Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2014 IV generacja modelu, której pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp o nazwie Iosis z roku 2006. Był pierwszym modelem marki projektowanym zgodnie z „kinetic design” – nową koncepcją stylistyczną Forda. Powstał na płycie podłogowej EUCD opracowanej we współpracy z Volvo, na której bazują również m.in. Fordy S-Max i Galaxy, a także Mada 6. Mondeo IV był wielokrotnie nagradzany, m.in. „Top Gear” przyznał mu tytuł Samochodu Roku 2007. Był też drugim, po Fordzie Mustangu samochodem marki, którym poruszał się agent 007 (w filmie „Casino Royale”).
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4837 mm
Długość z hakiem holowniczym 4950 mm
Szerokość 1886 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2078 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1940 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3750 mm
Wysokość 1512 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1548 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Rozstaw kół - przód 1579 mm
Rozstaw kół - tył 1595 mm
Prześwit 140 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1510 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1430 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1320 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1740 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 537 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1141 mm
Wysokość bagażnika 849 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1183 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1920 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~MrWhite
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Ford Mondeo IV
Auto dobrze wyglądające(wersja poliftowa) mimo upływu lat. Dużo ciekawych kolorów lakieru. Wnętrze pozytywnie mnie zaskoczyło, jest dobrze wykonane i bardzo praktyczne. Bagażnik chyba największy w swojej klasie. Silnik to konstrukcja PSA i są one naprawdę bezawaryjne. Nawet gdy coś się stanie, nie ma problemu z częściami i jest to stosunkowo tanie i łatwe w naprawie. Jako duże, ekonomiczne kombi w dieslu jest to najlepszy wybór. Jego przewagą nad autami francuskich marek z tymi samymi silnikami jest na pewno brak problemów z elektryką, Ford zdecydowanie lepiej się też prowadzi i (moim zdaniem) lepiej wyglada. Spalanie średnie w cyklu mieszanym na poziomie 6L i to przy dynamicznej jeździe. Z drobnych wad to chyba tylko wyciszenie auta mogło by być lepsze (zwłaszcza w tylnej części samochodu). 140/163KM radzą sobie przyzwoicie z masą tego auta i dla zwykłego kowalskiego wystarczy. Gdyby jednak było nam mało, te silniki bardzo chętnie przyjmują chiptuning, a wtedy jedzie się o wiele przyjemniej. Kupiłem auto bo potrzebowałem obszernego, oszczędnego i rodzinnego kombi i z tego zadania Mondeo wywiązuje się znakomicie.
4,3
~Tomek
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Ford Mondeo IV
Auto bardzo obszerne, miejsca dla wszystkich podróżujących ogrom plus wielki bagażnik. Co mnie pozytywnie zaskoczyło, bezawaryjnosc. Przy 200000 km jedna rola napinajaca pasek osprzetu, przy 240000 km jedna końcówka drazka kierowniczego i manszeta przegubu napędowego. Poza tym tylko oleje, filtry, hamulce, opony no i oczywiście paliwo. Na minus niestety wyciszenie mogło by być trochę lepsze, nie ma tragedii ale znam wiele aut w których jest sporo ciszej. I jeszcze jakość wnętrza, tak średnio, jest kilka niedoróbek, a najlepszy przykład to półka w bagażniku, rozwarswia się.
5,0
~Pawel_90
Kombi 1.6 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Ford Mondeo IV
Autem poruszam się od marca 2020 r., więc dość krótko, by wykazać niezliczoną ilość zalet i wad. Jednak Postaram się to zrobić po rocznym użytkowaniu. Na ten moment jednak nie żałuje wyboru auta z tym silnikiem. Bardzo długo szukałem benzyny, głównie 1.6 ecoboosta jak doradzali znajomi, ale padło na opisywany tu silnik. Większe zdziwienie znajomych wywołał fakt, zakupu przeze mnie Mondeo w silniku....... 1,6 TDCi (?). Komentarze: "To nie jedzie", "Coś Ty zrobił, będziesz żałował", "Taki silnik to do Fiesty". OTÓŻ NIE!! :-) Jestem bardzo zadowolony z komfortu, elastyczności silnika, w który poprzedni właściciel zainwestował poprawiając jego fabryczne osiągi, poprzez dodanie 23 KM oraz 50 Nm, przez co analogicznie wyszło 138KM i 320Nm. A więc tyle, ile ma fabryczny 2.0 TDCi 140KM, z tą różnicą, że mój i tak mniej spali. :-p Auto jest naprawdę zrywne i elastyczne, a przy tym nie boli mnie kieszeń przy kolejnych wizytach na stacji benzynowej. Do rodzinnego przemieszczania się, przewiezienia większego gabarytu, a na pewno wygodnej jazdy śmiało mogę polecić MK 4 w tym silniku. Założony na hak bagażnik i 2 duże rowery nie sprawiają dla auta większego problemu. Spalanie jednak litro w górę. Zapraszam do podglądania realnych wydatków na auto: https://www.motostat.pl/vehicle-stats/97988
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi
7,0 – 11,5
l/100 km
5,8 – 7,4
l/100 km
5,3 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Ford Mondeo IV
Mondeo użytkuję od roku, pierwotnie było 140 koni ale szybko była zmiana na 163. Co do spalania, najmniejsze, kiedyś komputer pokazał na 170km trasie we mgle z prędkością max 80km/h 4.4l ale to tylko komputer. Nie tankowałem do pełna żeby to sprawdzić. Spalanie na trasie 1700km do szwajcarii z pełnym bagażnikiem 2 osoby, prędkość Średnia z trasy 100km/h a większą część trasy 130-140 na liczniku to 6.2l, ostatnio nawet wyszło 5.7 ale padał śnieg i deszcz więc jechaliśmy wolniej. Jeżdżąc koło domu poza miastem to 5.5- 5.7 Klima praktycznie nie zwiększa spalania. Auta nie użytkuję w mieście ale jadąc z prędkością 60km/h komputer pokazuje 3.9-4.4l Na 5 biegu 80-90 również w okolicach 3.9-4.6 Powyżej tej prędkości autko jest już mniej ekonomiczne. 105 na 6 to już powyżej 5l a potem już z każdą dychą pół litra więcej. Autko bardzo wygodne, można by się tylko przyczepić do jazdy w korkach. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ale jadąc w korku czasem szarpnie na 1, trzeba się pilnować i że sprzęgłem obchodzić jak z jajkiem, z kolei na 2 przy niskich obrotach silnik mało elastyczny. Trochę to nieprzyjemne. Moim zdaniem można było te biegi lepiej zgrać.Wkurza też ciągła zmiana biegów na trasie. Nie jestem zwolennikiem jazdy na 6 z prędkościami 1200obr jak to zaleca komputer. Chcąc nie chcąc poniżej 100 trzeba wbijać 5 i tak po polskich drogach czasem lepiej jechać na 5 wolniej niż co chwile wachlować. Chciałem automat ale mają złe opinie. Do minusów można też zaliczyć podłogę w bagażniku. Jakaś porażka. Kto widział ten wie co mam na myśli. Najgorzej wykonana rzecz w aucie. Poza tym autko super, godne polecenia. Nagrzewnica elektryczna zimą robi robotę, przednia szyba również. Po minucie auto rozmrożone a po przejechaniu 2km jest już cieplutko. Tylko żeby ceny na stacjach tak nie przerażały bo zalać pod korek to niemały wydatek. Kociołek 70l, idealny na długie trasy. Podane spalania to wyniki z realnego tankowania. Czasem się pokrywają z tym co komputer pokazuje, czasem rozbieżność jest nawet 0.5l. Staram się za każdym razem tankować podobnie - 4 odbicia. Co do naprawy, przy zakupie robiłem kompletne sprzęgło z dwumasą 181000km Potem wyszedł jeszcze termostat bo trzymał 63stopnie od początku jak kupiłem. Latem było ok ale zimą wkurzało jak przez 300km nagrzewnica działała, i spalanie przez to większe bo alternator musiał ostro pracować. Po zmianie jest 83-84 i jest ok. Nagrzewnica się wyłącza jak silnik osiągnie 70° Jak już się tak rozpisałem to wspomnę jeszcze o oponach. Autko było wyposażone w nowe goodyear 235/45r17 wielosezonowe. Mimo kosmicznej ceny ponad 500zł za sztukę nie polecam ich jeśli ktoś jeździ po nieodśnieżonych drogach. Jest porażka. Szybko musiałem kupić drugie felgi i założyłem zimówki ale 16calowe. Może autko gorzej wygląda ale za to lepiej się trzyma drogi. Jednak zimówki to zimowki. Cieszę się, że przekonałem się o tym w taki sposób a nie np po zakupie nowych opon. Minusem jest też trwałość wielosezonówek. Po 20tys zostało niewiele bieżnika, do ogranicznika zimowego jest max 1.5mm a więcej się zużyje przez lato. Suma sumarum jedna zima i na drugą już nie wystarczy opony. Zimówka powinna mieć min 4mm bieżnika, potem już traci swoje właściwości, nadaje się na "ZJEŻDŻENIE" lato. Cześć pewnie się że mną nie zgodzi ale mieszkam w takim rejonie ze zimą muszę pokonywać 7km oblodzonego zaśnieżonego asfaltu, na który piaskarki nie przyjeżdzają bo gmina oszczędza pieniądze. Najlepiej ta takiej trasie spisuje się stary dobry golf 3 1.9 tdi, beż abs z którym nawet mondeo wyposażone w różne systemy nie ma szans
11,8
Kombi 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Ford Mondeo IV
Bladego pojęcia niemam, jak podawanie przez producenta totalnie mijających się z prawdą danych o spalaniu, uchodzi im na sucho... Szukając auta liczyłem się z tym, że nowsze mocne beznyny to w większości bezpośredni wtrysk czyli drogie i nie bardzo kalkulujące mi się LPG. Z tego powodu patrzylem na spalanie wg katalogów i wcyhodziło, że nowsze są po prostu oszczędniejsze. Patrze na dane, że 6L pali na autostradzie czyli jakies 35zł to nie tragedia. Tyle, że na autostradzie pali 10L czyli 60zł... Zamiast około 11tu w mieście robi się prawie 16 jesli jeździmy w ciągu dnia w korkach i nie wyjeżdżamy poza miasto. Cykl mieszany 7.7? Chyba jak głaskam poza miastem. Przy mieszanym pół na pół udaj się zejśc do okoli 11-12. Patrząc na te raporty producenta można się grubo naciąć
6,1
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Ford Mondeo IV
Pali na tyle mało że opłaca się jeździć wolnej niż 160 :) Dziś wracając z gór, tempomat 140 na odcinku 15km komp pokazał 6,5. 150km/h to ok 7 a 160 to 7.5. Ciśnięty powyżej 200 w pogoni za drogimi autami na odcinku 30km pokazal z poprzednich 7.5 jakies 8 z hakiem. Największe jakie mailem to 3 rowery na haku w drodze nad morze i realne 160-180 km/h na odcinku 300km, wyszło 8.5. Jadac do pracy lokalnymi drogami podmiejskimi z tempomatem na max 110km/h jakieś 5.5. Po przesiadce z 200 konnej benzyny z napędem na 4kola i zamulonym automatem uważam że mondeo nic nie pali. Do tego zbiornik 70 litrów i 1000km a zbiorniku to standard. Komp u mnie zaniża o ok 0.5 litra. W mieście mało jeżdżę ale tocząc się od skrzyżowania do skrzyżowania myślę że zamknie się w okolicach 6, max to 9 przy pełnym bucie. Opopony std 215 na 16 calach.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 31
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 20
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 7
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
18 komentarzy
Immobilizer aktywny
  • Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Witam, Rozładował mi się akumloator, po naladpewniu i ponownym podpięciu, nie mogę odpalić auta, komunikat immobilazjer aktywny. Próbowałem z innym akumulatorem sprawdzałem bezpieczniki i nic nie pomaga. Może ktoś miał podobny problem i sobie poradził. Z góry dzięki za Pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
4,5
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Instalacja wykonana prawie 2 lata temu, przejechane ponad 40 tyś. km. Do chwili obecnej kilka wizyt serwisowych (3 razy kontrolka check engine - uboga mieszanka, 1 przegląd okresowy). Problem zawsze rozwiązany w ramach gwarancji (poza przeglądem okresowym, który jest płatny). Ogólnie Automix jest godny polecenia!
4,5
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Instalacja wykonana prawie 2 lata temu, przejechane ponad 40 tyś. km. Do chwili obecnej kilka wizyt serwisowych (3 razy kontrolka check engine - uboga mieszanka, 1 przegląd okresowy). Problem zawsze rozwiązany w ramach gwarancji (poza przeglądem okresowym, który jest płatny). Ogólnie Automix jest godny polecenia!
5,0
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
Ford Mondeo IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 263 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Witam, zakładałem już drugą instalacje gazową w tym warsztacie. Obsługa jest tam bardzo profesjonalna i z całą pewnością mogę polecić ten warsztat. Przy montażu w drugim samochodzie jestem jeszcze bardziej zadowolony z usługi. Kolektory ściągane do wiercenia co mam potwierdzone zdjęciami. Zero strach a jaka oszczędność dla portfela!
Ford Mondeo IV Kombi