Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Hatchback

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4481 mm
Szerokość 1812 mm
Wysokość 1429 mm
Rozstaw osi 2754 mm
Rozstaw kół - przód 1522 mm
Rozstaw kół - tył 1537 mm
Prześwit 200 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 965 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Ronal
Ford Mondeo II
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Samochód bardzo komfortowy, naprawdę dobrze się prowadzi, silnik 2 litrowy to chyba najbardziej optymalna jednostka do tego samochodu. Gwarantuje dobre przyspieszenie i komfort przy wyprzedzaniu, ale nie pali przy tym dużo. Silnik naprawdę bardzo dobry, jednakże trochę problematyczny w eksploatacji z LPG - Regulowane zawory i przy przebiegach rzędu 300 tys. Trzeba zazwyczaj już regenerować głowicę. Ogólnie przyjemne wnętrze - chociaż jakość wykonania taka sobie. Udogodnienia takie jak np. podgrzewana przednia szyba w aucie z 99 roku to naprawdę coś. Skrzynia dobra ale brakuje jak zwykle... 6 biegu na autostradzie. Dziwi fakt, że Ford stosował z tyłu hamulce bębnowe. Mimo to hamuje bardzo dobrze. Klimatyzacja nie do zabicia. Słaby punkt to tylko głównie bardzo słaba blacharka - progi i nadkola zazwyczaj są w tych autach do roboty. :)
4,1
~Michał
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Mondeo MK2 ma bardzo dobre właściwości jezdne! Zawieszenie, które jest bardzo odporne na nasze drogi pod względem zużywania się poszczególnych elementów, doskonale trzyma się drogi! Dosyć znaczne przechyły na zakrętach przy większych prędkościach są zupełnie niegroźne! Auto na pewno nie wypadnie z drogi! W tym samochodzie zapomina się o wymianach sworzni, wahaczy, amortyzatorów, końcówek drążków! Zawieszenie w standardowym mondeo mk2 spokojnie mogłoby "obsłużyć" ten samochód z silnikiem 200 - konnym, albo nawet mocniejszy. W końcu pod maską było też 2.5 V6 i myślę, ze zawieszenie niewiele się różniło w tej mocnej wersji. Niestety, ceną za to proste, trwałe i równocześnie znakomite pod względem osiągów zawieszenie, jest stosunkowo niski komfort jazdy - auto na nierównościach hałasuje, podskakuje i nadwozie wpada w wibracje oraz rezonans - znaczenie mają tu nawet opony! Trzeba je odpowiednio dobrać, jeśli natomiast chodzi o profil, to teoretycznie powinien być dokładnie 65, ale im niższy, tym lepiej się jeździ. Wnętrze jest bardzo przestronne, bagażnik wystarczająco duży, z przodu wrażenie przestronności większej niż rzeczywiście! Dobre wyposażenie, fotele bardziej nadają się na dalekie trasy i tak właśnie powinno być! Całość psuje korozja, mnóstwo drobnych niedociągnięć, często psujący się osprzęt silnika, kiepskie silniki 1.8 turbodiesel, a benzynowe za to są niesamowicie wręcz trwałe, ale bardzo dużo palą. Skrzynia biegów zasługuje na 5+, bardzo dobre przełożenia, króciutkie skoki lewarka! Silnik 1.8 TD 90KM ma znakomitą kulturę pracy przy niższych prędkościach, jest bardzo cichy na wolnych obrotach i podczas jazdy do 120 km/h. Po przekroczeniu 120/130 km/h staje się bardzo głośny, a przy ok. 150 - 170 km/h strasznie się męczy i mocno wyje!
3,8
~Ramirez87
Ford Mondeo II
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Mondeo to przyzwoite auto. Ma doskonałe właściwości jezdne, dobrze się prowadzi, jest wygodne i ma wytrzymałe zawieszenie. Silnik nie rozczarowuje (220 km/h na autostradzie, bez zająknięcia), przestrzeń wewnątrz zadowalająca, a bagażnik pakowny. To by było na tyle, jeżeli chodzi o superlatywy. Słabe punkty to karoseria lubiąca rdzę, okropne plastiki kruszejące z czasem, nienajlepsze wyciszenie i duperele, które co jakiś czas odmawiają posłuszeństwa (u mnie były to m.in. immobiliser, centralny zamek, el. sterowane szyby, el. sterowany szyberdach, zamek w tylnej klapie). Z innych rzeczy, które musiałem naprawić to: chłodnica klimatyzacji, elektromagnes i zwykłe el. eksploatacyjne (amorki, łożyska itd.). Ogólnie tragedii nie ma, nie jest też rewelacyjne. Ot przeciętne auto, o ładnym wyglądzie. Nie kupiłbym go po raz drugi bo... nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. W porównaniu z autami w tym samym roczniku, oferowanymi przez inne marki, flagowy model Forda niestety odpada, gdy patrzy się na jakość wykonania (od ogółu do szczegółu). Lepiej chyba kupić nieco droższe auto i zapewne również władować w nie na starcie jakieś pieniądze, ale w efekcie końcowym jeździć samochodem, w którym nie irytuje Cię każdy skrzypiący/wyłamany drobiazg i nie zawodzi Cię co drugi elektroniczny duperel. Mimo to znam ludzi, którym udało się kupić bardzo zadbane egzemplarze, z których są bardzo zadowoleni.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Hatchback
7,6 – 11,3
l/100 km
7,1
l/100 km
8,2 – 11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Ford Mondeo II
Hatchback 2.0 i 130KM 96kW
Wszystko zależy od stylu jazdy, instalacji gazowej oraz sprawności elektroniki. Spalanie (dynamiczna jazda - Stag 4+, wtryski Hana, po wymianie praktycznie wszystkich czujników elektronicznych oraz elektryki zapłonowej): Lato-miasto(Warszawa): 13l, Lato-trasa(120-130kmh): 11l, Lato-trasa(150-170kmh): 12.5l, Lato-trasa(180-190kmh): 14.5l, Zima-miasto(Warszawa): 14l. Przy źle ustawionej instalacji mapa benzynowa (szczególnie dawka długoterminowa) bardzo się rozjeżdża, samochód zaczyna palić dużo i poszarpywać. Samochód bardzo wyczulony na podzespoły zapłonowe elektryczne. Podobnie jest z czujnikami - po wymianie przepływomierza, sondy lambda oraz potencjometru przepustnicy spalanie spadło drastycznie, dowiedziałem się jak dużą mocą dysponuje. Sprzęgło niezniszczalne - 240k km i nawet nie próbuje się ślizgać. Co 20-30k km należy sprawdzić luz zaworowy. Wnętrze niestety trzeszczy, zwłaszcza zimą. Sprawdzając się spod świateł tym samochodem udało mi się wygrać z takimi samochodami jak: Opel Omega 2.5 V6, Opel Insignia CDTI, BMW 318 E46, Mercedes E300 W124, Mercedes C200 CDI.
7,5
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Mam go od 6 lat, i muszę powiedzieć że jak na tą masę, to dynamika nie jest zachwycająca, 90 km na 1400kg masy to zdecydowanie za mało. Na 3 biegu jeszcze daje radę przycisnąć, ale ogólnie to słabo. Najniższe spalanie jakie odnotowałem to 5l/100km na trasie Katowice-Ustrzyki Dolne (w tym kilka remontów dróg) ale warunki drogowe i pogodowe sprzyjały (stała prędkość 90-100km/h). W mieście potrafi łyknąć nawet 11l na setkę ale nie ma co się dziwić - rozpędzenie takiego ciężaru wymaga niestety depnięcia w pedał gazu. Na krótszych trasach (np. dojazd na uczelnie kawałkiem A4) przy predkosci 110-130 km/h spala koło 7 litrów. Części w sumie tanie, nic sie nagminnie nie psuje. Jedynie zimą lubi zamarzać centralny i alarm :) Ogólnie jak za tą klasę i cenę samochodu to jestem bardzo zadowolony.
5,2
Ford Mondeo II
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Mondeo w dieslu jest naprawdę ekonomicznym samochodem. przy sporej masie, masywnym wyglądzie i gabarytach spala śmieszne ilości ropy. jeżdzę głównie na trasie i bardzo oszczędnie operuję gazem. najniższe średnie spalanie jakie zaobserwowałem to 5 litrów. jeżdżąc 90 km/h. jeżdżac troszkę szybciej 110km/h 5,5 litrów. maksymalnie samochód spalił mi 5,8. przypominam że jeżdżę głównie na trasie stąd takie niskie średnie spalanie. dla porównania vectra 1.8 w automacie paliła mi ok 10 litrów gazu, mondeo 2.0 7,5 benzyny, scorpio 6,5 ropy i bmw e34 12 gazu.

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Hatchback