Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 856 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Grand C-MAX 1.5 diesel 'Titanium'

Ford Grand C-MAX 1.5 diesel 'Titanium'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1606 kg
Wynik testu
76%
Ochrona dorosłego
60%
Ochrona dziecka
59%
Zabezpieczenie przechodnia
29%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

28.9 pkt | 76 %

Ford Grand C-MAX oraz Ford C-MAX są identyczne, z wyjątkiem sposobu obsługi tylnych drzwi. Euro NCAP przetestowało cięższego Grand C-MAXa i wyniki tych prób zostały użyte w przedstawionej ocenie. Przedział pasażerski Grand C-MAXa pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W tej próbie, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała pasażera była dobra. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, miednica kierowcy wysunęła się spod części biodrowej pasa bezpieczeństwa i ochrona tej części ciała została oceniona jako bardzo słaba. Odczyty ściśnięcia klatki piersiowej, zanotowane przez manekina, wykazały mierny poziom ochrony. Dla tylnego pasażera, kombinacja ściśnięcia klatki piersiowej i wysokiego obciążenia pasa ramiennego, wskazały bardzo słabą ochronę klatki piersiowej, natomiast ochrona szyi została oceniona jako mierna. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Grand C-MAX zdobył maksymalną ilość punktów w tej próbie. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, bazując na odczytach ściśnięcia żeber manekina, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna. W tym teście, przesuwne drzwi przemieściły się z przodu, tworząc szczelinę pomiędzy drzwiami, a nadwoziem, w rezultacie czego, wynik został obniżony. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Samochody od numeru VIN WF0WXXGCEWHE77742 posiadają w standardzie autonomiczny system hamowania awaryjnego. W próbach działania przy niskich prędkościach, kiedy dochodzi do wielu urazów kręgosłupa, system spisał się na wystarczającym poziomie.

Uderzenie przodem
7,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
2,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,1pkt
AEB Miasto
1,9 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

29.6 pkt | 60 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty naprężeń szyi wskazały bardzo słabą ochronę tej części ciała dla 10-letniego manekina i mierną dla 6-letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana w samochodach wyposażonych w opcjonalny wyłącznik, umożliwiając użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Ze względu na to, że wyłącznik poduszki nie jest standardowym wyposażeniem, nie przyznano punktów w tej ocenie, a instalacja fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy została uznana za nieudaną. Kompatybilne mocowania ISOFIX oraz i-Size są dostępne jedynie dla zewnętrznych miejsc drugiego rzędu siedzeń.

Bazowa ocena auta
20,3pkt

Uderzenie z przodu
12,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
2,0 pkt
Montaż
7,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 59 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie wystarczająca lub mierna. Ochrona nóg pieszego przez zderzak była w większości dobra, ale również słaba w kilku miejscach. Obszar miednicy był przeważnie dobrze chroniony, z kilkoma bardzo słabymi wynikami.

Głowa
15,9 pkt
Miednica
4,3 pkt
Nogi
4,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3.5 pkt | 29 %

Grand C-MAX posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jedynie dla przednich siedzeń. W standardzie posiada również manualnie sterowany ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer