Szukaj

Informacje o Ford Probe II 2.0 16V 115KM 85kW 1992-1998

Lata produkcji: 1992 – 1998
Segment: Auta sportowe
Produkowany od 1992 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 92 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Tomek
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
To była miłość od pierwszego wejrzenia, zakochałem się w tej sylwetce, w jego ponadczasowym wyglądzie. Moim zdaniem auto jak na ówczesne czasy w segmencie aut sportowych prezentuje się całkiem dobrze, może brakuje mu różnych systemów, jednak jak na swoje czasy jest moim zdaniem dobrze wyposażone. Silnik w wersji 2.0 to perełka, wystarczy wymienić olej co 10 tys. Km i nie tzeba wiecej dokladać do niego. Jak dla mnie największym minusem jest karoseria, która w naszych warunkach bardzo koroduje, ale wystarczy dobra koserwacja i mamy spokój.
4,8
~PARTYBOY
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
Auto miało swego czasu być alternatywą z napędem na przód do Mustanga. Miało nawet nosić znaczek Mustanga i mieć kolejny numer tego modelu. Specjaliści z Forda ostrożnie podeszli do projektu i nadali mu nazwę Probe (tłumaczenie -sprawdzenie, eksperyment) Dobre mieli przeczucie bo niestety japońskie patenty przednio-napędowe nie przyjęły się w USA i auto się nie przyjęło. Amerykanie preferują auta o wielkiej mocy i zdolne do driftu. Ford Probe jest bardzo ucywilizowaną wersją auta sportowego ze względu na zaczerpnięte cechy z Mazdy 626. W Europie znalazło się więcej amatorów tego modelu lecz niestety w 98 roku Ford postanowił zaprzestać produkcji, kiedy to sprzedaż spadła do poniżej 40k. Teraz można mieć to auto za drobniaki i polecam je ludziom z pasją. Niekoniecznie z talentem do palenia gum, łamania przepisów i ścigania się po miejskich uliczkach.
4,7
~Saw
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
Probe NiE jest zwykłym autem. Ma urodę z USA a serce ma matki z Japonii. W Polsce jest nieznanym i niedocenianym autem. Szkoda, bo Ocynkowane nadwozie+ piękna sylwetka+silnik i zawieszenie mazdy daję doskonałe auto dla młodych ludzi ze sportowym zacięciem. Ponad to jest dynamiczny i w miarę oszczędny. Podnoszone światła dodają mu uroku, co przyciąga spojrzenia przechodniów. Probe jest alternatywą dla tych co chcą mieć coupe z ładną sportową sylwetką i nie chcą jeździć calibrą i być utożsamianym z typami jeżdżącymi z alu chodniczkami, czerwonymi elementami deski rozdielczej i mega dużym spojlerem z rodu wiejski tjuning.
Średnie spalanie dla Ford Probe II 2.0 16V 115KM 85kW 1992-1998
9,2
l/100 km
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
Spalanie LPG (gaz sekwencja) max 13 litrów w mieście, z klimą, jazda dość dynamiczna. W trasie 8.5 też z klimą jazda spokojna, 9-11 dość dynamiczna (nie na złamany kark, ale sporo wyprzedzania 3-4 bieg). I to muszę przyznać na nie najlepiej skonfigurowanej sekwencji. Jeżeli pali Ci więcej, sprawdź zapłon, sondy lambda itp. Na benzynie można zejść i do 6 litrów w trasie (emeryt), ale 7 w trasie to standard. Jak jeszcze nie miałem gazu i jeździłem tylko na benzynie to cykl mieszany 8 do 8.5 litra przy dynamicznej jeździe. Jak komuś pali 20 to sorry ale chyba gaz 1 generacja beznadziejnie wyregulowany :) To samo z benzyną, jak pali powyżej dychy to już bym szukał usterki. Bardzo ekonomiczne auto, jeżeli chodzi o spalanie, ale muszą być wszystkie czujniki sprawne ;)
10,8
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
jak na auto tej klasy spalanie jest na bardzo przyzwoitym poziomie, polecam ten model dla oszczędnych kierowców, średnie spalanie benzyny to 8,5l/100km, średnie spalanie gazu to 11l/100km - to tyle samo co małe samochody z małymi silnikami a z tamtych nie ma takiej frajdy :) cześci najlepiej kupować a ASO Mazdy. Specjaliści wiedzą, że to Mazda produkowała te auta dla Forda i ten drugi nawet nie ma diagnostyki do PROBE. Mazda przyjmie nas z otwartymi rękami a ceny części są niebywale niskie - oryginalna uszczelka pokrywy zaworów 60zł! taniej niż w Escorcie czy w Astrze
10,5
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
Części są drogie, teraz jeżdżę Chryslerem i jest ponad 2x tańszy w utrzymaniu, a to amerykaniec i niektórzy mówią że drogi... Niektórych części już po prostu już brak w sklepach i trzeba szukać po szrotach.
Ford Probe II