Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VII

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2008-2017 Fiesta VII generacji miała swój koncepcyjny pierwowzór w prototypie Verve z roku 2007. Zgodnie z filozofią „kinetic design” model upodobniono do większych aut Forda – Focusa, Mondeo i S-Max. Projektantem Fiesty VII był Stefan Lamm. Auto powstało na opracowanej wspólnie z Mazdą płycie podłogowej Ford B3 Platform, którą dzieliło m.in. z Fordem Fusion i Mazdą 2. Od roku 2012 sprzedawana była w wersji po face-liftingu. W plebiscycie magazynu „What Car?” w 2009 roku Fiesta VII otrzymała nagrodę Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz

Oceny Ford Fiesta VII

Liczba ocen: 154
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Brak poważnych usterek

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,7
~mariusz
Hatchback 5d Facelifting 1.5 TDCi 95KM 70kW
Ford Fiesta VII
Kupiem jako auto dla żony. Szukałem benzyny trafił się diesel. Samochód mały do miasta. Rewelacyjnie się prowadzi i to jest jego największy plus. Niestety ma też minusy. Jest nim brak schowka w podsufitce na okulary. Dodatkowo brak sensownej półki na smartfona. Brakuje również schowka na okulary w podsufitce. Niesamowitym plusem jest podgrzewana przednia szyba, która ułatwia życie. Na pewno stuninguję auto w zakresie przyciemnienia szyb tylnich. Gdybym dzisiaj miał kupić takie auto do miasta to napewno bym szukał wersji z automatem, z przyciemnianymi szybami z tyłu. Jako nowe auto wydaje się byc ciekawą opcją wersja Vignale. NIestety jako nowa jest droga a używana jest mało osiągalna.
2,9
~Grzegorz
Hatchback 5d Facelifting 1.4 96KM 71kW
Ford Fiesta VII
Dość fajne auto ,ale bardzo przeciętnej jakości. Świetne zawieszenie i niezły komfort. Silnik jak na pojemność 1.4 mógł by dawać większą frajdę z jazdy. Osiągi przecietne ale zadowalające. Wyposażenie w wersji Titanium niezłe, ale w tylnych drzwiach... korbotronic. Środek ładny bo wyposażony w kokpit z audio SONY. Plastiki średniej jakości i nie najlepiej spasowane. Trzeszczy to tu, to tam... Dużo drobnych niedoróbek mogących sugerować kiepską trwałość w kolejnych latach eksploatacji. Ogrzewanie i chłodzenie wnętrza ma słabą wydajność.
4,7
~Sławek
Hatchback 5d 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Ford Fiesta VII
Ile ludzi tyle opinii na daną markę samochodów ja potrzebowałem auta fajnie wyglądającego taniego w utrzymaniu wybór padł na forda fiestę auto mega mnie zaskoczyło i to pozytywnie . Łatwość parkowania czy manewrowania w mieście do tego małe spalanie przy dzisiejszych cenach paliwa to trzeba brać po uwagę i co mnie zaskoczyło tanie części w porównaniu do innych samochodów które miałem . Co do awaryjności to kolejny plus auto wszędzie mnie dowozi tam gdzie chce nigdy mnie nie zawiodło , kto planuje kupić sobie forda fiestę to ja polecam na pewno będziecie zadowoleni . Co mogę zasugerować żeby nie kupować auta tak znanej okazji i lepiej od kogoś prywatnego niż komisu i lepiej zapłacić więcej za samochód niż mniej a potem w niego ładować kasę .

Raporty spalania Ford Fiesta VII

Liczba raportów: 261
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VII
5,4 – 9,3
l/100 km
4,7 – 6,1
l/100 km
8,0 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Hatchback 5d 1.4 Duratorq TDCi 68KM 50kW
Ford Fiesta VII
Nie bójcie się brać silnika 1.4, szczególnie w wersji bez dpf czyli 68 KM. Wersja ta nie posiada dwumasy ani wcześniej wymienionego dpfa a sam silnik jeśli dba się o wymiany olejowe odwdzięczy się bezawaryjną jazdą. Moje spalanie praktycznie zawsze wynosi 5,5 - 5,6 co uważam za wynik fenomenalny zważywszy na mój styl jazdy. Gwałtowne ruszanie spod świateł, utrzymywanie auta na wyższysz obrotach, przyspieszenie i hamowanie a i tak nigdy w życiu nie zobaczyłem spalania średniego wyższego niż 6 l.
6,0
Hatchback 5d Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Ford Fiesta VII
Tutaj przeciętnie, głównie ze względu na wymianę oleju. Koszt oleju 5W20 (5L) do 1.0 EcoBoost to ok. 170 - 180 zł w sklepie. Do tego dochodzą filtry (oleju i przeciwpyłkowy) i przegląd ze swoimi częściami to ok. 500 - 600 zł. Jeżeli zostawimy wszystko w rękach ASO, to wydamy ze 100 - 200 zł więcej, a więc dosyć sporo, jak na mały samochód. Spalanie paliwa w dużej mierze zależy od nogi kierującego. Przy jeździe "krajówkami" do 90 - 100km/h zobaczymy wyniki w okolicy 5.0 - 5.5 L/100km. Autostrada z prędkością 140km/h to ok. 6.5-7.5L/100km, w zależności od panujących warunków. Miasto pominę, bo to zależy od wielu czynników. Potrafi spalić równie dobrze 6 litrów przy w miarę pustych drogach, jak i 9 - 10 litrów przy zakorkowanym mieście. Moim zdaniem nie pali więcej jak powinien, w cuda nie wierzę. Średnie spalanie komputer mi pokazuje ok. 7L. Jazda głównie po dużym mieście + autostrady 140km/h.
8,0
Hatchback 5d 1.25 Duratec 82KM 60kW
Ford Fiesta VII
Spalanie nieco wyższe niż w Yarisie 1.0 z lpg, ale tutaj silnik wiekszy, bagażnik większy i zdecydowanie cichsze wnętrze przy wyższych prędkościach. Ogólnie staram się jeździć jak najoszczędniej i najniższe możliwe spalanie udało mi się uzyskać ok 7.3-7.5 przy niezbyt szybkiej jeździe i sprzyjających warunkach na drodze (była noc). Gdy jeżdżę normalnie, bez nadmiernego patrzenia na wskaźnik spalanie, oscyluje ono w okolicach 8.5 l na 100 km, komputer pokazuje wtedy 6l benzyny na 100 km. Instalację mam od 6 000 km i jak na razie nic się nie dzieje, wszystko fajnie śmiga, instalacja BRC SEQ 32. Niedługo jadę na wymianę rozrządu i sprawdzenie luzów zaworowych i zobaczymy co tam piszczy pod maską.
Ford Fiesta VII