Szukaj

Informacje o Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Auta małe
Druga i ostatnia generacja Uno została zaprezentowana w 1989 roku. Model otrzymał solidnie odświeżone nadwozie o znacznie nowocześniejszych i zaokrąglonych kształtach, a także odnowione wnętrze i nowe wyposażenie. Choć w 1993 roku Uno został zastąpiony przez Fiata Punto, model nie zniknął z produkcji. W latach 1994-2002 produkowano go w Polsce, a do 2004 roku w Maroku. Do dziś Uno sprzedawany jest m. in. w Brazylii (jako Fiat Mille) oraz niektórych krajach afrykańskich.
Produkowany od 1996 do 2002 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 45 KM (33 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 74 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 70 x 64,9 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Farmeer
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Fiat Uno II
Przed Unokiem miałem Skode Favorit 1,4 i Astre F 1,6.. i wreszcie uno.. niesamowity samochód. spalanie na medal i na będzynie i na gazie przy silniku 1.0 na paliwie spalałem 5.5 litra do 6 na trasie a gazu 7 do 7.5 litra.. pasowało mi to lecz potem okazało się ze na zwykłej jeździe i po mieście i gdziekolwiek palił nie więcej jak 8 litrów gazu, wspaniale !!! normalną rzeczą były ciągle zapiekające się hamulce ale to dało się przeżyć. blacha.. no niestety dla tego muszę go zezłomować bo już nie mam do tego siły.. nie będę więcej robił blacharki. ogólnie oceniam samochód na 9\10. po założeniu relingów kajaki woziłem na spływy setki kilometrów i nigdy mnie nie zawiódł.. do mechanika dojechałem bez sprzęgła, hamulców ale dojechałem i zrobili i znów jeździłem.. bardzo miło wspominam fiata uno i nic tego nie zmieni. aha a jeśli chodzi o wytłumienie to lepsze niż w astrze 2 :) Pozdrawiam wszystkich unomaniaków :)
3,3
~Tomek
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Fiat Uno II
Całokształt dobry jest to mój pierwszy samochód za który dałem przeszło 1000 zł więc nie jest idealny jak nowy. Rdza daje już się mocno we znaki zawieszenie też wymaga remontu ale za to tani w eksploatacji a do tego mocną stroną jest silnik. Przez te 3 lata użytkowania wymieniłem tylko przegub, 2x sworzeń wahacza, pompkę hamulcowa i przewody, tłumik końcowy, regeneracja alternatora, akumulator, linka sprzęgła. Były też drobne jakieś usterki jak to w każdym samochodzie ale bez przesady. Samochód dobry dla początkującego kierowcy ja mam wersje 5d miejsca jest sporo fajnie wygląda. Spalanie gaz tak w granicach max 7L przy cenie 2 zł jazda jak za darmo.
3,7
~Tymc
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Fiat Uno II
Auto dość przeciętne, moc znikoma, komfort średni, dość wysokie spalanie jak na ten litraż. Fabryczne dane mówią o 8 litrach w mieście, mi po kilku latach doszło do 10. Mimo tego naprawy można dokonać samodzielnie (bardzo dobre manuale na fiatuno.pl i na forum unofani.eev.pl) lub u mechanika za grosze, części również taniutkie. Kilka lat temu przywaliłem kobiecie w tyłek w korku, na naprawy wraz z częściami wydałem 500 złotych (a w zasadzie do wymiany był cały przód: oba reflektory, atrapa, zderzak, maska, prostowanie pasa przedniego). Trzeba jednak przyznać, że jako pierwszy samochód bardzo dobry wybór. Gabaryty małe, natomiast ładowność bardzo duża, przewoziłem nim pralki, szafki, dwa rowery też się zmieściły. Do miasta byłby idealny gdyby nie wysokie spalanie, szybkości tam nie potrzeba, a jest mały i zwinny.
Średnie spalanie dla Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
6,3
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Fiat Uno II
Ogólnie, gdybym miał ten samochód w gazie nie kupowałbym drugiego, lecz niestety benzyna trochę kieszeń boli. Uniaka używałem głównie do pracy 13 km w jedną stronę. Posiadałem go rok czasu i nigdy mnie nie zawiódł. Tzn zawiódł bo padło mi sprzęgło,a dokładniej docisk sprzęgła lecz do domu dojechałem. Cena nowego sprzęgła ? Dla mnie śmieszna 200 zł firmy LUK za kompletne sprzęgło. Śmieszne pieniądze też dałem za opony - 100 zł za komplet 4 opon z bieżnikiem 6 mm! 135x70 r13 prawie jak przy motorze ;) Jak na autko, które wydaje się być pudełkiem fajnie się prowadzi ;)
7,7
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Fiat Uno II
Samochód bardzo dobry jako pierwsze auto. Dzięki braku wspomagaczy można (trzeba) nauczyć się panowania nad pojazdem, a wszelkie popełnione błędy są bardzo tanie... w naprawie. ;-) Auto pali niewiele jeśli nie ciśnie się go za dużo, dynamika stoi na dużo lepszym poziomie niż można się spodziewać patrząc na ten samochód. Z górki z wiatrem rozpędził się nawet do 154km/h (wskazanie GPS) ale drugi raz nie tego nie powtarzałem w obawie o to, że się rozleci. Trzeba pamiętać, że jest to samochód przede wszystkim budżetowy. Oczywiście rdzy i uszkodzeń mechanicznych w tym aucie i w tym wieku nie da się uniknąć ale ogólnie wrażenia bardzo pozytywne. Max spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe na krótkich odcinkach w mieście. Min. średnie spalanie przy jeździe emeryckiej na dłuższych odcinkach przez przelotówki w mieście lub niemiecką autostradą 100km/h na niemieckim gazie. Min. spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie - tak jak nazwa wskazuje, więc prędkość 80km/h za miastem i emerycka jazda.
9,2
Hatchback 1.0 i.e 45KM 33kW
Fiat Uno II
Śmiać mi się chce jak czytam niektóre raporty spalania tego samochodu. To jeden wielki mit że ten "samochód" pali tak mało. W trasie owszem, spalanie jest naprawdę malutkie, ale w 90% jeżdzę w cyklu miejskim, a w mieście lubi sobie spalić. Niestety to silniki starej generacji, dużo osób twierdzi że im mniejszy silnik tym mniejsze spalanie. W tym przypadku na pewno nie, jednostki 1.4 palą mniej. Ja po zalaniu 10-11 litrów robie na tym około 100 km, hamując silnikiem i przyspieszając dynamicznie utrzymując wyoskie biegi jeżeli pozwalają na to warunki. Ostatnio wziął 16.5 litra na 180 km - paląc jak 6 litrowy hemi. Nie polecam tego samochodu ani tej jednostki napędowej, jeżeli już kupować unioka to tylko z silnikami o większej pojemności.

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 28
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno II