Szukaj

Informacje o Ford Probe II

Lata produkcji: 1992 – 1998
Segment: Auta sportowe

Ford Probe II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Ford Probe II

Liczba ocen: 148
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Tomek
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
To była miłość od pierwszego wejrzenia, zakochałem się w tej sylwetce, w jego ponadczasowym wyglądzie. Moim zdaniem auto jak na ówczesne czasy w segmencie aut sportowych prezentuje się całkiem dobrze, może brakuje mu różnych systemów, jednak jak na swoje czasy jest moim zdaniem dobrze wyposażone. Silnik w wersji 2.0 to perełka, wystarczy wymienić olej co 10 tys. Km i nie tzeba wiecej dokladać do niego. Jak dla mnie największym minusem jest karoseria, która w naszych warunkach bardzo koroduje, ale wystarczy dobra koserwacja i mamy spokój.
4,5
~Właściciel
Coupe 2.5 V6 24V 163KM 120kW
Ford Probe II
Samochód ma bardzo ładną ponad czasową sylwetkę i jest aerodynamiczny,świetne materiały wykończeniowe, wszystko jest na swoim miejscu tak jak powinno być, bardzo fajnie się jeździ tym samochodem , nisko się siedzi co tez jest fajne fotel kierowcy ma elektrycznie pompowane boki siedzenia i tył pleców co zapewnia świetne trzymanie w zakrętach fotel dosłownie nas zaciska, prowadzenie jest świetne trzyma się jak przyklejony, kto mówi że ceny części są drogie to chyba po prostu nie umie kupować, a poza tym nic się nie psuje. Samochodem jeździ się świetnie aż nie chce się z niego wysiadać, przyciąga wzrok przechodniów i innych kierowców, Dynamiczny silnik który oddaje odgłosy jak silnik odrzutowy , ładnie wkręca się na maksymalne obroty (8.000rpm)Naprawdę polecam ten samochód!
4,8
~PARTYBOY
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
Auto miało swego czasu być alternatywą z napędem na przód do Mustanga. Miało nawet nosić znaczek Mustanga i mieć kolejny numer tego modelu. Specjaliści z Forda ostrożnie podeszli do projektu i nadali mu nazwę Probe (tłumaczenie -sprawdzenie, eksperyment) Dobre mieli przeczucie bo niestety japońskie patenty przednio-napędowe nie przyjęły się w USA i auto się nie przyjęło. Amerykanie preferują auta o wielkiej mocy i zdolne do driftu. Ford Probe jest bardzo ucywilizowaną wersją auta sportowego ze względu na zaczerpnięte cechy z Mazdy 626. W Europie znalazło się więcej amatorów tego modelu lecz niestety w 98 roku Ford postanowił zaprzestać produkcji, kiedy to sprzedaż spadła do poniżej 40k. Teraz można mieć to auto za drobniaki i polecam je ludziom z pasją. Niekoniecznie z talentem do palenia gum, łamania przepisów i ścigania się po miejskich uliczkach.

Raporty spalania Ford Probe II

Liczba raportów: 161
Średnie spalanie dla Ford Probe II
9,2 – 11,6
l/100 km
10,7 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Coupe 2.5 V6 24V 162KM 119kW
Ford Probe II
Stary już egzemplarz tego pięknego samochodu (koniec 94´), kupiłem za grosze gdy miał 250 tys. na liczniku. Pojazd jest eksploatowany jako studencka maszyna do przyjemnego przemieszczania się, więc utrzymywana jest niewielkim budżetem i przejeżdża niewielkie dystanse. Mimo wieku i przebiegu silnik chodzi sprawnie, zawieszenie nie sprawia problemu, a przeglądy okresowe przechodzi bez większego problemu. Spalanie jest po części wynikiem nieprzywiązywania wagi do oszczędnej jazdy (Spalanie minimalne też zarejestrowane było przy dość agresywnej jeździe na trasie) - na pewno osoba spokojna mogłaby jeszcze wycisnąć trochę ekonomii z tego silnika. Pojazd (mój egzemplarz nie był tuningowany) pracuje cicho, nabierając pięknego brzmienia powyżej 3 tys. obrotów. Podsumowując - samochód sprawdza się najlepiej na dłuższych odcinkach, gdzie płynność jazdy, wyciszenie i przyczepność bije na głowę każdy inny samochód w podobnym przedziale wieku i ceny. W mieście wygodna jest duża elastyczność silnika Dodatkowym bonusem jest wygląd - inni kierowcy ustępują drogi na trasie, a w mieście wygląda po prostu pięknie tocząc się wieczorami po ulicach.
10,5
Coupe 2.0 16V 115KM 85kW
Ford Probe II
Spalanie LPG (gaz sekwencja) max 13 litrów w mieście, z klimą, jazda dość dynamiczna. W trasie 8.5 też z klimą jazda spokojna, 9-11 dość dynamiczna (nie na złamany kark, ale sporo wyprzedzania 3-4 bieg). I to muszę przyznać na nie najlepiej skonfigurowanej sekwencji. Jeżeli pali Ci więcej, sprawdź zapłon, sondy lambda itp. Na benzynie można zejść i do 6 litrów w trasie (emeryt), ale 7 w trasie to standard. Jak jeszcze nie miałem gazu i jeździłem tylko na benzynie to cykl mieszany 8 do 8.5 litra przy dynamicznej jeździe. Jak komuś pali 20 to sorry ale chyba gaz 1 generacja beznadziejnie wyregulowany :) To samo z benzyną, jak pali powyżej dychy to już bym szukał usterki. Bardzo ekonomiczne auto, jeżeli chodzi o spalanie, ale muszą być wszystkie czujniki sprawne ;)
12,8
Coupe 2.5 V6 24V 162KM 119kW
Ford Probe II
Niestety trafiłem na bardzo słaby zakład montujący LPG. Na tę chwilę jestem po 18 regulacji instalacji i nadal są jakieś niedociągnięcia. Na początku samochód spalał ponad 21 litrów LPG na setkę i szarpał, po kilku regulacjach szarpał już tylko na zimnym silniku ale przy obrotach powyżej 4000 zachowywał się zupełnie jak po odcięciu dopływu paliwa, później zubożono mieszankę do tego stopnia, że gasł podczas ruszania jeszcze na parkingu lub podczas dojeżdżania do skrzyżowań, obroty cały czas szaleją, nawet na postoju. Już udało im się ustawić mieszankę na tyle, że spalanie spadło do od 11 do 14,5l ale nadal jak nie wrażenie odcięcia na niektórych biegach, to szarpanie lub skoki obrotów. Gdyby nie to, że wydałem na sekwencję 2600zł to już zmieniłbym serwis ale tu niby mam gwarancję, więc męczę temat nadal. W poprzednim Probe 2,0l zakładałem instalację LPG w innym mieście i przez 4 lata nawet nie zagladałem do filtra, już po wstępnej regulacji miałem rewelacyjne spalanie na poziomie 10,5l i moc niezmienną do tej na benzynie. Tym razem byłem lokalnym patriotom, posłuchałem "ekspertów" i mam za swoje. Pozdrawiam
Ford Probe II