Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Hatchback 2.5 i 24V 170KM 125kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2544 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,4 x 79,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Widoczność + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Hatchback 2.5 i 24V 170KM 125kW 1996-1998
10,6
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,5
Ford Mondeo II
Hatchback 2.5 i 24V 170KM 125kW
Jest dobrze, ale zawsze mogłoby byc lepiej. Silnik v6 U mnie minimalnie na trasie przy ok 130kmph zjada 8,5 litra na 100km. W prktyce przy kiedy jeżdżę ok 70% czasu w mieście a reszte na trasie spalanie wynosi 13-14l/100km. Ale nie jeżdże spokojnie, często korzystam z zakresu powyżej 5000/min-1. Przy jeździe normalnej tj kręcenia silnika do ok 2500 obr/min bez gwałtownych przys[pieszeń i hamowań można zejść do 11-12l. Mi udało się Spalić najwięcej 17l/100km. Słowem ten silnik to doskonały przykład na to, że duże silniki mogą być oszczędne, gdy sie nimi jeździ płynnie.
9,2
Ford Mondeo II
Hatchback 2.5 i 24V 170KM 125kW
Świetn1y silnik, niezwykle elastyczny. Ciągnie już od 1000 obrotów!Tym autem można jechać na V biegu od 40 do 225 km/h !!! Bardzo polecam dla osób z ciężką nogą, gdyż ciągłe wciskanie pedału do podłogi wcale nie powoduje wzrostu zużycia paliwa. Na trasie jadąc naprawdę rajdowo czyli 180-190km/h + ciągłe hamowania i znowu 190km/h a potem stanie 2 godziny w warszawskich korkach - wynik 10.5 l/100km! Próbując jechać tak dieslem spalanie wyszło 12l/100km Czyli diesel spalił więcej od 2.5 v6 w benzynie! Następną zaletą tego silnika jest fakt, że posiada łańcuch zamiast paska rozrządu co sprawia iż nie trzeba się martwić o jego wymianę. Wszystko to połączone ze świetnym zawieszeniem auta, które się trzyma drogi jak przylepione dając jednocześnie duży komfort i sportową naturę. Polecam dla ludzi z duszą rajdowca. Jest to najlepszy silnik wśród wszystkich mondeo.
10,0
Ford Mondeo II
Hatchback 2.5 i 24V 170KM 125kW
Dziwi mnie jak niektórzy użytkownicy modelu 2.5 V6 pisza ze spalanie tego auta sięga im nawet do 19 L !!!! jesli komuś ten model tak pali to raczej ma cos skopane.... najczęściej przyczyną takiego spalania są zużyte świece zapłonowe(lub źle dobrane, do tego modelu jedyne zalecane świece to Motorcraft AGSF 32FM), następna przyczyna to przewody zapłonowe, kopułka , i tzw paluch. bardzo ważna jest tez dość częsta wymiana filtra powietrza. to co wypisalem ma bardzo duży wpływ na spalanie auta. sam to przerabiałem. Pozdro

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Hatchback