Szukaj

Informacje o Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Auta małe
Druga i ostatnia generacja Uno została zaprezentowana w 1989 roku. Model otrzymał solidnie odświeżone nadwozie o znacznie nowocześniejszych i zaokrąglonych kształtach, a także odnowione wnętrze i nowe wyposażenie. Choć w 1993 roku Uno został zastąpiony przez Fiata Punto, model nie zniknął z produkcji. W latach 1994-2002 produkowano go w Polsce, a do 2004 roku w Maroku. Do dziś Uno sprzedawany jest m. in. w Brazylii (jako Fiat Mille) oraz niektórych krajach afrykańskich.
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 899 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 39 KM (29 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 65 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 65 x 67,7 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Mannello
Hatchback 0.9 39KM 29kW
Fiat Uno II
Samochód wspaniały, mamy 2019r, a ja nadal Go Kocham, to mój pierwszy samochód już od 6 lat i nie zamierzam go zmieniać na inny, przebieg stale rośnie, wróciłem nim właśnie z trasy 800km i jak zawsze bajka, śmiga po autostradach i expresów-kach, aż miło, towarzyszył mi również kilkukrotnie w wyprawach do Sandynawii. Zafundowałem mu w 2014r gruntowną konserwację od wewnątrz i zewnątrz, zostały zaspawane ubytki - dziury w podłodze blisko drzwi, w 2018r wymieniłem progi na nowe, jest garażowany i rudej na nim z zewnątrz poprostu nie widać, karoseria jest wolna, wszystko co rdzewiało, zostało naprawione/wymienione, np. nowe błotniki. Miałem w 2018r zderzenie z sarną, poszło: lampa, zderzak, atrapa, pogięta maska i nowo pomalowany i w ogolę nowy błotnik(ból) - znajomi mówią-weź złomuj... koszt naprawy zamknął się w 400zł, maska wyklepana, błotnik wyklepany, nówka zderzak 100zł, lampa 60, atrapa 40, na karoserii widać małe fałdki, ale wręcz nie rzuca się w oczy i nadal służy... naprawy za grosze, wymieniłem w nim już dużo rzeczy: np. alternator, pompa wody, termostat, pasek klinowy, pompka spryskiwaczy tył, nowy przełącznik zespolony z przekaźnikami i wiele innych, w środku doposażyłem w klapkę schowka, słonecznik z lusterkiem, zapalniczkę, zegarek, popielniczkę, kieszenie drzwiowe, radio z bluetooth głośnomówiące i 4 głośniki, relingi, nowe zamki. Nie sprzedam.. będę dbał, woskował i nim jeździł.. tani w utrzymaniu, naprawy nie są kosztowne.
3,9
~maciekm990
Hatchback 0.9 39KM 29kW
Fiat Uno II
Uno jest świetnym samochodem na pierwszy samochód, tak jak było to w moim przypadku. Można się na nim naprawdę wiele nauczyć ze względu na jego prostotę, małe wymiary i doskonałą widoczność. Pali bardzo mało 6,3 l/100 km Pb i ok 7,7 l/100 km gazu. Instalację gazową założyłem pół roku po zakupie przy przebiegu 57 tyś. Dzięki temu podróżuje się prawie za darmo :), jednak jeżeli mało się jeździ nie warto inwestować w gaz, ponieważ silnik bardzo wolno się nagrzewa przez co gaz bardzo późno się załącza( zimą nawet do 4 km). Oprócz polecenia jako samochód dla młodego kierowcy, polecam również dla nie zamożnych osób, ponieważ jest to samochodzik mega tani w utrzymaniu oraz sam zakup samochodu w niezłym stanie z małym przebiegiem zmieści się w 2000 zł. Jedynym mankamentem, na który trzeba zwrócić uwagę przy zakupie jest ruda, którą niezabezpieczone uniaczki wręcz kochają :). Poza tym jednak silnik 0.9 do tego samochodu jest za słaby(39 KM), więc polecam zakręcić się wokół troszkę mocniejszego motorka.
3,5
~Stach
Hatchback 0.9 39KM 29kW
Fiat Uno II
Świetny samoxchód na początek przygody z motoryzacją. W kieropwnicy czuje się każdą nierowność w drodze, przez brak jakiegokolwiek systemu wspomagania jazdy/hamowania/itd . zawsze wiesz co się dzieje z autem. Ascetyczny, ale za to baardzo tani w eksploatacji (ubezpieczenia i paliwo+ ceny poza ASO części np. komplet tarcz i klocków z wymianą opkoło 100 pln), całkiem pojemny (dla dwóch osób). idealny do miasta.-zaparkujesz w każdą dziurę. Za słaby silnik i zbyt mało komfortowy, jako auto w trasę. Jako auto na początek i do miasta polecam gorąco. Może mnie się trafił dobry egzemplarz, ale narzekać nie mogę. PS: O dziwo w tym już 10-letnim aucie brak jakichkolwiek oznak korozjii.
Średnie spalanie dla Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
6,1
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Hatchback 0.9 39KM 29kW
Fiat Uno II
Nie jestem typem rajdowcy .. bo i nie ma czym pogonić ;) Ale trzeba przyznać, że autko pomimo beznadziejnego wyposażenia i braku jakichkolwiek systemów zabezpieczeń (chociażby AirBag, ABS) sprawuje się super. Ja w swoim odremontowałem silnik - uszczelki, nowe tłoki i pierścienie. Koszt ok. 1200zł+robota po znajomości. I teraz autko będzie żyło dłużej, tym bardziej, że ruda nie atakuje bo autko stoi w garażu :) ... niestety niedługo pewnie zmieni właściciela ponieważ powiększa mi się rodzina i będę potrzebował czegoś bezpieczniejszego.. nicholas.krawczyk@gmail.com jeśli ktoś by chciał się dowiedzieć więcej o samym aucie - proszę bardzo. Jeżeli chodzi o spalanie LPG - to nie ma szans, żeby wyjść poza 8,5 litra.. mi kiedyś wyszło nieco ponad 8 litrów w kompletnych korkach w Warszawie. W trasie udało mi się zejść do 6,1 (80-90km/h) w mieście te 6,8-7,2 bierze w zależności od przelotowości skrzyżowań i tych wspaniałych korków. Autko naprawdę pocieszne. Jeżeli ktoś nie ma zbyt wysokich oczekiwań a i kieszeń szczupła (wiadomo jakie czasy) warto rozejrzeć się za dobrym egzemplarzem, zakonserwować go (ja tak zrobiłem) i cieszyć się małym włoskim samochodzikiem. Pozdrawiam :)
6,7
Hatchback 0.9 39KM 29kW
Fiat Uno II
Nie jestem typem rajdowcy .. bo i nie ma czym pogonić ;) Ale trzeba przyznać, że autko pomimo beznadziejnego wyposażenia i braku jakichkolwiek systemów zabezpieczeń (chociażby AirBag, ABS) sprawuje się super. Ja w swoim odremontowałem silnik - uszczelki, nowe tłoki i pierścienie. Koszt ok. 1200zł+robota po znajomości. I teraz autko będzie żyło dłużej, tym bardziej, że ruda nie atakuje bo autko stoi w garażu :) ... niestety niedługo pewnie zmieni właściciela ponieważ powiększa mi się rodzina i będę potrzebował czegoś bezpieczniejszego.. nicholas.krawczyk@gmail.com jeśli ktoś by chciał się dowiedzieć więcej o samym aucie - proszę bardzo. Jeżeli chodzi o spalanie LPG - to nie ma szans, żeby wyjść poza 8,5 litra.. mi kiedyś wyszło nieco ponad 8 litrów w kompletnych korkach w Warszawie. W trasie udało mi się zejść do 6,1 (80-90km/h) w mieście te 6,8-7,2 bierze w zależności od przelotowości skrzyżowań i tych wspaniałych korków. Autko naprawdę pocieszne. Jeżeli ktoś nie ma zbyt wysokich oczekiwań a i kieszeń szczupła (wiadomo jakie czasy) warto rozejrzeć się za dobrym egzemplarzem, zakonserwować go (ja tak zrobiłem) i cieszyć się małym włoskim samochodzikiem. Pozdrawiam :)
6,7
Hatchback 0.9 39KM 29kW
Fiat Uno II
Nie jestem typem rajdowcy .. bo i nie ma czym pogonić ;) Ale trzeba przyznać, że autko pomimo beznadziejnego wyposażenia i braku jakichkolwiek systemów zabezpieczeń (chociażby AirBag, ABS) sprawuje się super. Ja w swoim odremontowałem silnik - uszczelki, nowe tłoki i pierścienie. Koszt ok. 1200zł+robota po znajomości. I teraz autko będzie żyło dłużej, tym bardziej, że ruda nie atakuje bo autko stoi w garażu :) ... niestety niedługo pewnie zmieni właściciela ponieważ powiększa mi się rodzina i będę potrzebował czegoś bezpieczniejszego.. nicholas.krawczyk@gmail.com jeśli ktoś by chciał się dowiedzieć więcej o samym aucie - proszę bardzo. Jeżeli chodzi o spalanie LPG - to nie ma szans, żeby wyjść poza 8,5 litra.. mi kiedyś wyszło nieco ponad 8 litrów w kompletnych korkach w Warszawie. W trasie udało mi się zejść do 6,1 (80-90km/h) w mieście te 6,8-7,2 bierze w zależności od przelotowości skrzyżowań i tych wspaniałych korków. Autko naprawdę pocieszne. Jeżeli ktoś nie ma zbyt wysokich oczekiwań a i kieszeń szczupła (wiadomo jakie czasy) warto rozejrzeć się za dobrym egzemplarzem, zakonserwować go (ja tak zrobiłem) i cieszyć się małym włoskim samochodzikiem. Pozdrawiam :)

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 28
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno II