Szukaj

Informacje o Ford C-MAX II Minivan 2.0 TDCi 163KM 120kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Jeżeli upiorny dźwięk 3 cylindrów i wyżyłowany silnik was nie odstraszają, to miniaturowy 1.0 EcoBoost będzie w sam raz. Wariant 100-konny ma lekki niedostatek mocy, ale za to 125-konny idealnie sprawdzi się na co dzień. Zapewnia dość rozsądną dynamikę i jest chętny do pracy już poniżej 2000 obr./min. Ciekawą propozycją jest też motor 1.6, ale nie z każdą mocą. 85KM to za mało w C-MAX, 105KM zadowoli spokojnych kierowców, a 125KM pozostawia posmak podobny do 1.0 EcoBoost, tylko wymaga wchodzenia na obroty. Na szczycie znajduje się wariant 150-konny. Drogi, ale przynajmniej pozwala na dość bezstresowe wyprzedzanie. Pod maską może zagościć też diesel i o ile 1.6 95KM otwiera cennik, to lepiej sięgnąć po mocniejszy, który oferuje 115KM – zapewnia nieco lepsze osiągi, a spalanie się nie zmienia. To jednak i tak propozycja dla mało wymagających – samochód wyraźnie ożywa z 2.0 TDCi pod maską. Moc 140 lub 163KM w zupełności wystarcza do rodzinnych wojaży.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,5
~Zbig 17
Minivan 2.0 TDCi 163KM 120kW
Ford C-MAX II
Jestem bardzo zadowolony z wyboru samochodu. Alternatywą przed rokiem były miejskie SUWy - Kuga, Kia Sportage, Hyundai 35, Kaszkiet, Ravka, nawet Audi Q3. Wybrałem samochód nieco mniejszy (większy od ciasnego Q3), ale z porównywalnym bagażnikiem i ilością miejsca w środku, za to z mocnym silnikiem i dobrym wyposażeniem (Titanium) + ksenony, doświetlanie zakrętów, dostęp bezkluczykowy, dach panoramiczny, systemy elektroniczne monitorowania martwego pola, parkowania, kontroli pasa ruchu, koncentracji kierowcy, tempomat, monitorowane ciśnienie w oponach, rozpoznawanie znaków drogowych, hak, ogrzewana szyba i webasto. Kolor biały w połączeniu z przyciemnianymi szybami i czarnym dachowym oknem panoramicznym oraz czarnymi felgami dobrze komponuje się. Za cenę nieco powyżej 100 tys. warto. Konkurencja wypada dużo drożej, niekoniecznie posiadając jakieś istotne przewagi, a raczej to C-max jest lepszy np. w osiągach. Z dodatkowego wyposażenia polecam ogrzewanie postojowe, podgrzewaną przednią szybę, system monitorowania martwego pola i dostęp bezkluczykowy. Nie wykorzystuję systemu automatycznego parkowania, automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania. Nawigację wybrałem niefirmową - z firmową podobno są problemy z tanią aktualizacją, a płacić za rzeczy które można mieć za darmo np. w telefonie nie mam zamiaru.
4,2
~Artur
Minivan 2.0 TDCi 163KM 120kW
Ford C-MAX II
Atrakcyjny, ponadczasowy wygląd. Dynamiczny. W miarę komfortowy ( rodzina 2+2 nastolatków podróżuje bez problemów ). Problematyczny automat, ale to raz na kilka lat. Ocena ogólna - fajne, szybkie autko za niewygórowaną cenę.
Średnie spalanie dla Ford C-MAX II Minivan 2.0 TDCi 163KM 120kW 2010-2015
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Minivan 2.0 TDCi 163KM 120kW
Ford C-MAX II
Witam, skrzynia automatyczna, opony 215/50/17 Przy bardzo spokojnej jeździe można uzyskać 5.5, ale gdy jeździmy mulasto to dopala się DPF i 6.0 już jest ,minimalne spalanie jakie uzyskałem z komputera i tankowania to 6.3, ale to nie jest jazda ,tak normalnie jeżdżąc to wychodzi ok 6.5 do 7.0,na autostradzie tempomat 120 km 3 osoby pełny bagażnik Średnia 6.8 , duży plus dla silnika ,mega kultura pracy , praktycznie chodzi jak benzyna,, duży moment obrotowy nawet latem z klimatyzacją wciska w fotel,z przyczepą przy ostrej jeździe spalił 7.8 , ogólnie duży plus,zawias super , choć jak na dizla to mógł by w 6 się zmieścić, skrzynia powershift błyskawicznie zmienia biegi do tej mocy tylko automat super połączenie,polecam przebieg 266 tys
6,2
Minivan 2.0 TDCi 163KM 120kW
Ford C-MAX II
Autobana 1000 km w dwie strony W jedną do 120 ,2 osoby + bagaż średnia 6.0 Z powrotem 140-160 , trochę 180,raz do 220 4 osoby + bagaz(dwie osoby po ok 90 kg) średnia z całego przejazdu 7.2 z komputera ,z tankowania obliczeń wyszło 7.16 czyli, skrzynia automat, nie wiem ile auto pali w mieście,ale w cyklu mieszanym 70% trasa, 30% miasto wychodzi ok 6 litrów przy spokojnej jeździe do 100km
7,1
Minivan 2.0 TDCi 163KM 120kW
Ford C-MAX II
Dobre osiągi pociągają za sobą nieco większe zużycie paliwa. Przeglądy nie są drogie.

Usterki Ford C-MAX II

Liczba wpisów: 11
Uszkodzenie koła dwumasowego i sprzęgła
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2012-2015
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Po przejechaniu 30 tys km dało się wyczuć wyraźne drżenie nadwozia podczas przyśpieszania (Pierwsze objawy wadliwej dwumasy pojawiły się po przejechaniu około 21 tys km - pojedynczy przypadek głośnych stuków po puszeniu sprzęgła). Sporadycznie pojawiały się głośne stuki podczas ustawienia lewarka zamiany biegów w położeniu "luz" i puszczeniu sprzęgła. Ponadto przy prędkości około 90km pojawiał się dość specyficzny szum wydobywający się z komory silnika. Zestaw wymieniony na gwarancji. Wszystkie objawy ustąpiły.
2 komentarze
Wyciek plynu chlodnicy do wnetrza auta przy podlodze od strony kierowcy
  • Ford C-MAX II Minivan 1.6 Duratec 105KM 77kW 2010-2014
  • układ chłodzenia
  • 80 tys. km
Dzis podczas jazdy komputer pokazal informacje awaria silnika natychmiast zatrzymaj auto, po otwarciu maski okazalo sie ze w zbiorniku plynu chlodzacego prawie nic nie bylo a po powrocie do wnetrza auta po stronie kierowcy wlewal sie do srodka.
Oczekuje na rozwiązanie
poziom oleju w silniku
  • Ford C-MAX II Grand C-MAX Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW 2015-2019
  • silnik
  • 260 tys. km
podnosi się poziom oleju w silniku, czujnik jakości oleju /lepkości/ wskazuje potrzebę wymiany oleju przy przejechanych 3000 km od wymiany, sprawdzone wtryskiwacze, filtr cząstek stałych dpf -ok. brak oznak przedostawania się płynu chłodzącego do silnika, co to może być ?
Oczekuje na rozwiązanie
Ford C-MAX II Minivan