Szukaj

Informacje o Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Auta małe
Druga i ostatnia generacja Uno została zaprezentowana w 1989 roku. Model otrzymał solidnie odświeżone nadwozie o znacznie nowocześniejszych i zaokrąglonych kształtach, a także odnowione wnętrze i nowe wyposażenie. Choć w 1993 roku Uno został zastąpiony przez Fiata Punto, model nie zniknął z produkcji. W latach 1994-2002 produkowano go w Polsce, a do 2004 roku w Maroku. Do dziś Uno sprzedawany jest m. in. w Brazylii (jako Fiat Mille) oraz niektórych krajach afrykańskich.

Dane techniczne Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000

Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1372 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000

Liczba ocen: 243
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,3
~mariano
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Fiat Uno II
Oceniając całokształt auta należy mieć na uwadze o jakim aucie rozmawiamy. Wiadomo, że porównując go do nowszych znacznie aut ocena byłby jeszcze niższa. Fakt jest natomiast taki, że auto mając na uwadze jego cenę nie jest takie złe. Spokojnie nadaje się na dojazdy do pracy i na wypad poza miasto, aczkolwiek ja nim wybrałem się na dłuższe wycieczki i nie było problemów. Na uwadze zasługuje silnik, który umożliwia sprawne poruszanie się tak w mieście jak i na trasie, i niejeden nowszy model z analogicznym silnikiem wypada słabiej co wynika z niewielkiej wagi Uniaka. Wnętrze jest toporne, jakość wykończenia marna a brak obrotomierza jakoś dziwny obecnie, blacharka marna a usterkowość na chwilę obecną ok (jedna usterka). Słabo jest również ze standardowymi reflektorami, które nie zapewniają dużej widoczności, oraz trzeba się przyzwyczaić do hamulców. To auto służy jako drugie w rodzinie do dojazdów do pracy i się sprawdza. Pamiętajmy, to auto jest konstrukcyjnie z innej epoki i ja mając inne auto przesiadając się do tego cofam się w czasie. Natomiast mi sprawia przyjemność jazda takimi topornymi autami, bo mają one to "coś" w sobie
4,8
~maniek
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Fiat Uno II
Uno to swietny wybor w swojej klasie jesli ktos dzis szuka auta do powiedzmy 5-6 tys i nie chce szrota z niemiec, a maksymalnie mlode i pewne auto , ktore nie bedzie drogie w utrzymaniu za to bedzie wygodne dynamiczne, praktyczne , przestronne - wygodne w dalszych trasach , pakowne, w miare male z zewnatrz - wygodnie w miescie, do tego jeszcze dynamiczne i oszczedne to powinien bez wahania wybrac uno ja moge polecic to auto mnie pare lat temu kosztowalo troche wiecej , ale i tak jeszcze po wykonaniu przegladu oplaceniu ubepiecznia i wymienaie materialow eksploatacyjnych zostalo mi troche kasy z tej jaka mialem przeznaczona na auto , dzis wiem ze kupujac uno dokonalem wlasciwego wyboru podaje swoj nr gg jakby ktos mial jakies pytania 7991540 generalnie to zapraszam na forum - UNOFANI - tam jest wiele osob ktore chetnie porozmawiaja o uno i doradza co i jak zrobic , naprawic , przerobic, poprawic , ulepszyc etc. www.unofani.eev.pl
3,4
~Bravehorn
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Fiat Uno II
Ogólnie za tą cene to cuduó nie należy wymagać silnik ok, zależy na kogo sie trafi przy zakupie ja niby miałem od pierwszego właścuiciela itp ale itak 800 pln na dzień dobry troszkę mną wstrząsneło a w planach jescze jakieś 500 jak nie więcej nie licząc konserwacji karoserii i LPG jaieś 1600 pln, ale mam porównanie z Uno dziadka dmucha chucha pielęgnuje i bitexu nie żałuje i poza naoliwieniem skrzyni biegów to jest cudo no ale takie wychuchane to ze 6 kfli może kosztować zwłaszcza z oryginalnym przebiegiem itp. ogólnie dobre zrywne autko do miasta, pracy itp. ale krążownik szos to to nie jest chcesz za te pieniądze krążownik do przewozu bagarzy i długich podróży to poloneza weź też lubi rdzę i częsci tanie ale spalanie... :)

Raporty spalania Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000

Liczba raportów: 154
Średnie spalanie dla Fiat Uno II 1.4 i.e. 70KM 51kW 1995-2000
7,6
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Fiat Uno II
Witam wszystkich. Samochód kupiłem po zdaniu egzaminu na prawo jazdy. Początkowo uczyłem się jeździć, próbowałem zimą poślizgów, opanowania auta itp. Później auto zostało nieco zmodyfikowane poprzez poprawienie dolotu, wydechu itp. Samochód z czystego serca mogę polecić. Poprzez swoją wagę staje się bardzo zwinnym Dupowozem, wielu kierowców na światłach miało dziwne miny. Co do spalania- samochód katowany potrafił mi spalić nawet powyżej 15 litrów, tak- uno 1.4! Na co dzień jazda po mieście z ciężką nogą nie mniej jak 9.5 litra. Minimalne spalanie udało się osiągnąć raz w niedługiej trasie jadąc jak najbardziej ekonomicznie. Silnik wytrzymywał wszelakie moje katorgi, traktowany jako zabawka na weekendy. Co do rdzy- jak każde uno po 1,5 roku zauważyłem oznaki korozji, zakonserwowałem je i nic więcej nie zauważyłem. Samochód byłem zmuszony wyzłomować z powodu kupna innego oraz oberwania się mocowania skrzyni biegów do łapy, spawanie nie pomagało, skrzyni nie miałem czasu zmieniać, pozdrawiam i polecam jako pierwsze auto ;)
8,2
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Fiat Uno II
To kłamstwa co ludzie pisza o "niskim" spalaniu. Albo nauczcie sie obliczać benzynę w/g wzoru: ilość wlanego paliwa do baku bak do korka pełniutki x 100 xilość przejechanych km po dolaniu paliwa znów do korka az sie max zapełni albo nie piszcie głupot. Zjeżdżam 4 egzemplarz tego modelu z silnikiem 1.4 i.e.S i raporty sa podobne (reset komputera nic nie daje) trasa do 300km non stop - 7.0 l/100km; miasto 9-10l/100km; cykl mieszany z nawet przewaga trasy to śmiał 7,5l/100km. Czy kupił bym ponownie takie cudo choć tanie za 95r zapłacisz do 1000zł NIE NIGDY. Dziękuję za uwagę. Jan z ok.Konina.
11,3
Hatchback 1.4 i.e. 70KM 51kW
Fiat Uno II
Hmmm ja posiadalem przez ponad rok Uno z silnikiem 1.4 i.e. 70 KM jak na autko o masie ponizej 900kg to duzo. na benzynie mozna bylo nim poszalec, gorzej juz gdy jezdzilo sie na gazie. srednie spalanie to 10l/100km przy w miare oszczednej jezdzie, czyli praktycznie bez korkow, jazda ok 70-80km/h bez duzej dawki gazu. Najwyzszy wyniuk jaki nim osiagnalem to bagatela 17l/100km ale tutaj trzeba zaznaczyc ze byl wrecz katowany... Ogolnie, wg mnie auto mialo za malo mocy, a spalanie bylo za duze. Minimum jakie udalo mi sie osiagnac jadac polskimi autostradami (TAK ONE ISTNIEJA !) oraz drogami ekspresowymi to 7l/100km przy predkosci w granicach 100-120km/h. Ogolnie Uno z silnikiem 1.4 jest moim zdaniem calkowitym niewypalem. Mozna nawet za taka cene kupic autko na gazie mocniejsze, wygodniejsze oraz ktore bedzie mniej palic.

Usterki Fiat Uno II

Liczba wpisów: 27
Olej
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • silnik
Witajcie Panowie! Mam Fiata Uno 0.9, rocznik 2002. Przejechane 204tys. Czy to normalne żeby miał apetyt na olej? Muszę dolewać mu około pół litra na tysiąc... półtora tysiąca km. I druga usterka, piszę tutaj bo nie chce zaśmiecać forum. Mam problem z hamulcami. Podczas jazdy trzyma mi hamulec, dopiero po jakimś czasie jazdy on puści ale jednak nie do końca. Słychać skrzypienie, dziwny odgłos tarcia (porównywalny z szorowaniem zderzaka o asfalt) i grzeją mi się felgi ale tylko z prawej strony. Pozdrawiam!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
gdy się zagrzeje szarpie i strzela na niskich obrotach
  • Fiat Uno II 0.9 39KM 29kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Gdy uruchamiam zimny silnik jest wszystko w porządku. I cieszę się komfortem jazdy dopóki silnik nie nabierze temperatury. Wtedy, gdy tylko operuję małym gazem (silnik jest na wolnych obrotach), zaczyna szarpać i pojawiają się strzały w wydech. Oczywiście ruszać muszę z wysokich obrotów, bo tylko wtedy mam szanse, że nie zgaśnie. Powyżej pewnego progu obrotów znowu jedzie się bezproblemowo. Objawy są takie same na benzynie i na gazie. Problem się pojawił nagle, wcześniej nie było widać symptomów tej przypadłości (może tylko jedno mnie ostatnio zaniepokoiło - zaczął więcej palić). Silnik od seicento z SPI.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Duże spalanie
  • Fiat Uno II 1.0 i.e 45KM 33kW 1996-2002
  • silnik
Auto paliło średnio 8l/100km w ruchu poza miejskim. Przyczyną dużego spalania okazał się ZAWÓR CIŚNIENIOWY APARATU ZAPŁONOWEGO Na początku myślałem, że to sonda lambda, wymieniłem ją i niestety spalanie było dalej na takim poziomie. Wymieniłem oczywiście wcześniej wszystkie filtry, świece oraz kable WN. Zapłon był ustawiony w moim przypadku na 10 stopnie. Została mi jedna część do sprawdzenia czyli zawór ciśnieniowy aparatu zapłonowego. Jak to sprawdzić?? Wystarczy zdjąć wężyk i dmuchnąć końcówkę tego zaworu. Jeżeli bez problemu da się dmuchnąć to znaczy, że poszła membrana i jest on do wymiany. Ja tak zrobiłem kupiłem nowy za 25zł. W nowym nie ma szans aby można było dmuchnąć. Teraz autko na trasie pali około 4.5l/100
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Fiat Uno II