Szukaj

Informacje o Ford Mondeo I Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW 1993-1996

Lata produkcji: 1993 – 1996
Segment: Klasa średnia
Debiutujące w roku 1993 Mondeo zastąpiło na Starym Kontynencie model Sierra, w Azji model Telstar, a także, na rynku amerykańskim Forda Tempo i Mercury Topaz (tamże Mondeo oferowany był pod nazwami Ford Contour oraz Mercury Milan). Prace nad modelem pochłonęły około 6 mld dolarów (najdroższy wtedy taki program w historii) i trwały aż 7 lat. Auto w roku 1994 wybrano Samochodem Roku. Mondeo przeszedł znaczący face-lifting w 1996 roku, dając początek drugiej generacji modelu.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1988 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,8 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~mibo
Ford Mondeo I
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochód godny polecenia, ja jestem bardzo zadowolony i polecam. Auto kupiłem 2 lata temu przy przebiegu 213 000km i teraz ma 234 000km. Było jeżdżone w Niemczech do 200 000km, potem kupił dziadek założył LPG sekwencję i hak na przyczepkę na rybki,zrobił rozrząd kpl, zawieszenie trochę pojeździł i sprzedał mi trochę zaniedbane. Ja po kupnie wymieniłem co trzeba było i jeżdże głownie po mieście, auto jest wygodne, komfortowe, obszerne, dobrze wyposażone, bezpieczne, szybkie, ekonomiczne, trwałe. Trochę musiałem zrobić ale jak ktoś trafi zadbany egzemplarz (taki jak mój teraz:-) to napewno będzie zadowolony.
4,2
~secondlife
Ford Mondeo I
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Nie zliczył bym od ilu ludzi słyszałem komentarz \"ford g*wno wort\". Jeżdżę drugim fordem, pierwszy był to Ford Orion 1.6 16V 93\'(benzyna + gaz), który dopiero nie przeżył usterki pod tytułem drzewo. Miał przejechane 500-510tys km tylko z jedna usterką (pompa paliwa). Teraz jeżdżę drugim Fordem i nadal umacniam się w przekonaniu, że to solidna marka. Ma już 16 lat, ponad 300tys przebiegu, łapie go rdza przy jednym nadkolu i na masce, ale nigdy się na nim nie zawiodłem. Miałem zamiar kupić nowsze auto, ale stwierdziłem, że nie ma sensu wyrzucać pieniędzy skoro to sprawuje się znakomicie. Jest prosty aż do bólu, nie ma klimatyzacji, całej elektroniki, elektryki itd, kokpit w nim przypomina mi średniowieczny zamek ale za to jest niezawodny. W przyszłości zmienię go tylko na innego Forda mimo, że jeździłem innymi markami (Renault, Volvo, Fiat, Alfa Romeo).
3,0
~vvtec
Ford Mondeo I
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochod warty uwagi warty tych pieniedzy i godny polecenia. Nie polecam 1.6 bo za slaby silnik do masy. W auto mozna zapakowac sie z rodzina i spokojnie jechac przez pol polski cicho bezpiecznie i bez obawy ze sie nie dojedzie. Jak sie dba i mylsi o nim to potrafi sie odwdzieczyc i pokazac ile jest wart;] i jak bardzo jest nie doceniany. Glupek taki samochod bedzie mial z pol roku bo go albo zakatuje albo rozwali czujac ta moc a powazny czlowiek z podejsciem do samochodu to moze sie nim cieszyc w nieskonczonosc. Znajomy zrobil na benzynowym silniku 400tys i sprzedal i auto jezdzi dalej. Trzeba wiedziec od kogo sie kupuje i najlepiej komu sie sprzedaje;]
Średnie spalanie dla Ford Mondeo I Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW 1993-1996
9,6
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Ford Mondeo I
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Jak na ten silnik i klasę auta zużycie paliwa jest zadawalające ( mam LPG ) i wynosi około 7.5l trasa eko jazda 90km./h/- ja tak nie jeźdzę,trasa 100km./h- 130km./h 8-9l. normalnie trasa 150km./h- 200km./h 9- 11.5l.Miasto krótkie odcinki i raczej but:-) to z klimą 11.5- 13.0l.Przeglądów nie robię w ASO tylko sam wiem co jest do wymiany i to robię, tak samo z naprawami. Więc nie płacę za robociznę mechanikom. Auto jest łatwe i proste w obsłudze serwisowej! Co jest jego wielką zaletą. Ceny części eksploatacyjnych i zamiennych bardzo atrakcyjne a dodatkowo używane łatwo dostępne. W porównaniu do nowoczesnych aut, gdzie koszty napraw i przeglądów ASO są ogromne to Mondeo jest bardzo tanie w codziennej eksploatacji. Przejechane 100km tym autem kosztuje ok. 18-28zł co jest dobrym wynikiem i dużą oszczednością portfela.
9,2
Ford Mondeo I
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Auto nadaje się głównie na jazdę poza miejską - wygodne, przestronne, pojemne, dość dynamiczne, w mieście zaś sobie nie radzi - kieszeń wyczyści solidnie. Jeżdżę bardzo ekonomicznie (wyprzedzam jedynie Lki, kapeluszników, wystraszone kobitki i inne typowe spowalniacze), na niskich obrotach, biegi zmieniane przy 2300-2600 obrotów, staram się jeździć w granicach dopuszczalnych prędkości czasem przekraczając je góra o 10-30km. W cyklu mieszanym z większą przewagą na miasto zimą przy takim stylu pali mi 12.4-12.8, latem 10.5-11, przy przewadze jazdy poza miejskiej wygląda to znacznie lepiej 7.7-8.5. Jeśli chodzi o awaryjność i naprawy, to jak na razie nic poważnego nie było, wszystko w ramach normalnej amortyzacji, raz mi strzeliła sprężyna od amortyzatora przód pasażer, sporą wadą są blachy, które to lubią poddawać się rdzy, szczególnie od strony kierowcy belki pod drzwiami i nadkola. Mondki mają dość nieprzyjemną wymianę reflektorów bądź ich szkieł, trzeba odkręcać zderzak, który bez kilku sprytniejszych kluczy może przyprawić o epilepsję ;) Auto jest też trochę przy niskie, przydało by mu się 3-4cm zawieszenia wyżej, ale to są indywidualne preferencje i zależą od miejsca jazdy, u mnie nierzadko bezdroża leśne. Poza tym, przynajmniej moja sztuka, to igła, pali na dotyk, nie grzeje się, wręcz trochę za długo się silnik nagrzewa, przez co też mam takie spalanie w mieście, często jeżdżę krótkie odcinki na zimnym silniku. Obecnie myślę nad zmianą na coś znacznie ekonomiczniejszego, gdybym miał gaz, może bym sobie odpuścił, samochód urzeka, łatwo się do niego przywiązać. Osoby zastanawiające się nad tą wersją powinny więcej jeździć za miastem, bądź od razu zagazować, bagażnik jest bardzo pojemny, więc to nie problem, gorzej z kosztem takiej imprezy ;) Pozdrawiam wszystkich mondziaków.
12,0
Ford Mondeo I
Hatchback 2.0 i 16V 136KM 100kW
Dużo się mówi o tym że auta z automatyczną skrzynia biegów dużo więcej spalają od aut ze skrzyniami manualnymi ale jak się ma zadbany silnik to różnicy praktycznie nie widać a wygoda większa. Na początku byłem przerażony spalaniem bo zaraz jak kupiłem auto to średnie spalanie w trybie mieszanym 20%miasto 80% trasa wychodziło ok 14l LPG na 100, ale po kilku zabiegach spalanie w trybie mieszanym spadało do 11,5l LPG. Podstawową sprawą była regulacja gazu, wymiana filterka i reduktora. Po tych zabiegach auto jak na taki silnik pali całkiem przyzwoicie w trasie liczę 10l ale i tak trochę jeszcze zostaje :).

Usterki Ford Mondeo I

Liczba wpisów: 56
Brak temperatury na wskaźniku
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • układ chłodzenia
Jakis czas temu miałem regenerowany parownik, w drodzę powrotnej od mechanika zauważyłem brak jakiej kolwiek temperatury na zegarze. Poczułem dziwny swąd jakby spalenizną, zatrzymałem się i już nie mogłem uruchomić silnika. Zajrzałem pod maskę a tam gorąco jak w piekle, zlokalizowałem usterkę - pękł mi wężyk płynu chłodzącego. Wezwałem pomoc, wymienili mi wężyk, zalałem płynem i pojechałem w dalszą drogę powrotną. Wydaje mi się, iż od tamtej pory nie mam żadnego wskazania na zegarze, jedynie po odpaleniu silnika wskazówka może drygnie tylko 1 mm i tyle.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Gaśnięcie silnika.
  • Ford Mondeo I Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1993-1996
  • lpg
Po regeneracji parownika po krótkim czasie znowu pojawił się spadek obrotów do zera i gaśnięcie silnika. Robi się to po praktycznie każdym wciśnięciu sprzęgła. Zauważyłem, iż jeżeli dosyć późno wciśnie się sprzęgło tzn. hamowanie silnikiem, aż praktycznie do samego zatrzymania to silnik czasami nie zgaśnie, jest to bardzo rzadki przypadek, ale jest :)
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy, silnik pracuje nie równo
  • Ford Mondeo I Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW 1993-1996
  • silnik
witam. po wymianie pompy wody silnik stracil moc i pracuje nie rowno. rozrzad byl ustawiony prawidlowo, w ramach proby przestawialem go o 4 zęby w prawo i lewo bez skutku. co dziwne (przynajmniej tak twierdzi znajomy mechanik) na zablokowanych walkach, walem korbowym mozna obracać o 360 stopni a z tego co wiem nie jest to silnik bezkolizyjny.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo I Hatchback