Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2007-2014 IV generacja modelu, której pierwowzorem koncepcyjnym był prototyp o nazwie Iosis z roku 2006. Był pierwszym modelem marki projektowanym zgodnie z „kinetic design” – nową koncepcją stylistyczną Forda. Powstał na płycie podłogowej EUCD opracowanej we współpracy z Volvo, na której bazują również m.in. Fordy S-Max i Galaxy, a także Mada 6. Mondeo IV był wielokrotnie nagradzany, m.in. „Top Gear” przyznał mu tytuł Samochodu Roku 2007. Był też drugim, po Fordzie Mustangu samochodem marki, którym poruszał się agent 007 (w filmie „Casino Royale”).
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4837 mm
Długość z hakiem holowniczym 4950 mm
Szerokość 1886 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2078 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1940 mm
Szerokość przy otwartych drzwiach z przodu 3750 mm
Wysokość 1512 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1548 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Rozstaw kół - przód 1579 mm
Rozstaw kół - tył 1595 mm
Prześwit 140 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1510 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1430 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1320 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1740 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 537 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1141 mm
Wysokość bagażnika 849 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1183 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1920 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Nie jest to auto premium, ale ze względu na gabaryty bardzo wygodne i bardziej niezawodne nie wiele aut premium. Miałem dwa Volvo (V70 i XC90) i co ciekawe z Mondeo przez 5 lat niemal nie miałem problemów. Wymieniony rozrusznik, akumulator i jakieś kable, bo miałem kunę pod maską, a poza tym żadnych niespodzianek. Moc 140 km jest wystarczająca do tego auta przy manualnej skrzyni biegów. Bardzo pewne prowadzenie w porównaniu do VAG, gdzie w Passacie B8 i Skodzie Superb miałem wrażenie pływania. Fotele nawet podstawowe wygodniejsze niż w Golfie B7 (tam po dwóch godzinach byłem totalnie połamany). Oczywiście jeśli ktoś stawia na wygodę - polecam Volvo V70, ale jeśli idzie o koszty utrzymania - wtedy Mondeo jest bezkonkurencyjne!
4,9
~enrice
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec Flexifuel 145KM 107kW
Auto godne polecenia jako auto rodzinne. Wygodne, duża przestrzeń bagażowa, bezawaryjne, z dobrą trakcją. Trafił mi się model z małym przebiegiem, sprowadzony ze Szwecji. Przejechałem około 60 tys. km i żadnych poważnych usterek. Auto posiada solidne zawieszenie, dobrze trzyma się zakrętów. Raz w roku przepala mi się halogen w lewej lampie przedniej. To jak na razie jedyny minus. Żadnych "upoceń", wycieków w komorze silnika i oporów przy zmianie biegów. Olej zmieniany co 13 tys. w interwale dolewka oleju 30-50 ml. Brakuje 6 biegu. Szerokie słupki przednie mają "martwy punkt" i trzeba się tego nauczyć.
4,8
~Andrzej
Ford Mondeo IV
Kombi 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Samochód zakupiłem jako siedmioletni z przebiegiem ok. 40 tys km (pewne pochodzenie) i użytkuję go już trzy lata - przez ten okres zrobiłem ok 50 tys. km. Samochód idealny dla rodziny. Posiada ogromny bagażnik, który pomieści naprawdę bardzo dużo. Bez problemu mieszczą się dwa foteliki montowane przy użyciu złącz ISOFIX. Z tyłu jest sporo miejsca na nogi, co pozwala komfortowo podróżować. Silnik mimo, że niewielkiej pojemności jest dynamiczny i nie pali hektolitrów benzyny. Auto oceniam na plus. Gdybym miał odpowiedzieć na pytanie "czy kupiłbyś go ponownie?" to odpowiedź brzmiałaby - TAK, gdyż mam dwójkę dzieci :)
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi
7,0 – 11,5
l/100 km
5,7 – 7,6
l/100 km
5,3 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Kupiłem autko 5 miesięcy temu. Do tej pory zrobiłem 13 000 km a aktualnie ma 350000 km na liczniku. Średnie spalanie jakie mi wyszło to 6.68L/100. Dane jakie podaje są z zatankowanego paliwa a nie komputera, a ten wskazuję różnie, od 0,2 do 0,6 L/100 km potrafi się mylić na korzyść Forda :). Jeżdżę głównie trasy do do NL i spowrotem z 1-3 pasażerami i pełnym bagażnikiem. Predkosci jakie staram się utrzymywać są pomiędzy 120-135km/h (patrzę zawsze na prędkość z nawigacji) Pomiędzy trasami autostradowymi robię krótkie po 10 km. Najniższe spalanie jakie mi wyszło to 6.12 l/100. Jak pojeżdżę ok 300-400 km wkoło domu to spalanie się podnosi do ponad 7L. Zawsze tankuje do pełna przy rezerwie. Kolega jeżdżąc podobnie ma a6 kombi z 15 roku 2.0 TDI i jemu wychodzi około 5,4 litra przy podobnych trasach czyli z litr mniej. Ja musiałbym jeździć do około 110 km/h żeby osiągnąć takie spalanie na tych trasach. Ogólnie jestem zadowolony, lecz przed zakupem liczyłem że jednak auto będzie bliżej 6litrow paliło przy takiej ekspolatacji.
6,6
Ford Mondeo IV
Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW
Mondeo ma już 445 tyś km w tym ze mną - drugim właścicielem 270 tyś. Więc mogę uczciwie powiedzieć, że się znamy :) Wciąż oryginalne wtryski, oryginalne turbo i oryginalna dwumasa i sprzęgło. Po mieście nocą spalanie około 7 litrów, w dzień wzrasta do 8 litrów, w dużych korkach nawet 9 lirów. A na trasie zależy bardzo od prędkości. Zimą na trasie Augustów-Kraków (596 km po śniegu i lodzie) nie włączając nawet 6-tego biegu, czyli prędkości 80-100 km/h to spalanie z komputera 4,6 litra, ale realnie jest to 0,2-0,3 litra więcej. Ale było ślisko i byłem sam w aucie. Dodatkowe 3 osoby w kabinie to 0,3-0,4 litra większe spalanie. Przy prędkości stałej 110 km/h to 5,5 litra, stałe 140 km/h na tempomacie to już 6,8 litra. Dopiero przy 190 km/h przekraczam 8 litrów. Najczęściej na trasie ponad 100 km i umiarkowanej jeździe , widzę na wyświetlaczu komputera spalanie od 5,8 do 6,3 litra. Średnia z ostatnich 270 tyś km to 7,1 litra, co przy mocy tego auta można uznać za przyzwoitą
5,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Mondeo użytkuję od roku, pierwotnie było 140 koni ale szybko była zmiana na 163. Co do spalania, najmniejsze, kiedyś komputer pokazał na 170km trasie we mgle z prędkością max 80km/h 4.4l ale to tylko komputer. Nie tankowałem do pełna żeby to sprawdzić. Spalanie na trasie 1700km do szwajcarii z pełnym bagażnikiem 2 osoby, prędkość Średnia z trasy 100km/h a większą część trasy 130-140 na liczniku to 6.2l, ostatnio nawet wyszło 5.7 ale padał śnieg i deszcz więc jechaliśmy wolniej. Jeżdżąc koło domu poza miastem to 5.5- 5.7 Klima praktycznie nie zwiększa spalania. Auta nie użytkuję w mieście ale jadąc z prędkością 60km/h komputer pokazuje 3.9-4.4l Na 5 biegu 80-90 również w okolicach 3.9-4.6 Powyżej tej prędkości autko jest już mniej ekonomiczne. 105 na 6 to już powyżej 5l a potem już z każdą dychą pół litra więcej. Autko bardzo wygodne, można by się tylko przyczepić do jazdy w korkach. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ale jadąc w korku czasem szarpnie na 1, trzeba się pilnować i że sprzęgłem obchodzić jak z jajkiem, z kolei na 2 przy niskich obrotach silnik mało elastyczny. Trochę to nieprzyjemne. Moim zdaniem można było te biegi lepiej zgrać.Wkurza też ciągła zmiana biegów na trasie. Nie jestem zwolennikiem jazdy na 6 z prędkościami 1200obr jak to zaleca komputer. Chcąc nie chcąc poniżej 100 trzeba wbijać 5 i tak po polskich drogach czasem lepiej jechać na 5 wolniej niż co chwile wachlować. Chciałem automat ale mają złe opinie. Do minusów można też zaliczyć podłogę w bagażniku. Jakaś porażka. Kto widział ten wie co mam na myśli. Najgorzej wykonana rzecz w aucie. Poza tym autko super, godne polecenia. Nagrzewnica elektryczna zimą robi robotę, przednia szyba również. Po minucie auto rozmrożone a po przejechaniu 2km jest już cieplutko. Tylko żeby ceny na stacjach tak nie przerażały bo zalać pod korek to niemały wydatek. Kociołek 70l, idealny na długie trasy. Podane spalania to wyniki z realnego tankowania. Czasem się pokrywają z tym co komputer pokazuje, czasem rozbieżność jest nawet 0.5l. Staram się za każdym razem tankować podobnie - 4 odbicia. Co do naprawy, przy zakupie robiłem kompletne sprzęgło z dwumasą 181000km Potem wyszedł jeszcze termostat bo trzymał 63stopnie od początku jak kupiłem. Latem było ok ale zimą wkurzało jak przez 300km nagrzewnica działała, i spalanie przez to większe bo alternator musiał ostro pracować. Po zmianie jest 83-84 i jest ok. Nagrzewnica się wyłącza jak silnik osiągnie 70° Jak już się tak rozpisałem to wspomnę jeszcze o oponach. Autko było wyposażone w nowe goodyear 235/45r17 wielosezonowe. Mimo kosmicznej ceny ponad 500zł za sztukę nie polecam ich jeśli ktoś jeździ po nieodśnieżonych drogach. Jest porażka. Szybko musiałem kupić drugie felgi i założyłem zimówki ale 16calowe. Może autko gorzej wygląda ale za to lepiej się trzyma drogi. Jednak zimówki to zimowki. Cieszę się, że przekonałem się o tym w taki sposób a nie np po zakupie nowych opon. Minusem jest też trwałość wielosezonówek. Po 20tys zostało niewiele bieżnika, do ogranicznika zimowego jest max 1.5mm a więcej się zużyje przez lato. Suma sumarum jedna zima i na drugą już nie wystarczy opony. Zimówka powinna mieć min 4mm bieżnika, potem już traci swoje właściwości, nadaje się na "ZJEŻDŻENIE" lato. Cześć pewnie się że mną nie zgodzi ale mieszkam w takim rejonie ze zimą muszę pokonywać 7km oblodzonego zaśnieżonego asfaltu, na który piaskarki nie przyjeżdzają bo gmina oszczędza pieniądze. Najlepiej ta takiej trasie spisuje się stary dobry golf 3 1.9 tdi, beż abs z którym nawet mondeo wyposażone w różne systemy nie ma szans

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 33
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
18 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
4,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Instalacja wykonana prawie 2 lata temu, przejechane ponad 40 tyś. km. Do chwili obecnej kilka wizyt serwisowych (3 razy kontrolka check engine - uboga mieszanka, 1 przegląd okresowy). Problem zawsze rozwiązany w ramach gwarancji (poza przeglądem okresowym, który jest płatny). Ogólnie Automix jest godny polecenia!
4,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 144 tys. km
użytkowana przez: 42 tys. km
Instalacja wykonana prawie 2 lata temu, przejechane ponad 40 tyś. km. Do chwili obecnej kilka wizyt serwisowych (3 razy kontrolka check engine - uboga mieszanka, 1 przegląd okresowy). Problem zawsze rozwiązany w ramach gwarancji (poza przeglądem okresowym, który jest płatny). Ogólnie Automix jest godny polecenia!
5,0
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratec 145KM 107kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 263 tys. km
użytkowana przez: 23 tys. km
Witam, zakładałem już drugą instalacje gazową w tym warsztacie. Obsługa jest tam bardzo profesjonalna i z całą pewnością mogę polecić ten warsztat. Przy montażu w drugim samochodzie jestem jeszcze bardziej zadowolony z usługi. Kolektory ściągane do wiercenia co mam potwierdzone zdjęciami. Zero strach a jaka oszczędność dla portfela!
Ford Mondeo IV Kombi