Szukaj

Fiat Tipo II Hatchback Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW od 2020

Informacje o Fiat Tipo II Hatchback Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,1
~PM...ex
Fiat Tipo II
Hatchback Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Cześć. Samochód kupiony jako dwuletni leżak w salonie. Bez awarii jak narzazie do 20 tys. km. Silnik na zimnym głośno pracuje, ale tak to jest przy trzech cylindrach. W zakresie jazdy i wyprzedzania nawet zwinny - na autostradzie przy 140 spokojnie można dodawać gazu i reaguje na pedał przyśpieszenia.. Zauważyłem, że na zimnym szybko obroty spadają do normalnego poziomu jazdy...hmmm ekologia? Trzeba również moim zdaniem olej wymieniać co 10 tys. max, a nie co 15 tys. Olej szybko nabiera koloru przepracowania i w mojej ocenie, aby nie powstawały nagary trzeba go wymieniać. Jeździłem innymi autami prosto z salonu i tam taki kolor oleju po cyklach 10 tys. km. pojawiał się dopiero po 120 -140 tys. km na liczniku. Pozdrawiam.
Dodane 2 miesiące temu
4,3
~Krzysztof
Fiat Tipo II
Hatchback Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Samochód kupiony świadomie czyli z jego wadami i zaletami, po jeździe próbnej. Wersja city life + dodatki (czujniki przód, tył i kamera cofania, tempomat, dojazdówka, podłokietnik tył, i parę dupereli). Rocznik2020 kupiony w kwietniu 2021 w cenie w/g mnie bardzo dobrej bo 67000. Miał przejąć zadania umierającego Punto II fl i dołożyć więcej komfortu. Z tej roli wywiązuje się bardzo dobrze. Silnik od początku mi nie przeszkadzał. Nie urywa kół ale i nie jest zawalidrogą. Duże dobre auto. Trochę nielogicznych(denerwujących) rozwiązań jak np. wycieraczki włączane pokrętłem a nie wajchą ale idzie przywyknąć. Po tym jak jeździli nim znajomi to zawsze byli zaskoczeni na +. Lubię go.
Dodane 4 lata temu
4,9
~Łukasz
Fiat Tipo II
Hatchback Facelifting 1.0 T3 Turbo 100KM 74kW
Po przesiadce z dużych aut (Durango, Espace) jestem bardzo zadowolony z faktu że człowiek nie męczy się po długich odcinkach. Auto bezawaryjne (Chorwacja, Dania) nawet się nie zająknie. Części bardzo tanie, przy delikatnej nodze w trasie 5,6l rekord, koło komina 7l. Jeździłem Tipo 1.4 ale 1.0 jest dużo zrywniejszy, fajny, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony :)
Dodane ponad rok temu

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 16
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Dodane 2 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Dodane 2 lata temu
1 komentarz
Wadliwe drążki stabilizatora, błędy sond lambda, zabezpieczenie podwozia
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW 2016-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Drążek ma luzy już po 30 tyś km i objawia się stukami i jest denerwujące, po wymianie spokój i niewielki koszt. Powtarzający się błąd sond lambda 1 i 2. przy 50 tyś km po wymianie jak narazie brak błędów. Warto zabezpieczyć podwozie antykorozyjnie jak to w każdym nowym samochodzie na rynku, ale nie było poważnej rdzy.
Dodane 9 miesięcy temu
2 komentarze
Fiat Tipo II Hatchback Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów