Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Hatchback 2.2 TDCi 175KM 129kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2179 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Hatchback 2.2 TDCi 175KM 129kW 2008-2010
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 2.2 TDCi 175KM 129kW
Ford Mondeo IV
Serwisuje regularnie w ASO. Korzystałem z kilku krajowych i co ASO to inne ceny. Kosztyz robocizną: -Reset komputera 800PLN (komputer zgasł bez powodu, ASO grzebało 3 dni, skasowali własnie tyle) -Wymiana przewodu do Intercolera 600PLN -Wymiana gałki kierowniczej 200PLN -Tarcze hamulcowe Bosch 4szt 1200PLN -Akumulator padł po resecie w ASO (5lat) - 400PLN -Serwis co 20.000km średnio 1200PLN (klocki, oleje,filtry, itp) -Naprawa radia - 600PLN (moja wina) -Wymiana GPS -120PLN (chińszczyzna pod pasowała bo standard zaśniedział na max) To wszystko przez 5lat i 3 m-ce i 258.000 km
8,2
Hatchback 2.2 TDCi 175KM 129kW
Ford Mondeo IV
Bardzo fajny i oszczędny silnik. W jeździe po W-wie nie przekracza 8,5 l/100km. W zimę przy dużych mrozach ok 1l więcej. W trasie przy prędkości do 120 km/h spalanie ok. 6,7 l/100km, a przy bardziej dynamicznej 180 - 200km/h pali ok.8,2l. Jak dla mnie rewelacja. W porównaniu z Passatem 2,0 (170 km) Mondeo jest szybsze i bardziej ekonomiczne, nie wspominając o awaryjności. Polecam wszystkim.
6,9
Hatchback 2.2 TDCi 175KM 129kW
Ford Mondeo IV
Spalanie dobre jak na taką moc silnika, jednak duża ilość drobnych usterek spowodował, że koszty utrzymania są poniżej przeciętnych

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 27
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
17 komentarzy
Cewki zapłonowe
  • Ford Mondeo IV Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW od 2007
  • silnik
  • 180 tys. km
Zaswieca sie kontrolka "CHECK ENGINE" a po kilku kilometrach dalsza jazda jest niemozliwa, samochód gaśnie i nie można go uruchomić. Czasami uruchomienie jest mozliwe po kilku godzinach. (Po przyjeździe lawety załaczyłem auto i wjechałem samodzielnie)
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ford Mondeo IV Hatchback