydajności pompy wykazał różnicę 30% in minus. Wymiana pompy paliwa na nową.
Oczekuje na rozwiązanie