Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2010

Lata produkcji: 2010 - 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Oceny Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140 KM 103 kW

Ogólna ocena
4,52
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(88%) NIE(12%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena
WADY - Poważne usterki - Widoczność - Karoseria

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 246
Koszt ogólny 31,50 PLN
ON33.26 PLN
Wydatki serwisowe 3,27 PLN Pozostałe wydatki 21,87 PLN

Dane techniczne Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2010

Podstawowe parametry Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny

Publikacje o Ford Mondeo

Newsy o Ford Mondeo

Ford Mondeo IV Hatchback