Szukaj

Informacje o Ford Mondeo II Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga generacja modelu, będąc dogłębnie zmodernizowaną wersją Mondeo I, pojawiła się na rynku w roku 1996. Od poprzednika odróżniał się łatwo rozpoznawalną, dużo atrakcyjniejszą sylwetką, z charakterystycznym wyglądem przednich reflektorów. Model powtórzył sukces swej pierwszej generacji, a nawet został okrzyknięty najładniejszym samochodem w ofercie Forda. Na rynku amerykańskim występował jako Ford Contour oraz Mercury Mystique. Produkcję II generacji modelu zakończono w roku 2000.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~therunner@o2.pl
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Tu nie może być innej oceny. Komfort jazdy porównywalny z Mercedesem klasy C czy Passatem z analogicznych roczników a cena 2x niższa. Do tego bogate standardowe wyposażenie. Proszę znaleźć auto z tych roczników gdzie standardem był centralny zamek, wspomaganie, el. szyby i lusterka, airbag, klima czy el. fotele. Jakość materiałów nie jest najgorsza, dużo plastiku, ale i w Passacie wieje tandetnym plastikiem. Teraz to raczej standard. Nawet w nowej C klasie wszystko jest z tandetnego plastiku pomalowane na ala drewno. Jeśli chodzi o układ jezdny to auto jest typo rodzinne, daje duże poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Silniczek chodzi cichutko, w ogóle w kabinie go nie słychać, chodzi jakby był zgaszony. Silnik 1.8 16V 116 KM jest to absolutne minimum do tego auta. Te KM czuć dopiero od 4 tys. obrotów, wcześniej wydaje się mułowaty. Współczuję posiadaczom silnika 1.6 90KM. To musi być katorga a spalanie podobne. Latem samochód pali poniżej 8 l w Szczecinie co jak na taką gablotę to naprawdę bardzo dobry wynik. Zimą potrafi dojść do 10 l. Natomiast w trasie pali od 5,5 do max. 6,5 jak jadę w 5 osób. Aż ciężko uwieżyć, ale w trasie przy prędkościach 80-100 km/h tak mało pali. Za tą cenę nie ma praktycznie alternatywy dla dużego kombi. Bagażnik jest ogromny, 100 l większy niż w Passacie B5. Po za słabą karoserią nie ma problemu z eksploatacją pod warunkiem, że wszystko wymienia się na czas
4,5
~therunner@o2.pl
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Auto jest dosyć solidnie wykonane. Posiada dobry silnik, cichy aczkolwiek lubiący wysokie obroty. Poniżej 3 tys obrotów nie ma co wyprzedzać, potrzebna redukcja. Auto jest dobrze wyciszone, bardzo pojemne w wersji kombi. Co do napraw to po zakupie od razu wymieniałem termostat, przepływkę, linkę gazu (ktoś zamontował tam 5 metrową przez co ciężko chodził pedał gazu). Do wymiany pozostała jeszcze poduszka pod silnikiem ale to nie są duże koszty. Poduszka 35 zł, przepływka 50 zł, termostat 40 zł więc znośnie. Dużym namkamentem są zderzaki w tych Fordach. Kupiłem z połamanym zderzakiem z tyłu. Używkę bardzo ciężko dostać w dobrym stanie (większość połamanych) a nówka to nie ta sama jakość. Kupiłem nówkę za 274 i o dziwo nie najgorzej jest spasowane, ale jakieś małe puknięcie i pewnie też się połamie. Przy oszczędnej jeździe po mieście da się zakręcić koło 8,5-9l ale to musi być bardzo spokojna jazda, przy ostrzejszym traktowaniu gazu ok 11. W trasie bardzo fajnie do 100 km/h 6,5 co jak na taką gablotę to dobry wynik. W środku auto dobrze wyciszone, miejsca dla kierowcy i pasażera jest bardzo dużo, z tyłu nie wiem bo nie siadam. Ogólnie auto godne polecenia. Jest dosyć tanie jak na te roczniki, bogato wyposażone nawet w standardzie
4,4
~van-reiv
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Ogólnie samochód solidny i wygodny. Po założeniu sekwencji samochód nic a nic nie stracił na dynamice. 10 letnie w chwili zakupu i pomimo sporego przebiegu przy zakupie auto w środku nadal utrzymane w super stanie - odporne na zniszczenia. Ogromna przestrzeń bagażnika pozwala na zabranie pełnego kompletu osób wraz z bagażem gdzie kolwiek się jedzie (kilka kursów na trasie Polska - Holandia). Silnik wytrzymały, choć ciut przy mały do kombiaka, ale daje radę. Ostatnio poszła mi uszczelka pod głowicą, ale cóż zdażyć się może w każdym aucie - rozrząd robiłem 25 tys km wcześniej. Myślę teraz nad zmianą auta na bardziej dynamiczne, ale Mondeo będę wspominał jako komfortowy kanapowóz :)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo II Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW 1996-2001
8,7
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Samochód moim zdaniem świetny był to mój pierwszy samochód i jak na młodego człowieka trochę za duże spalanie w okolicach 11l gazu dla mnie to za dużo potrzebowałem czegoś bardziej ekonomicznego. Wersja 115KM nie jest wolna przynajmniej jak dla młodego człowieka daje przyjemność z jazdy! Jego długość i niskie zawieszenie dawały uczucie płynięcia(o ile droga była ładna) niestety na polskich dziurawych drogach dostawał on strasznie w kość! O ile spalanie było straszne jak dla mnie to sprzedałem go bo był bity z 2 stron a w dodatku progi się sypały! Nigdy nie miałem problemów z silnikiem i układem napędowym!
10,5
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Witam mam mondziaka co prawda nie długo ale miałem już kilka tankowań na moim nowym gazie sekwencujnym, i mam butle 55 litrów a do pełna wchodzi zawsze tak samo 39,5 litra, dziwne bo 80%napełnienia to niby 44l. ale wiadomo zależy od stacji itp... a robię na tym gazie dokładnie 408km +/- 10km czyli dokładnie 110zł. Na Gaz przełącza mi się dokładnie po 2km od momentu ja włączę silnik i bez czekania ruszę w drogę. Licząc kilometry jakie robię na benz. do momentu włączenia się gazu podczas wyjeżdżania całej butli to ok.60km czyli 408km-60km=348km ok.11,3 l/100km gazu. Dodam że jest to liczone spalanie tylko na dojazdach do pracy, krutjie odcinki 10,5km drogą w 70%szutrową na 2-3biegu + czasami klima. Więc spalanie jest ok. jak na takie wymiary i mase samochodu.
8,5
Ford Mondeo II
Kombi 1.8 i 16V 115KM 85kW
Rewelacyjne auto ,miałem już wiele samochodów ale ten autentycznie potrafi w sobie rozkochać ,bardzo stabilny na drodze z niezrównanym układem kierowniczym .Przy przebiegu obecnym 345 tyś km 80 tyś zrobione na gazie i dokładnie mówiąc oprócz założenia gazu nie dotykałem więcej instalacji jak również silnika .Silnik chodzi jak marzenie ,pali od dotknięcia i obce mi są wymiany kabli świec itp spraw podyktowanych jazdą na gazie . Spalanie z trasy przy normalnej jeżdzie czyli raz 80 raz 120 to 8 litrów gazu i jak dla mnie jest to super sprawa .Żal go sprzedawać ale kupiłem już nowszy model 2.0 i również chcę go zagazować, mam nadzieję że będzie się spisywał tak samo rewelacyjnie jak poprzednik . Jeśli ktoś szuka dobrego auta za nieduże pieniądze szczerze polecam ten model ,tylko gaz sekwencja porządna i nie dorżnięty samochód !!

Usterki Ford Mondeo II

Liczba wpisów: 72
Zamykanie ponowne po otwarciu-wariowanie zamka centralnego
  • Ford Mondeo II Kombi 1.8 TD 90KM 66kW 1996-2001
  • instalacja elektryczna
Witam, mam Forda Mondeo kombi 1,8 tdci 1998, od pewnego czasu mam problem z "wariującym" centralnym zamkiem, przede wszystkim rano po otwarciu z kluczyka, lub alarmu zamków, autko po paru sekundach ponownie zamyka wszystkie drzwi, dopiero gdy się rozgrzeje powiedzmy po 30 minutach jazdy otwiera automatycznie wszystkie drzwi jest to uciążliwe ponieważ trzeba cały czas uważać aby nie zostawić kluczyków w stacyjce lub w środku samochodu, ostatnio coś się dzieje ponieważ czasami nie dają się zamknąć zamki w drzwiach, zamykają się pojedyńczo, jak sprawdzić i jak naprawić w/w problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak programować radiowy pilot centralnego zamka?
  • Ford Mondeo II
Opis krok po kroku: -wkładamy kluczy do stacyjki -przekręcamy na pozycję 2 (zapłon)i zaraz potem na 0 (wyłączone) i tak wciągu 3 sekund robimy 4 razy. Dioda kontrolna (koło zegara) zacznie świecić na stałe. -teraz w ciągu 20 sekund musimy nacisnąć któryś przycisk na pilocie, wtedy dioda mrugnie. -teraz już tylko czekamy aż skończy się te 20 sekund, lub po prostu przekręcamy kluczyk na 2(zapłon) i wyłączamy. Centralny zamek powinien działać jak dawniej. Ewentualnie czasami pomaga wyjęcie bezpiecznika od c.zamka i ponowne jego włożenie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Jak wyłączyć sygnalizację niezapiętych pasów?
  • Ford Mondeo II
Wyłączenie funkcji przypomnienia o zapięciu pasa. Kierowca musi zapiąć i odpiąć pas bezpieczeństwa w ciągu 3 sekund przy włączonym zapłonie. W ten sposób wyłącza również tę funkcję dla pasażera z przodu. Pasażer nie może tej funkcji wyłączyć sam. Funkcja ta włącza się kiedy prędkość pojazdu przekroczy 7 km/h (zapala się lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał akustyczny) a pas kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu nie jest zapięty. Sygnał akustyczne wyłączy się po 10 minutach. Wyłączanie/włączanie sygnału pasów Przygotowanie 1. Włącz hamulec postojowy. 2. Dźwignię zmiany biegów umieść w położeniu P (parkowania) - pojazdy z przekładnią automatyczną lub w położeniu neutralnym - pojazdy z przekładnią mechaniczną. 3. Wyłącznik zapłonu obróć do położenia 0. 4. Zamknij wszystkie drzwi pojazdu. 5. Odepnij pas bezpieczeństwa kierowcy. 6. Ustaw włącznik świateł parkowania/reflektorów w położeniu WYŁĄCZONE (Jeżeli pojazd jest wyposażony w reflektory automatyczne, nie będzie to miało wpływu na procedurę). Wyłączanie/włączanie 1. Obróć wyłącznik zapłonu do położenia II. (Nie uruchamiaj silnika). 2. Poczekaj, aż zgaśnie lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa. (Około 1-2 minut). 3. WSKAZÓWKA: Kroki od 3 do 5 należy wykonać w ciągu 60 sekund, w przeciwnym wypadku trzeba będzie powtórzyć procedurę. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. 4. WŁĄCZ a następnie WYŁĄCZ reflektory. 5. Zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa trzy razy, tak aby na końcu pas był odpięty. Po wykonaniu tej czynności lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie się palić przez 3 sekundy. 6. W ciągu 7 sekund od zgaśnięcia lampki ostrzegawczej pasów bezpieczeństwa zapnij, a następnie odepnij pas bezpieczeństwa. Spowoduje to aktywację funkcji przypomnienia o zapięciu pasa, jeśli jest wyłączona, albo jej wyłączenie, jeśli jest aktywna. 7. Poniższa sekwencja stanowi potwierdzenie aktywacji funkcji przypomnienia o zapięciu pasa: lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. następnie lampka zgaśnie na 3 sekundy. na końcu lampka zapali się znowu migając przez 3 sekundy z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 8. Na potwierdzenie wyłączenia funkcji przypomnienia o zapięciu pasa lampka ostrzegawcza pasów bezpieczeństwa będzie przez 3 sekundy migać z częstotliwością 4 błysków na sekundę. 9. Po wyświetleniu sygnału potwierdzenia procedura wyłączania/włączania jest zakończona.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Mondeo II Kombi