Szukaj

Informacje o Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDDi 115KM 85kW 2001-2007

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w salonach sprzedaży jesienią 2000 roku III generacja Mondeo, była od swoich poprzedników autem dużo większym. Sylwetka auta zmieniła się diametralnie – była pełna zdecydowanych, ostrych linii. Projektując model skorzystano częściowo z „New Edge” – koncepcji stylistycznej Forda, którą wcześniej zastosowano w modelach Ka, Focus i Cougar. W 2004 i 2005 roku modernizowano model. Na rynku amerykańskim był dostępny jako Ford Five Hundred oraz Mercury Milan. W roku 2006 ostatni Mondeo III opuścił halę produkcyjną.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~eRIc
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDDi 115KM 85kW
Auto mam już 8 lat i zrobiłem nim ok. 85000 km i żałuję, że się go wcześniej nie pozbyłem, po awarii pompy paliwa. Kupiłem go z przebiegiem 190000 na zegarze, bez książki serwisowej ( i to był pewnie mój błąd) więc pewnie ze 150000 trzeba mu dodać ;-). Dwa razy zepsuł nam urlop dlatego oceniam go słabo. Na plus prowadzenie i komfort jazdy. Na minus usterkowość. Silnik sam w sobie oprócz głośnej pracy żadnych awarii, gorzej z resztą: z tych droższych awarii przerobiłem już pompę paliwa, dwumas, 2 razy sprężarka klimy, zaciski hamulców, napinacz paska. Silnik jak na 115 KM, żwawy i dynamiczny, choć z 30 KM zrobiłoby robotę ;-)
3,9
~andriu_67@o2.pl
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDDi 115KM 85kW
Samochód kupiłem w lutym 2010 z przebiegiem licznikowym 190 tys. Skusiłem się atrakcyjnymi cenami tego modelu, teraz już wiem dlaczego takie są :) Ogólnie to fajne auto, pojemne, wygodne, silnik DI jest pozbawiony usterkowego systemu common rail, ma fajną dynamikę. Ale wszystko do czasu gdy nie zacznie coś szwankować. Auto lubi być kapryśne i jest dość ciężkie w diagnostyce, komp. pokładowy niechętnie wyswietla błędy, mechanicy narzekają na cięzki dostęp do osprzetu silnika który jest dość zaawansowany, no i ceny części które są wyższe niż w przypadku konkurencji.
3,8
~Ya
Ford Mondeo III
Kombi 2.0 TDDi 115KM 85kW
Duży, baaardzo wygodny i komfortowy samochód za niewielką cenę. Radość z jazdy spora, dobrze się prowadzi a na autostradzie jedzie się jak po sznurku. Pomimo dużych gabarytów - ma prawie 5metrów długości nie ma kłopotów z parkowaniem (bez czujników - w kombi są dla mnie niepotrzebne). Wygląda elegancko, wg. niektórych wręcz prestiżowo, mimo już sporego czasu od premiery nie postarzał się a IMHO to najładniejsze duże kombi na rynku (może obok volvo). W środku jest ładne - moim zdaniem zdecydowanie ładniejsze od np. Avensis. Mój egzemplarz sam przywiozłem z Niemiec. Przejechałem nim ponad 50 tys km i w dalszym ciągu mi się podoba. Przewieźć można wszystko - ja "obsłużyłem" tym 2 przeprowadzki i zadziwia mnie pakowność bagażnika. Gdyby nie awaryjność można byłoby się zachwycać :) Niestety potrafi się zepsuć - o ile drobiazgi mi nie przeszkadzają to awarie rozrusznika (zaliczyłem dwie), turbosprężarki i przede wszystkim sprzęgła są dużym mankamentem. Kupiłbym go ponownie gdybym mógł, teraz jednak ze względu na drogę do domu muszę kupić suva.

Usterki Ford Mondeo III

Liczba wpisów: 128
Tryb awaryjny - zmniejszenie mocy
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ wtryskowy
Auto wchodziło w tzw tryb awaryny Mozna było jechac ale ze zmniejszona mocą. W pózniejszym czasie były juz problemy z odpalaniem. Przy mocniejszym nacisnieciu gazu na biegach 4-6 zapalała się kontrolka swiec zarowych tzn migała co jest oznaka niesprawnosci układu zasilania paliwem Po odczytaniu błedów okazało się ze jest błąd P0251 Wg fordowskiego IDS błąd ten ma następujący opis : Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza Przyczyną może być - błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej - brak paliwa w zbiorniku - ograniczenie przepływu miedzy pompą paliwa i zbiornikiem - niedrożny filtr paliwa - zablokowane, splątane lub zagniecione przewody paliwowe - uszkodzone przewody elektr. zaworu regulacji dawki paliwa - usterka wtryskiwacza Następnym krokiem było zrobienie testu przelewowego który wykazał olbrzymi jak na normy przelewy. Przyczyna usterki były wtryskiwacze Jak sie okazało wszystkie 4 do regeneracji Wtryski oddałem do profesjonalnej regeneracj za oryginalnych czesciach firmy Delphi po której zostały nadane nowe kody kalibracyjne. Do tego wymiana filtra paliwa i uszczelniaczy wtrysków i uszczelki pod pokrywa zaworów. Trzeba pokrywe zdjac aby wszystko dokładnie wyczyscic i zamontowac zregenerowane wtryski. Po regeneracj problem sie juz nie pojawił
Problem rozwiązany
4 komentarze
Niedogrzany silnik
  • Ford Mondeo III Kombi 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • układ chłodzenia
Bardzo ciężko rosła temperatura płynu a gdy juz po dłuższej jeździe ( np. dynamicznie po trasie ) osiągnęła 90 stopni C to przy najbliższym postoju od razu spadała do 60 stopni C i tak za każdym razem. I zaznaczam ze nie chodzi tu o wysoka sprawność silnika jak niektórzy panowie opisywali na forach czy tłumaczenie że diesla cięzko rozgrzać. Nietrzymanie temperatury to tak samo niekorzystny objaw jak przegrzewanie Silnik potrzebuje odpowiedniej temperatury do optymalnej pracy. Przyczyną usterki był tzw. "mały termostat" - nazywany także termostatem olejowym choć nie wiem czemu Jest to termostat małego obiegu wody i występuje tylko w oryginale. Być może termostat ten znajduje sie w układzie chłodzenia oleju. Tego nie jestem pewien. Wiem napewno że to była przyczyna Napoczątku nie będąc pewien czy to napewno "mały termostat" wymieniłem duży termostat oraz płyn chłodniczy bo i tak był do wymiany. W Mondeo MK3 130 KM TDCI jest go ponad 10 l w całym układzie. Jeżeli weszło mniej to nie opróżniliście całego układu. Po tej wymianie nic sie z temperaturą nie zmieniło wiec wymieniłem mały termostat. Duży termostat to bardzo prosta wymiana jednak aby wymienic mały trzeba wykręcić kolektor dolotowy aby sie do niego dostac. Sam termostat jest na jednej śrubie i odchodzi od niego wężyk zaciśniety obejmą . Po wymianie wszystko wróciło do normy tzn Jazda po miesie ok 8-10 km temp = 90 i trzyma
Problem rozwiązany
4 komentarze
Słabnie i gaśnie w trakcie jazdy
  • Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCi 130KM 96kW 2002-2007
  • silnik
Mój ford traci moc i gaśnie podczas jazdy ale po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu np.przy wyprzedzaniu co jest cholernie uciążliwe i niebezpieczne.Jeszcze jadąc odpalam i dalej jadę.Odnoszę również wrażenie,że dzieje się to po przekroczeniu 100-120km\h jak jestem gdzieś w trasie.Jeżdżąc spokojnie po mieście nie zgasł ani razu.Komputer wykazał słabe ciśnienie paliwa i że przelewa 1 wtrysk-zrobiłem go ,ale to nic nie pomogło.I co dalej robic nastepne czy wymieniac pompę.A od niedawna wyczuwam podczas jazdy lekkie naprawde minimalne szarniecia -pewnie cos siada na dobre.?!prosze o pomoc
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford Mondeo III Kombi