Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Kombi 2.0 16V 145KM 107kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~LecaBB
Kombi 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Kupiłem samochód 2 letni z firmy w której pracowałem z przebiegiem 130.000. Zrobiłem nim ok 180.000 bez jakiejkolwiek awarii silnika, wymieniając dwa razy do roku tylko olej i filtry wszystkie. Jedyne awarie to pęknięta sprężyna w zawieszeniu i akumlator :) Także myśle, że jak się dba o samochód, nie butuje go i zmienia olej co 12-15 tysięcy to jest samochód bezobsługowy. Komfort jazdy do 140km/h super, pozniej niestety robi sie glosno, ale do zniesienia. Spalanie 9l ale przy tej masie auta i zerowej awaryjności jest do zniesienia.
4,1
~Michał
Kombi 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Generalnie pomimo tych mankamentów, które opisałem w poszczególnych działach, bardzo lubie ten samochód. Moje opinie są dość obszerne, ale starałem się napisać wszystko to czego ja szukałem czytając opinie innych. Duży wygodny, a w wersji GHIA świetnie wykonany samochód(oprócz korozji na drzwiach i progach). Nigdy nie zawiódł. Powoli planuje już wymianę na chyba S-MAXA (na razie nie osiągalny finansowo) co by jeszcze komfort podnieść, ale jako, że wpakowałem ostatnio trochę kasy w Mondeo i zrobiłem na tip-top na pewno jeszcze trochę pojeżdżę. Mam nadzieje, że nie zrobi mi na złość po tych opiniach.
4,2
~Piotrek
Kombi 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Polecam benzyne + LPG. Tani w eksploatacji i niezawodny. Codziennie robiłem blisko 400km (przez 8mc prawie 75 tys km). Nigdy mnie nie zawiódł. Ocena wysoka. Skrzynia utomat 4-biegowa też się świetnie spisywała. Przed kupnem obawiałem sie automatu, ale po sprzedaży już szukam tylko automatu. Sprzedając miał prawie 200 tys. km i wszystko chodziło na cacy. Miałem wer. Ghia ze skórą i xsenonami. Skóra nie wytarta jak na taki przebieg, nie popękana, dobrej jakości. Chyba dlatego, że jest miękka i nie pęka. Polecam samochód. W takiej samej wersji szukam właśnie MK4.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo III Kombi 2.0 16V 145KM 107kW 2001-2007
9,5
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Kombi 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Spalanie w zasadzie stałe. W jeździe miejskiej 13l/100km. Oszczędna jazda w mieście pozwala na zaoszczędzenie ok. 0,5l LPG - moim zdaniem szkoda się męczyć, lepiej czuć przyjemność z jady. W trasie przy prędkości do 90km/h zużycie jest zdecydowanie poniżej 9l/100km, ale bardzo rzadko mam czas by tak jeździć. Przy 3000obr/min w trasie (ok. 110km/h) spalanie "na trasie" mieści się w granicach 9,5l/100km (LPG). Nie zauważam utraty mocy przy zasilaniu LPG. Auto użytkuje od 12 miesięcy, przejechałem dystans 17tyś.km - jestem zdecydowanie zadowolony. Polecam uwadze użytkowników kontrolowanie działania lublifikatora (zalecane jest dodatkowe smarowanie zaworów przy silnikach Forda). Urządzenie (lubrylikator) z nieznanych powodów potrafi zaprzestać podawania płynu do kolektora dolotowego co skutkuje zaprzestaniem dodatkowego smarowania. Nie wiem jaki to może mieć w przyszłości na żywotność silnika ale jak już jest, to lepiej niech działa poprawnie ;) . W okresie użytkowania silnik zużył dodatkowo 3 litry oleju (5/W40), co dla tego silnika jest podobno dobrym wynikiem (opinia mechanika, cykl wymiany oleju co 15tyś.km). W silniku zastosowano dwusiarczek molibdenu.
11,0
Kombi 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Kupiłem sobie Mondeo ponieważ potrzebowałem auto rodzinne, żebym mógł przewieźć wózek dla dziecka, łóżeczko turystyczne, wielką walizkę, koło zapasowe plecaki i żebym miał jeszcze miejsce na fanaberie jak mi coś przyjdzie do głowy. Auto z silnikiem 2,0benz+lpg kupiłem, ponieważ potrzebowałem auto też do pracy, a rozliczam się wg stawki ryczałtowej. W miesiącu robię 4-5tyś km. Obawiałem się czy mi auto na siebie będzie pracowało, żebym nie musiał do niego dokładać. Po odliczeniu kosztów na paliwo (gdzie prywatnie robię dużo km) ponad połowa stawki pozostaje wolna do dyspozycji. Jeżdżę przeważnie w cyklu 30% miasto, gdzie raczej mi się śpieszy oraz pozostałe trasa 110-180km/h. Spalanie dochodzi do 11 litrów gazu. Bryka ma rzeczywiście kopa. Plusem auta jest to, że o rozrządzie nie muszę myśleć, że nie wiadomo kiedy coś się zerwie, bo jest na łańcuchu :) Słyszałem opinię, że samochód niby jest ciężki i to jest za słaby silnik jak na tę masę. Tu odpowiadam: silniczek pracuje z niebywałą lekkością. Mam porównanie od aut, ponieważ miałem Toyotę Corollę z 2007r (1,4diesel,90KM), Hondę CRV (2,0benz+gaz totalny muł zero dynamiki),Berlingo,Aurisa,Corollę 03r,GolfaIV). Auto tanie w eksploatacji, bardzo niezawodne silniki (mój ma już ponad 450tyś km przejechane i dalej bezawaryjny). Serwis sprowadza się praktycznie do wymian części eksploatacyjnych (klocki,tarcze,oleje,filtry,amortyzatory itp.)Elektryka niezawodna.
10,7
Kombi 2.0 16V 145KM 107kW
Ford Mondeo III
Biorąc pod uwagę to, że w moim życiu przywykłem do takiego spalania, nie jest źle. Tym bardziej, że mieszkam w mieście, w którym o dziwo jeździ się więcej pod górkę niż z górki (Bielsko-Biała pozdrawia), a płaskie odcinki należą do rzadkości. Zwykle jeżdżę w mieście, więc poniżej 13l/100km nie da się zejść. Raz udało mi się osiągnąć 8l/100km na trasie Bielsko - Częstochowa - Bielsko, ale była to bardzo ekonomiczna jazda. Normalnie na trasie musi wziąć 10l/100km, a jak bardziej mu deptam, to i 13l/100km zeżre (np niemieckie Autobahn´y - tam można gnać, więc go gnam).

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 127
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
3 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Kombi