Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~tadek
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Chciałem kupić nowy samochód rodzinny w benzynie. Pod uwagę brałem kilka samochodów. Kia Sportage ładny ale z powodu zbyt długiego czasu oczekiwania oraz fatalnej widocznośc przede wszystkim do tyłu zrezygnowałem. Nissan Qashqai również SUV odpadł z powodu silnika który jest za mały do tak dużego samochodu. Opel astra IV zbyt drogi jak na oferowane wyposażenie. Chciałem jeszcze obejrzeć Hyundaia IX35, Mitshubishi ASX, VW i jeszcze być może inne, ale po jeździe testowej C max stwierdziłem, że to będzie samochód który wybiorę. Miałem szczęscie, że samochód o wyposażeniu, które mi pasowało, był już na składzie celnym. Po 3 tygodniach odebrałem i jeżdze. Na jezdzie testowej jezdziłem C MAX z silnikiem 1,6 TDCI 115 KM i już wtedy byłem mile zaskoczony. Silnik 1,6 ecobost 150 KM jest turbodoładowany i jedzie już od 1700 obr, jest czym wyprzedzać gdy trzeba. Podpowiadacz zmiany biegów chce aby wbić 6 bieg już przy 70 km/h. Już przy tej prędkości 6 bieg przyspiesza dośc żwawo. Spalanie średnie będzie w okolicach 9-10 l moje trasy 70% miast, 30% trasa. Bagażnik wystarczający na wekkendowe wojaże z rodziną. To tyle pozdrawiam wszystkich.
4,6
~Qba
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
To już kolejny C-max w naszej rodzinie i II generacja, to również udany samochód. Wysoki komfort jazdy, dużo miejsca i duży bagażnik. Odpukać, jak na razie bez usterek. Spalanie na zadowalającym poziomie. Plus za dynamiczny i elastyczny silnik.
3,8
~DeZet
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Auto godne polecenia. Nie zaskakuje poważnymi awariami. Świetne własności jezdne, dobre wyczucie drogi przez kierowcę, bardzo żwawy i dość ekonomiczny silnik. Wnętrze wystarczające dla rodziców z dwójką dzieci. Spory bagażnik nie każe rezygnować z dodatkowego bagażu. Polecam!
Średnie spalanie dla Ford C-MAX II Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2010-2015
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Dane producenta można między bajki włożyć. Tylko kilka razy miałem okazję i ochotę spróbować osiągnąć jak najniższe spalanie. Dobry wynik można osiągnąć poruszając się w tempie emeryta (do 110 km/h), delikatnie obchodząc się z gazem, wykorzystując warunki terenowe (hamowanie silnikiem). Po 50 ty. km stwierdzam, że przy normalnej eksploatacji nie ma sensu oczekiwać rewelacji. Silnik daje możliwość dynamicznej jazdy i niestety swoje musi "wypić". W mieście ok. 10 l to norma. Ostatnio jeździłem jako zastępczym wersją 1.6 125 KM - oczywiście pozbawiony kopa w porównaniu z wersją 1.6 150 KM, ale o takim spalaniu w Ecoboost można tylko pomarzyć.
7,5
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
koszty przeglądów umiarkowane ok 600 zł z częściami. Jeśli chodzi o zużycie paliwa to potrafi być różnie, podczas jazdy krajówkami zgodnie z przepisami można spokojnie zejść poniżej 7litrów, Ja na codzień troche trasy, trochę miasta, również krótkie odcinki na zimnym silniku, to około 8 litrów, ale autostrada i 140-150 to juz ponad 9l/100km, a prędkosci dozwolone na niemieckich autostradach to ponad 12. oczywiście dynamiczna jazda (do czego zachęca silnik) to i spory apetyt na paliwo. Jeszcze jedno, komputer zaniża rzeczywiste wskazanie spalania.
7,0
Liczba komentarzy: 1
Ford C-MAX II
Minivan 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Trzeba przyzwyczaić się do jazdy na wyższych biegach, często je zmieniać i pilnować zużycia paliwa, jakie wskazuje komputer. Nie słychać, ale wyraźnie widać jak włącza się sprężarka, to dodatkowe 2-3 litry. Doskonały system "Auto-Start-Stop" dużo oszczędza paliwa pod czerwonymi światłami. Pracuje bezbłędnie. Przy takim zaawansowaniu technologicznym obecność w ASO jest obowiązkowa. Przegląd trwa min 4 h. Za lojalność mam 15% upustu na R i M. Gwarancja jest krótka bo tylko 2 lata, ale za serwisowany pojazd można ją przedłużyć na kolejne lata za 89 złotych.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 20
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 7
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
4 komentarze
Nie odpala i gaśnie
  • Ford C-MAX II
  • inne
  • 278 tys. km
Auto po zakupie jeździło dwa dni . Z rana już nie chciało odpalić kręci kręci i nic odpala z plaka po 2 tys obrotów gaśnie . Wymieniona popka paliwa i filtry na komputerze pokazano błąd U0432-E1 nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego tablica rozdzielcza . Ktoś miał podobny problem auto jest po 2 mechanikach i nikt nie pomógł .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria
  • Ford C-MAX II
  • silnik
  • 275 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam jadąc przy 100 na godzinę zaczyna wyskakiwać awaria silnika i jedzie ale awaryjnie to jest C-max 2013 diesel automat 163 KM co może być usterka sam niewiem olej filtry zmienione na nowe orginalne niedawno oprócz tego padł mi ekran nawigacji I radia ale wszystko działa jestem w szoku byłem u mechanika stwierdził że to było paliwo nie zbyt dobrej jakości ale to wyskakuje ponownie prosze o opinię może ktoś miał podobna sytację
Ford C-MAX II Minivan