Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Minivan 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 11
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
1 komentarz
Wyciek plynu chlodnicy do wnetrza auta przy podlodze od strony kierowcy
  • Ford C-MAX II Minivan 1.6 Duratec 105KM 77kW 2010-2014
  • układ chłodzenia
  • 80 tys. km
Dzis podczas jazdy komputer pokazal informacje awaria silnika natychmiast zatrzymaj auto, po otwarciu maski okazalo sie ze w zbiorniku plynu chlodzacego prawie nic nie bylo a po powrocie do wnetrza auta po stronie kierowcy wlewal sie do srodka.
Oczekuje na rozwiązanie
poziom oleju w silniku
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2015-2019
  • silnik
  • 260 tys. km
podnosi się poziom oleju w silniku, czujnik jakości oleju /lepkości/ wskazuje potrzebę wymiany oleju przy przejechanych 3000 km od wymiany, sprawdzone wtryskiwacze, filtr cząstek stałych dpf -ok. brak oznak przedostawania się płynu chłodzącego do silnika, co to może być ?
Oczekuje na rozwiązanie
Ford C-MAX II Minivan